سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه از سفر هیئت بزرگ بازرگانی فرانسه به تهران خبر داد و گفت: هیئت 114نفره از 96 شرکت بزرگ فرانسوی اواسط بهمن ماه سه روز در ایران حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۷۲۸۰
نمایندگان ۹۶ شرکت بزرگ فرانسوی درراه تهران

«علی آهنی» در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در پاریس با بیان اینکه شرایط تحریم برای شرکت های فرانسوی بسیار آزار دهنده بود و به دنبال فرصتی برای فعالیت مجدد در بازار ایران بودند، گفت: پس از فراهم شدن این فرصت ، شورای کارفرمایان فرانسه با ابتکار وزارت خارجه و اتاق های بازرگانی دو کشور، هیئتی را از بخش های مختلف ،سرمایه گذاری ، تولیدی و تجاری فرانسه اواسط بهمن ماه به ایران اعزام می کند.

وی با اشاره به اینکه این هیئت 114نفره از 96 شرکت بزرگ فرانسوی سه روز در ایران حضور خواهد داشت، افزود: این سفر با هدف بررسی و شناسایی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری انجام می شود.

سفیر ایران در پاریس تصریح کرد: شورای کارفرمایان فرانسه برای ثبت نام شرکت ها دو هفته مهلت تعیین کرده بود و ابتدا خود مسئولان این شورا پیش بینی می کردند که بیش از 30 شرکت ثبت نام نخواهند کرد اما به دلیل استقبال پیش بینی نشده مجبور شدند ثبت نام را دو روز قبل از پایان مهلت خاتمه دهند.

آهنی با بیان اینکه این هئیت از بخش های صنعتی ، کشاورزی ، موادغذایی ،تجهیزات پزشکی ، دارویی ، بهداشتی و درمانی ، حمل و نقل ، راه و ساختمان ،محیط زیست ، پزشکی و دانپزشکی و مخابرات حضور دارند، گفت: سوابق شرکت هایی که ثبت نام کرده اند نشان می دهد که در گذشته هم در بازار ایران فعال بوده اند و به خوبی بازار ایران را می شناسند، هرچند تعداد شرکت های جدید هم در این فهرست چشم گیر است.

وی تاکید کرد: از اظهار نظر مسئولان این شرکت ها می توان متوجه شد که بابت از دست دادن فرصت ها و سهم تجاری شان در بازار ایران متاسف و متاثر هستند.

آهنی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت همکاری با ایران شاهد تحول در رویکرد دولت فرانسه هستیم، گفت: فرانسه تصمیم گرفته رایزن اقتصادی در سفارت خود در تهران مستقر کند و این نشانه بسیار خوبی برای همکاری و برقراری خط ارتباط تجاری میان دو کشور محسوب می شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره بازگشت مجدد پژو سیتروئن به ایران نیز گفت: این تصمیمی است که باید در داخل کشور اتخاذ شود و بدون شک با درنظر گرفتن همه جوانب و بررسی اشتیاق سایر شرکت های خودروسازی در کشورهای مختلف ، در این باره بخش صنعتی کشور و وزراتخانه مربوطه تصمیم گیری خواهد کرد.

سفیر ایران در پاریس در ادامه با بیان اینکه از دو سال قبل مشخص بود که شرکت های فرانسوی از دو نکته رنج می برند گفت: محروم ماندن شرکت های فرانسوی از بازار ایران و همچنین سیاست های تبعیض آمیز آمریکا دو نکته ای بود که شرکت های فرانسوی را آزار می داد.

آهنی با تشریح ضرر و زیان های هنگفت شرکت های فرانسوی از ناحیه تحریم های ناعادلانه افزود: مسئولان شرکت های فرانسوی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام می کردند که شرکت های امریکایی به رغم محدودیت های یک طرفه ای که امریکا برای ایران بوجود اورده است سهم بیشتری نسبت به شرکت های فرانسوی از بازار ایران دارند.

سفیر کشورمان در فرانسه گفت: فرانسه در سال چهار و نیم میلیارد یورو با ایران در بخش های مختلف تبادل تجاری داشت اما این رقم در سال 2013 به 400 هزار یورو کاهش یافت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها