دو مرد موتورسوار از رانندگان درحال استراحت، زورگیری می کردند

راهـزنان در دام پلـیس

این بار سوژه سارقان مسلح، رانندگانی بودند که برای استراحت کنار جاده توقف می‌کردند. آنها با دیدن خودرویی که کنار جاده پارک کرده است، سراغ طعمه می‌رفتند و با تهدید، وسایل گرانقیمت، پول و کارت عابر بانک راننده را سرقت می‌کردند، اما مردان مسلح با تلاش کارآگاهان اداره آگاهی خوزستان 48 ساعت بعد از آخرین سرقتشان به دام افتادند.
کد خبر: ۶۳۸۰۹۶

مرد جوانی چند روز قبل سراسیمه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از سرقت مسلحانه‌ای خبر داد. او به پلیس گفت: «همراه خانواده‌ام از سوسنگرد به سمت خرمشهر می‌رفتم. میان راه برای استراحت کنار بزرگراه توقف کردم. ناگهان دو پسر جوان که سوار موتورسیکلتی بودند، کنار ما توقف کردند و یکی از آنها سلاحش را به طرف ما گرفت و تهدید کرد اگر پول و طلا‌هایمان را به آنها ندهیم، هر چه دیده‌ایم از چشم خودمان دیده‌ایم. ترسیده بودم. جان خانواده‌ام را در خطر می‌دیدم. بناچار تسلیم شدم و هفت کارت عابر بانک و مبلغی پول را که همراه داشتم، به آنها دادم، اما آنها دست‌بردار نبودند. یکی از سارقان سوار خودروی ما شد و با تهدید سلاح خواست راه بیفتم. التماس‌هایمان بی‌فایده بود. او می‌گفت ممکن است موضوع را به پلیس خبر بدهید و ما به دام بیفتیم. بالاخره هم بعد از کلی التماس، او از خودرویم پیاده شد. به دنبال شکایت مرد جوان، تحقیقات برای شناسایی مردان موتورسوار آغاز شد.

در ادامه مشخص شد مدتی است سرنشینان موتورسیکلتی، اموال رانندگانی که در جاده توقف می‌کنند، مسلحانه به سرقت می‌برند. با احتمال سریالی بودن این سرقت‌ها، گروهی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شدند و در بررسی‌ها مشخص شد با یکی از کارت‌های عابر بانک‌ سرقت شده، از یک مرکز خرید در شهرستان اهواز خرید شده است. بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته مرکز خرید موفق شدند تصویر فردی را که با کارت عابر بانک خرید کرده است، به دست بیاورند.

با تصویر به دست آمده، تحقیقات برای شناسایی هویت متهم آغاز و با بررسی آلبوم متهمان سابقه‌دار در اداره آگاهی مشخص شد پسر جوان مدتی قبل به اتهام سرقت بازداشت و پس از گذراندن دوره محکومیت آزاد شده است. ماموران پس از هماهنگی قضایی، پسر جوان را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم 13 دستگاه گوشی تلفن همراه، دو سیمکارت و مقدار زیادی وسایل خانه کشف شد. متهم جوان که راهی برای کتمان حقیقت نمی‌دید، به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و گفت: «پس از آزادی از زندان با همدستم تصمیم گرفتیم برای پولدار شدن دست به سرقت بزنیم. برای اجرای این نقشه، ابتدا یک موتورسوار در شهرستان سوسنگرد را گرفتیم و موتورسیکلت او را سرقت کردیم. سپس با سلاحی که از قبل داشتیم، اموال رانندگانی را که کنار جاده و بزرگراه برای استراحت توقف می‌کردند. سرقت می‌کردیم».رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در این باره می‌گوید: «با اقدام بموقع کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی، متهمان در کمتر از 48 ساعت بعد از آخرین سرقت‌شان به دام پلیس افتادند. از آنجا که احتمال می‌رود این دو متهم دست به سرقت‌های دیگری نیز زده باشند، تحقیقات در این باره ادامه دارد.»

مرجان رضایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها