قبل از اینکه یخچال و فریزرتان بسوزد، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا با ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش طول عمر یخچال و فریزر آشنا شوید.
کد خبر: ۶۳۱۳۹۳
راحت‌ترین راه افزایش عمر یخچال و فریزر

۱- هیچ وقت یخ را در کنار آتش قرار ندهید! اگر این جمله را قبول دارید پس همیشه مراقب باشید یخچال و فریزر منزلتان در کنار دستگاه‌های تولیدکننده گرما مثل اجاق گاز، پکیج آب گرمکن، شوفاژ و... نباشد. گرمای این وسایل علاوه بر هدر رفتن انرژی موجب خرابی موتور آن هم می‌شود.
۲- اگر شما هم کودک یا همسری دارید که عاشق باز کردن بی‌دلیل در یخچال است، به آن‌ها بگویید که این کار موجب خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به فضای یخچال شده و طول عمر دستگاه را به شدت کاهش می‌دهد.
۳- فاصله یخچال و فریزر با دیوار حداقل باید ۲۰ سانتی متر باشد تا هوای پشت دستگاه به راحتی رد و بدل شود. اینجابه جایی جریان هوا به پیشگیری از گرم شدن موتور دستگاه کمک زیادی می‌کند.
۴- مطمئن شوید که یخچال و فریزر روی سطحی صاف و بدون شیب قرار گرفته است تا برای توزیع یکنواخت گاز موجود در لوله‌های دیواره یخچال و فریزرتان مشکلی به وجود نیاید.
۵- هر ۲ ماه یک بار، لاستیک‌ها و درزگیرهای اطراف در یخچال و فریزرتان را چک کنید. پارگی این لاستیک‌ها موجب هدر رفتن انرژی و استهلاک موتور دستگاه می‌شود |خراسان|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها