کاهش 25 درصدی هزینه‌های دارویی مردم

رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت به تبیین وضع تامین و تدارک دارو در سال 92 و روند تخصیص اعتبارات دارویی از سوی دولت پرداخت و گفت: امسال موفق شده‌ایم هزینه‌های دارویی مردم را تا 25 درصد کاهش دهیم.
کد خبر: ۶۳۳۷۸۵
کاهش 25 درصدی هزینه‌های دارویی مردم

رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مجلس در بودجه 92 پیش‌بینی خوبی داشت و بابت جبران افزایش قیمت دارو، اعتباری 1800 میلیارد تومانی در نظر گرفت که اقدام بسیار بموقع و شایسته‌ای بود و 50 درصد موفقیت وزارت بهداشت در حوزه دارو هم مربوط به همین اعتباری است که دریافت کردیم و توانستیم افزایش قیمت داروها را که ناشی از افزایش نرخ ارز به‌وجود آمده بود، جبران کنیم.

به گفته معاون وزیر بهداشت، در حالی که وضع درآمدهای دولت نسبت به بودجه‌ای که دارد نامناسب است، اما تعهد کرده که اعتبارات وزارت بهداشت بخصوص در حوزه دارو صددرصد تخصیص یابد. تاکنون هم این موضوع رعایت شده و وضع تخصیص اعتبار مربوط به دارو از سوی دولت بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به وعده اطمینان‌بخش دولت برای تخصیص کامل اعتبارات تصویب شده تا پایان سال عنوان کرد: اعتبارات سال 92 در حوزه دارو شامل 1800 میلیارد تومان به منظور جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو و 400 میلیارد تومان مربوط به یارانه داروست.

دیناروند با بیان این‌ که پیش‌‌بینی می‌شود مجموع ارزش ریالی بازار دارویی امسال بین 7000 تا 8000 میلیارد تومان باشد، تاکید کرد: در واقع دولت 2200 میلیارد تومان از هزینه‌های دارو را به این طریق جبران کرده است و شاهد هستیم که حداقل در حوزه دارو، هزینه پرداخت از جیب مردم تا 25 درصد کاهش پیدا می‌کند و این دقیقا مغایر با دیگر بخش‌های نظام سلامت است و متاسفانه در سال 92 نسبت به سال 91 روند پرداخت از جیب مردم افزایشی بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: براساس برآوردهای ما مجموع افزایش قیمت دارو در سال 92 نسبت به سال 91 حدود 2500 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که دولت 1800 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۰
۰
كو؟ كی؟ كجا؟

نیازمندی ها