معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به قطع گاز مصرفی نیروگاه‌ها در فصل زمستان گفت: اگر بتوانیم مصرف خانگی گاز را 15 تا 20 درصد کاهش دهیم، گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها نیز تامین خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۸۳۰
شهروندان مصرف گاز را 15درصد کاهش دهند

سعید متصدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: میزان مصرف گاز در بخش خانگی چندین برابر نیروگاه‌هاست که با صرفه جویی 15 تا 20 درصدی گاز در بخش خانگی کمبود سوخت نیروگاه‌ها جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه همیشه تامین سوخت بخش خانگی اولویت اول است، افزود: در ایران به ازای هر متر مربع منازل مسکونی 500 کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌شود که در سایر کشورهای دنیا در بدترین شرایط این رقم 100 تا 120 کیلووات ساعت است. یعنی 400 کیلووات ساعت بیشتر از دنیا انرژی مصرف می‌کنیم!

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با خاموش کردن شومینه‌ها در منازل، پوشیدن لباس بیشتر، پایین نگه داشتن دمای خانه، استفاده از موتورخانه‌های هوشمند و عایق‌بندی ساختمان‌ها می‌توان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد و موجب کاهش مصرف سوخت شد.

متصدی اضافه کرد: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها در شرایطی که فشار گاز کاهش می‌یابد موجب افزایش میزان آلاینده دی اکسید گوگرد در هوا می‌شود در صورتی که سوخت گاز میزان گوگردش صفر است.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که در فصل زمستان، امکان تامین گاز برای نیروگاه‌ها وجود ندارد و آن هم به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی، کاهش میزان فشار گاز و عدم برنامه‌ریزی مناسب طی سال‌های گذشته است که الزام استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور را دو چندان نموده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اکنون تقریبا تمام نیروگاه‌های کشور توان استفاده از سوخت گاز را دارند افزود: نیروگاه‌های کشور همگی دوگانه‌سوزند و علاوه بر آن‌ها صنایع بزرگ نیز تقریبا دوگانه‌سوز هستند که در نتیجه با استفاده از سوخت مناسب دیگر آلودگی هوای ناشی از صنایع و نیروگاه‌ها را نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها