مدارس زاهدان تعطیل شد

سیل برخی مسیرهای سیستان و بلوجستان را مسدود کرد

ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان و شدت بارش باران از روز گذشته در استان علاوه بر تعطیلی کشاندن مدارس شهر زاهدان موجب طغیان رودخانه های محلی و انسداد تعدادی از راه های مواصلاتی در جنوب استان شد.
کد خبر: ۶۳۷۴۴۱
سیل برخی مسیرهای سیستان و بلوجستان را مسدود کرد

به گزارش مهر، بارش باران مداوم از روز گذشته در اکثر نقاط استان و همچنین جاری شدن روان آبها و آبگرفتگی معابر شهری موجب تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی شهرستان زاهدان و بخش کورین شد.

بارش باران و به دنبال آن جاری شدن سیل و طغیان رودخانه های محلی همچنین در جنوب  استان تعدادی از راه های ارتباطی از جمله فنوج-ایرانشهر- نیکشهر و محور دلگان - زهکلوت  و محور نیکشهر - بنت و همچنین محور ارتباطی سیستان و بلوچستان به هرمزگان را مسدود کرد.

محور کنارک-جاسک مسدود شد

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در همین رابطه اظهار داشت: جاری شدن سیلاب و روان آب ها در جنوب استان همچنین موجب انسداد محور کنارک -جاسک برای چندمین بار متوالی در طی ماه های گذشته شد.

ایوب کرد اظهارداشت: به دلیل ادامه بارش باران و همچنین تداوم روان آب ها و سیلاب امکان بازگشایی محور های یاد شده تا زمان کاهش شدت حجم سیلاب امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی سیستان و بلوچستان به هرمزگان از طریق محور کنارک به جاسک قطع شده است افزود: تمامی نیروها و پرسنل راهداری به منظور کمک به رانندگان و وسائط نقلیه در محور های جنوبی مستقر هستند و در صورت کاهش حجم سیلاب ها نسبت به بازگشایی محور های مسدود اقدام خواهند کرد.

وی به رانندگان توصیه کرد تا از توقف در حاشیه رودخانه های فصلی و دائمی جدا خودداری کرده و از تردد در مسیر های فرعی و مسیل های محلی پرهیز کنند.

تلفات جانی و مالی گزارش نشده است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارات جانی و مالی ناشی از طغیان رودخانه ها ازطرف فرمانداری ها اعلام نشده است اظهار داشت: کارشناسان مربوطه پس از کاهش حجم سیلاب ها و پایان بارندگی نسبت به برآورد خسارات احتمالی اقدام و اطلاع رسانی خواهند کرد.

رضا اربابی افزود: در حال حاضر برخی از راه های ارتباطی در جنوب استان از جمله محور کنارک-جاسک و همچنین راه ارتباطی مردم شهرستان بنت به نیکشهر مسدود شده است که نیروهای راهداری  بلافاصله پس از کاهش میزان روان آب ها و سیلاب به بازگشایی این محور ها اقدام خواهد کرد.

تفتان جامه سپید بر تن کرد   

ورود سامانه بارشی از ابتدای هفته جاری به استان و بارش باران به همراه رعد و برق در مناطق شمالی و جنوبی استان موجب بارش برف در ارتفاعات مرکزی و روستاهای شهرستان خاش شد.

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی استان گفت: بارش برف از روز گذشته موجب شد تا تفتان جامه سپید به تن کند.

علی ملاشاهی ادامه داد: در طی 24 ساعت گذشته ساکنان حاشیه تفتان و روستاهای "سمیو" شاهد بارش برف به میزان 15 سانتی متر، روستای "کوشه" 9 سانتی متر و "ترشاب" شاهد میزان بارش برف به میزان 4 سانتی متر بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها