متهمان به سرقت از یک دفترخانه و چند خانه اعتراف کردند

دستگیری 7 دزد مسلح در عملیات ویژه

دزدان سابقه‌دار اعتراف کردند به یک دفترخانه و همچنین چهار خانه و یک مرکز ترک اعتیاد دستبرد زده و در سرقت از مطب یک پزشک ناکام مانده‌اند.
کد خبر: ۶۳۵۴۷۵

هفت عضو باندی که مسلحانه به اماکن و منازل دستبرد می‌زدند و یک زوج خدمتکار که سارق طلا و جواهرات بودند، از سوی کارآگاهان اداره پلیس آگاهی شیراز در استان فارس دستگیر شدند.

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس در این باره گفت: روز دوازدهم آبان امسال صاحب یک دفترخانه در یکی از محله‌های شیراز با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از سرقت مسلحانه محل کارش خبر داد.

وی افزود: در پی این تماس و اعزام کارآگاهان جنایی به محل سرقت، در تحقیق از صاحب دفترخانه معلوم شد روز حادثه او همراه چهار نفر از همکارانش و دو مشتری در دفترخانه بودند که سه مرد نقابدار که یکی از آنها سلاح کلاشینکف به دست داشت، وارد محل کارش شده و هر هفت نفر آنها را گروگان گرفته و پس از تهدید، یک گوشی تلفن همراه و حدود سه میلیون تومان پول آنها را دزدیده و متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تشکیل پرونده و اطلاعات به دست آمده، جستجو برای دستگیری سارقان نقابدار آغاز و معلوم شد شیوه این سارقان به فعالیت متهمانی که از افراد سابقه‌دار هستند، شباهت دارد.

سجادیان یادآور شد: به این ترتیب گروه‌های تحقیق به سرپرستی سرهنگ سیروس حیدری رئیس پلیس آگاهی استان فارس، عملیات جستجو برای دستگیری متهمان را ادامه دادند تا این که چند روز پیش مخفیگاه متهمان شناسایی و در پی عملیات‌ جداگانه، متهمان شامل دو زن و پنج مرد مسلح دستگیر شدند و از مخفیگاه متهمان نیز شش قبضه سلاح کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، سه نفر از آنها به دزدی مسلحانه از دفترخانه اعتراف و عنوان کردند پس از زیر نظر گرفتن دفترخانه، در حالی که نقاب زده و مسلح بودند، وارد این محل شده و با تهدید افراد حاضر، مقداری پول و یک گوشی دزدیده و متواری شده‌اند. پول‌ها را میان یکدیگر تقسیم کرده و گوشی را هم فروخته‌اند.

سجادیان افزود: درپی اعتراف این سه متهم، سرکرده باند راز سرقت‌های مسلحانه دیگری را نیز فاش کرد و گفت: دو زنی که با ما همدست هستند، منازل و اماکن را شناسایی کرده و اطلاعات آنها را در اختیار ما قرار می‌دادند و من و چهار مرد اعضای باند، به این محل‌ها دستبرد می‌زدیم.

وی یادآور شد: در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهمان بیست و نهم فروردین سال گذشته از خانه‌ای در صدرای شیراز حدود دو میلیون تومان سرقت کرده و دوازدهم مهر همان سال نیز از خانه‌ای دیگر پنج میلیون تومان دزدیده‌اند. در سومین سرقتشان نیز از خانه‌ای در شهرستان فسا اموالی به ارزش ده میلیون تومان سرقت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: متهمان به خانه‌ای در فیروز آباد مسلحانه دستبرد زده و اموالی به ارزش ده میلیون تومان سرقت کرده‌اند. آنها همچنین هفدهم بهمن همان سال مسلحانه وارد یک مرکز ترک اعتیاد در شهر شیراز شده و حدود دو میلیون تومان پول دزدیده‌اند و در اردیبهشت امسال نیز قصد سرقت مسلحانه از مطب یک پزشک را داشتند که ناکام مانده و متواری شده‌اند.

با صدور قرار قانونی برای اعضای این باند، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و کشف اموال سرقتی ادامه دارد.

دستگیری سارقان جواهرات قیمتی

سردار سجادیان درباره دستگیری یک زوج سارق منزل نیز گفت: تابستان امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی، شکایتی مطرح و ادعا کرد مقداری طلا، برلیان و جواهرات به ارزش یک میلیارد تومان به طرز مرموزی از خانه‌اش سرقت شده است.

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران در بررسی محل متوجه شدند سرقت کاملا حرفه‌ای انجام شده است. در ادامه با تحقیق از زوج جوانی که به عنوان خدمتکار به این خانه رفت و آمد می‌کردند، آنها نیز مدعی شدند از وجود طلاها اطلاعی نداشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: با تشکیل پرونده‌ و تحقیقات، ماموران چند روز پیش اطلاع یافتند زوج خدمتکار به بهانه این‌که کار مناسبی پیدا کرده‌اند، از خانه شاکی رفته‌اند که این موضوع شک پلیس را به آنها بیشتر کرد.

وی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد این زوج خدمتکار با یک خودروی ماکسیما تردد و به خانه‌ای در یکی از محله‌های مرکزی شهر رفت و آمد می‌کنند. به این ترتیب ماموران اطمینان یافتند آنها در سرقت از خانه کارفرمایشان نقش دارند که با هماهنگی قضایی هر دو را دستگیر و از خانه‌شان بخشی از اموال سرقتی شاکی را کشف کردند.

سجادیان خاطرنشان کرد: زوج متهم با انتقال به پلیس آگاهی، به سرقت طلا و جواهرات از خانه شاکی اعتراف و عنوان کردند در نبود شاکی و اعضای خانواده‌اش در منزل، طلا و جواهرات را دزدیده و با فروش بخشی از طلا‌ها و به دست آوردن پول آن، خودروی ماکسیما و خانه خریده‌اند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی برای کشف بقیه طلا‌ها و جواهرات سرقتی ادامه دارد.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها