راز 100 سالگی (6)

چرا فست‌فود نخوریم؟

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت یکصد توصیه جادویی می‌توانند به یکصد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۶۵۹۲

***

مصرف مداوم فست‌فودها از مهم‌ترین دلایل بروز چاقی و مشکلات قلبی ـ عروقی است! البته این جمله به حدی تکرار شده که کمتر کسی به آن توجه دارد، اما بد نیست بدانید بر اساس پژوهش‌های پانزده ساله دانشمندان آمریکایی روی 3000 داوطلب که بیش از دو بار در هفته از غذاهای فست‌فود استفاده می‌کردند، ارتباط معنی‌داری میان ابتلای آنها به چاقی و دیابت و مصرف زیاد این نوع غذاها وجود دارد.

بر اساس نتیجه این مطالعه افرادی که بیش از دو بار در هفته به رستوران‌های فست‌فود می‌روند نسبت به کسانی که کمتر از یک بار در هفته غذای آماده مصرف می‌کنند 5‌/‌4 تا 9 کیلوگرم اضافه وزن دارند و 50 درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند؛ موضوعی که سلامت آنها را به خطر می‌اندازد و به کاهش طول عمرشان منجر خواهد شد.

در عین حال، به گفته متخصصان مصرف یک همبرگر، یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده و یک لیوان نوشابه تا دو برابر نیاز روزانه شما به کالری را در یک وعده غذایی تامین می‌کند و این پرخوری نتیجه‌ای جز چاقی و عواقب ناشی از آن ندارد.

از طرفی معمولا برای سرخ ‌کردن غذاهای فست‌فودی از روغن‌هایی با اسیدهای چرب اشباع و ایزومرهای ترانس بالا استفاده می‌کنند و این چربی همان چربی مضری است که می‌تواند در دیواره سرخرگ‌ها رسوب کند و باعث مسدود شدن آنها و در نتیجه افزایش احتمال سکته قلبی شود.

با این حساب اگر می‌خواهید جلوی بروز چربی خون، دیابت و مهم‌تر از همه مرگ زودرس را بگیرید، باید دور غذاهای فست‌فود و چاق‌کننده را خط بکشید و تنها گزینه انتخابی شما غذاهای خانگی سالم، کم‌چرب و کم‌نمک باشد.

حتی پیشنهاد می‌شود کمی پول خرج کنید، به یک کتابفروشی بروید، یک کتاب آشپزی رژیمی بخرید و تا جایی که وقتتان اجازه می‌دهد خودتان سالم آشپزی کنید تا صد ساله شوید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها