عروسی مسموم!

من نمی‌دانم چه اشکال دارد که هرازگاهی هم راجع به برخی خبرها و اتفاقات اجتماعی چیزی بنویسیم. حتما نباید هی سیاسی بنویسیم که خوف و خطر چاپ نشدن هم بر آن مترتب باشد!
کد خبر: ۶۳۷۰۹۷
عروسی مسموم!

مثلا شما همین خبر مربوط به یک عروسی را که باعث شده تا پای آتش‌نشانی هم به میان کشیده شود، ملاحظه بفرمایید. شما تا به حال می‌دانستید که آتش‌نشانی هم دبیرخانه دارد و تازه دبیرخانه‌اش سخنگو هم دارد؟... خب الان با خواندن خبر زیر، کلی بر معلومات و اطلاعات شما افزوده می‌شود.

خبر وارده: «سخنگوی دبیرخانه آتش‌نشانی کلانشهرهای کشور از حادثه گازگرفتگی در یک مراسم عروسی در شهر تبریز و مسموم شدن 18 نفر از مهمانان با گاز منواکسیدکربن خبر‌داد.» ـ به نقل از جراید دارای گاز

از قرار معلوم، در بخش بانوان یک تالار عروسی حدود 150 مهمان حضور داشتند که پس از ساعتی به آنها احساس خواب‌آلودگی و بیهوشی دست می‌دهد و کارکنان تالار با مشاهده این وضع، با سامانه 125 تماس می‌گیرند و می‌گویند: کمک!...

آتش‌نشانان بلافاصله در محل حاضر می‌شوند و مهمانان را از سالن خارج می‌کنند. 18 نفر هم که حال عمومی آنها رضایت‌بخش نبوده، به مراکز درمانی منتقل می‌شوند. با بررسی کارشناسان مشخص می‌شود که دودکش بخاری از محل خود خارج شده است.

واقعا که کار برخی از کارشناسان هم خیلی سخت است. خیلی دقت و ظرافت می‌خواهد؛ وگرنه چرا آن 150 نفر مهمان و بدتر از همه، مسئولان و کارکنان آن تالار متوجه انتشار گاز و علت آن نشده‌اند؟... بگذریم.

بسته پیشنهادی: بالاخره همه ما یک روزی باید برویم مجلس عروسی؛ فلذا خیلی لازم است که مراقب سلامتی خود و گازگرفتگی اطرافیان خود باشیم. از این‌رو بیان نکاتی چند، خالی از لطف نمی‌باشد. علی‌الخصوص برای عروس و داماد که در شب حساسی به سر می‌برند و هرگونه گازگرفتگی، می‌تواند موجب بروز اختلال در روند مراسم گردد. پس خواهش می‌کنم عنایت لازم را بفرمایید:

1 ـ کسب اطمینان: هنگام حضور در مراسم عروسی، حتی‌الامکان از سفت بودن لوله بخاری محل در جای خود مطمئن شوید. این مطلب شامل خانواده هر دو طرف می‌شود. این‌طور نباشد که خانواده عروس به هوای خانواده داماد باشد و بالعکس، خانواده داماد به هوای خانواده عروس. این وسط، لوله بخاری هم پا در هوا!

2 ـ درج در کارت: از آنجا که انتشار خبرهایی از این دست(یعنی گارگرفتگی در عروسی) می‌تواند موجبات نگرانی و احساس ناامنی هموطنان عزیز ما را فراهم آورد؛ لهذا اشکالی ندارد اگر از حالا در پایین کارت‌های عروسی، حتما این جمله درج شود که: «این محل مجهز به وسایل ایمنی لازم جهت جلوگیری از هرگونه گارگرفتگی لازم می‌باشد.»(به نظرم، کلمه لازم دوم، لازم نمی‌باشد. خودتان حذفش کنید. ممنون.)

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها