اگر دستم رسد بر بانک گردون!

یک مشورت دوستانه؛ اگر شما جای من بودید، طنز امروز را راجع به کدام یک از موضوعات مطرح زیر، می‌نوشتید.
کد خبر: ۶۳۷۵۷۵
اگر دستم رسد بر بانک گردون!

1- شمارش معکوس برای لغو تحریم‌ها

2- راهکارهای وزیر کار برای کاهش هزینه درمان از جیب مردم

3- دربی 78 ؛ فوتبال تلخ و نتیجه تکراری

4- این که 80 درصد معوقات بانکی در اختیار 30 نفر است.

البته گزینه هیچ‌کدام هم هست که بنده آن را ننوشتم ولی شما می‌توانید آن را انتخاب کنید. حالا اگر نظر بنده را خواسته باشید، ترجیح می‌دهم که گرینه چهارم را انتخاب کنم. چرایش معلوم است. گزینه اول که بر طبق قرارداد ژنو از دیروز باید شروع شده باشد.

نوشتن یا ننوشتن ما تاثیری ندارد. در مورد گزینه دوم هم بارها نوشتیم و راهکار ارائه دادیم. خوشحالیم که سرانجام وزیر کار هم راهکار ارائه دادند.

معلوم می‌شود حرف‌های معقول ما اثرگذار بوده و اما می‌رسیم به گزینه سوم که هرچه فکر کردیم دیدیم در شأن ما نیست؛ ما دلمشغولی‌های جدی‌تری داریم.

فلذا می‌ماند فقط گزینه چهار که در اصل، انتخاب درست ماست. واقعا خجالت دارد. انتخاب ما؟.... نخیر، این که بنا به‌گفته سخنگوی اصل 90 مجلس، 80 درصد مطالبات معوقه بانکی تهران در اختیار 30 نفری است که اسامی آنها در این کمیسیون وجود دارد. چه کلمه خوبی: وجود!

طوری که می‌گویند، اگر این افراد بدهی‌های بانکی خود را تسویه کنند، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی مملکت حل می‌شود. پیش خودتان باشد، بیشتر که پرسیدیم و کنکاش کردیم، متوجه شدیم که این افراد، علاوه بر در اختیار داشتن بیش از 80 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی، انحصار واردات برخی اقلام همانند نهاده‌های خوراک دام و طیور را نیز در اختیار دارند. این یک قلمش. از اقلام دیگرش خدا می‌داند. ای خدا...!

فریاد جدید رسید:

اگر دستم رسد بر بانک گردون

از او پرسم که این چون است و آن چون

یکی را داده‌ای میلیاردها وام

یکی را خون‌جگر بهر دو میلیون

بسته پیشنهادی: البته خوشبختانه خود کمیسیون اصل 90 در جهت حل و فصل این پرونده‌های مالی غیرقابل‌ماستمالی، گویا قرار است با سازمان بازرسی کل کشور، جلسات مشترکی داشته باشد؛ اما این دلیل نمی‌شود که ما در حد خودمان، دو کلمه حرف حساب معمولمان را نزنیم و مثل همیشه رهنمود ندهیم. کشته‌مرده رهنمود دادنیم:

اکران فیلم: از آنجا که احتمالا 30 نفر فوق‌الذکر، تا به حال با هیچ زبانی نرم نشدند که بیایند بدهی‌های بانکی خود را صاف کنند؛ پیشنهاد می‌کنیم که از تمامی مراحل وام گرفتن یک زوج جوان دم‌بخت، فیلم کاملی گرفته شده و برای آنها نمایش داده شود. بعید است اثرگذار نباشد، وقتی که دل سنگ هم آب یا کباب می‌شود.

آسیاب به نوبت: چون سنگ بزرگ نشانه نزدن است و احتمالا آن 30 نفر ابربدهکار بانکی هم این ضرب‌المثل عتیقه را شنیده‌اند و فوت آب‌اند؛ به نظرم یکجا به حساب همه‌شان رسیده نشود که ملت همچین درست و حسابی نفهمند که چی به چی هست و چی به چی نیست، بلکه هر یک ماه یا حتی هر دوماه به حساب یکی‌شان رسیدگی شود. شاید به حساب دوتای اول که رسیدگی شد، خود آن 28 نفر باقی‌مانده، با عجله بیایند بدهی‌های بانکی‌شان را صاف کنند. شستشان خبردار شود که جدی هستیم، جدی می‌شوند. این خط، این نشان!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
United States
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
اگر دستم رسد بر چرخ گردون از پرسم كه چرا نامحرم شده محرم ومحرم شده نامحرم كه با یك نقطه محرم ،مجرم گرددو...مجرم محرم (مجلس ترحیم راس 6ماه دیگر )
سه شنبه 01 بهمن 1392
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
خوش بحالت تكه سنگ.

نیازمندی ها