آمادگی برای امداد رسانی هوایی و دریایی

زلزله های کیش خسارتی نداشت

بخشدار کیش گفت: بر اثر زلزله های کیش تنها چند خانه در روستای گرزه (بندر آفتاب) کیش ترک جزئی برداشته اند و خسارت دیگری بر اثر این دو زلزله نداشته ایم.
کد خبر: ۶۳۳۹۹۹
زلزله های کیش خسارتی نداشت

محمدحسین حسن بیگی با بیان اینکه صبح پنجشنبه دو زلزله در جزیره کیش به وقوع پیوسته است، گفت: نخستین زلزله با قدرت 4.3 ریشتر ساعت 9:43 در 27 کیلومتری جزیره کیش و دومین زلزله نیز با قدرت 5 ریشتر ساعت 12:01 به وقوع پیوست که مرکز آن 24 کیلومتری جزیره کیش بود.

وی افزود: این زلزله ها در جزایر کیش، لاوان و هندورابی احساس شده و بر اثر آن تنها چند خانه در روستای گرزه (بندر آفتاب) کیش ترک جزئی برداشته اند و خسارت دیگری بر اثر این دو زلزله نداشته ایم.

بخشدار کیش با بیان اینکه تمهیدات لازم در فرمانداری بندرلنگه، ستاد بحران استان هرمزگان و همچنین در جزیره کیش در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بعد از ظهر پنجشنبه دو جلسه با نمایندگان شوراها، بخشداری، شرکت نفت فلات قاره لاوان و همچنین فرمانداری بندرلنگه برای ایجاد آمادگی و هماهنگی بیشتر نیز گرفته می شود.

حسن بیگی تصریح کرد: ما آمادگی لازم و همچنین تجهیزات مورد نیاز را برای ایجاد کمپ اضطراری در صورت وقوع زلزله های دیگر در اختیار داریم و همچنین دو شناور لندیگراف نیز برای خدمات رسانی از سرزمین اصلی به جزیره کیش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین فرودگاه های بندرلنگه و جزیره کیش نیز برای امداد هوایی در آمادگی کامل هستند.

بخشدار کیش مردم این جزیره را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: متاسفانه در زمان وقوع زلزله، برخی شایعات فضای روانی نامناسبی را ایجاد می کند اما زلزله غیرقابل پیش بینی است و نباید به شایعات توجه داشت.

هفته گذشته نیز بر اثر زلزله 5.5 ریشتری در شهرستان بستک در غرب هرمزگان، یک نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها