جابه‌جایی 38 نفر دیگر از مدیران شهربانی ترکیه

به دنبال عملیات بیست و ششم آذر دادستانی استانبول و دستگیری ده‌ها نفر از متهمان به دست داشتن در فساد مالی، همچنان برکناری‌ها و تغییرات گسترده‌ای در میان نیروهای پلیس جریان دارد.
کد خبر: ۶۳۰۹۵۶

این تغییرات از سوی دولت رجب طیب اردوغان صورت می‌گیرد و به نوعی واکنش از سوی او علیه اتهامات فساد دولتی تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بتازگی محل ماموریت 38 نفر از مدیران پلیس استانبول که شماری از آنان از روسای پلیس بخش‌های مختلف استان استانبول بودند، تغییر کرد. این در حالی است که طی دو هفته گذشته 14 نفر از مدیران شهربانی کل کشور، رئیس شهربانی استانبول و 18 نفر از مسئولان ارشد شهربانی آنکارا برکنار شده بودند.

از سوی دیگر، وزیر دادگستری ترکیه خبر رسانه‌های این کشور را مبنی بر این‌که وی مانع بازداشت متهمان دومین پرونده فساد مالی در ترکیه شده است، رد کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی.آر.تی ترکیه، بکر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه گفت: این موضوع که من با حضور در مرکز پلیس مانع اجرای عملیات شده‌ام، کاملا بی‌اساس و مغایر با واقعیت است. وی گفت: من این مطالب را نه یک ادعا که افترا علیه خود می‌دانم.

در همین حال، همزمان با افزایش انتقادهای بین‌المللی از آنکارا،‌ وزیر امور خارجه آلمان خطاب به ترکیه تاکید کرد تا به رسوایی فساد اخیر سر و سامان دهد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ با هفته‌نامه «بیلد آم زونتاگ» گفت: ما به توانایی دولت آنکارا در سر و سامان دادن و حل و فصل اتهامات فساد در این کشور اطمینان داریم. وی به این نکته اشاره کرد که به ترکیه به عنوان یک «پشتیبان باثبات» در خاورمیانه نیاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها