سلام فورد به خورشید

امسال در نمایشگاه کالاهای الکترونیک (CES) در لاس‌وگاس بزرگ‌ترین سالن به نوآوری‌های صنعت الکترونیک اختصاص دارد. به گزارش futura-sciences شرکت فورد در این نمایشگاه ماشین خورشیدی ـ هیبریدی خود را که به سقفی با تابلوهای خورشیدی مجهز است، به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۶۳۷۳۶۴

از خصوصیات برجسته این ماشین سقفی متشکل از سلول‌های فتوولتائیک است، بنابراین باتری‌های این ماشین حتی حین حرکت تا حدی توسط نور خورشید شارژ می‌شود. در سقف این ماشین لنزهای فرنل کار گذاشته شده که باعث تمرکز بیشتر پرتوهای خورشید در سلول‌های فتوولتائیک و در نتیجه بازده بالاتر و شارژ مجدد باتری‌های ماشین هنگام حرکت می‌شود.

یک روز قرار گرفتن در معرض نور خورشید معادل چهار ساعت شارژ از پریز برق است. این کار با همکاری تولیدکننده پنل‌های خورشیدی SunPower و موسسه فناوری جورجیا صورت گرفته است. به وضوح هدف از ساخت چنین سقف خورشیدی کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای است. شرکت فورد اعلام کرد مدل C-Max می‌تواند با مصرف ترکیبی 2.35 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسافت هزار کیلومتر را با یک‌بار شارژ باتری‌هایش طی کند. بلافاصله پس از نمایشگاه کالاهای الکترونیک، باتری ماشین تحت آزمایش قرار می‌گیرد تا ادعاهای سازنده در عمل مورد ارزیابی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها