با کاهش شدید دمای هوا، جریان گاز برخی از شهرها و روستاهای آذربایجان غربی قطع و با افت فشار روبه‌رو شده است که شرکت ملی گاز علت این قطعی را مشکلات فنی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۲۷۹۷۳

این روزها در اکثر استان‌های کشور، متوسط مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به حدود 430 تا 432 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.از این رو در طول 48 ساعت گذشته گاز برخی از شهرها و استان‌های غرب کشور بویژه در استان آذربایجان غربی قطع یا با افت فشار شدید همراه شده است.البته بنا بر اعلام شرکت گاز استان آذربایجان غربی پس از قطع و افت فشار گاز شهری در شهرستان سردشت و برخی از روستاها، اکنون وضع گازرسانی به حال عادی بازگشته است.

شرکت ملی گاز استان علت این قطع جریان گاز را مشکلات فنی اعلام کرده و یادآور شده است: رگلاتور منازل مشترکانی که گاز آنها قطع شده بود، اصلاح شده است.

همزمان با کمبود گاز در استان آذربایجان غربی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه نیز از ذخیره مطلوب فرآورده‌های نفتی در انبارهای نفت شمال استان آذربایجان غربی و آمادگی کامل ناوگان حمل فرآورده‌های نفتی خبر داد و اعلام کرد: نفت سفید و گازوئیل میان مشترکان آذربایجان غربی در حال توزیع است./ مهر

مدارس کپری در 40 روستای الیگودرز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود برگزاری جشن کپرزدایی، هنوز 40 روستا با مدرسه کپری در این شهرستان وجود دارد.

محمدتقی توکلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان الیگودرز افزود: وجود 190 مدرسه تخریبی در الیگودرز یکی دیگر از مشکلات جدی آموزشی این شهرستان محسوب می‌شود.وی گفت: شهرستان الیگودرز مرکز آموزش عالی دولتی ندارد و یک مرکز دانشگاهی آموزش علمی فناوری که برای این شهرستان مجوز دارد هنوز برای آغاز عملیات اجرایی دنبال زمین است.

وی با بیان این‌که مردم از عمران روستایی بشدت گلایه دارند، تصریح کرد: در زمینه بهسازی مناطق روستایی در این شهرستان مشکلات جدی وجود دارد.

توکلی گفت: در حوزه شهری نیز بسیاری از معابر و زیرساخت‌ها مشکل دارد و شهر زیبایی خود را در زمینه مبلمان شهری و ورودی و خروجی از دست داده است.

وی اضافه کرد: شهرداری الیگودرز به‌دلیل پایین بودن سرانه، درآمد ندارد و کارخانه‌ها نیز قادر به تقویت عمران شهری نیستند./‌ ایرنا

کمبود سهمیه آرد در چالدران

فرماندار چالدران استان آذربایجان غربی گفت: شهرستان چالدران با کمبود 250 تن سهمیه آرد مواجه است.

احمدرضا قلی‌پور با بیان این‌که شغل اکثر مردم شهرستان، کشاورزی و دامداری است، افزود: میزان مصرف آرد در این شهرستان بخصوص در فصل کار بالا بوده و سرانه آرد شهرستان، جوابگوی نیاز مردم شهرستان نیست.

وی ادامه داد: تعداد 96 نانوایی در چالدران فعالیت می‌کند که پاسخگوی جمعیت چالدران است؛ اما سهمیه آرد نانوایان کافی نیست. چنانچه سهمیه آرد آنها از 250 تن به 600 تن برسد مشکل نانوایان حل خواهد شد.‌‌/‌‌ ایسنا

حل مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در مهران

رئیس مخابرات شهرستان مرزی مهران گفت: مشکل ترافیک و آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه زائران حسینی و اهالی این منطقه مرزی با نصب سایت‌های سیار اضطراری رفع می‌شود.

محمود جاسمی افزود: با توجه به هجوم زائران عتبات عالیات به شهر مرزی مهران در آستانه اربعین حسینی، این شرکت با نصب سه سایت اضطراری ارتباط سیار همراه اول مشکل ارتباطی تلفن همراه را در این شهر به حداقل ممکن خواهد رساند.وی اظهار کرد: یک سایت اضطراری ارتباط سیار همراه اول اکنون در چهارباغ (بلوار) امام(ره) نصب شده و دو سایت دیگر در مناطق پرترافیک پل زائر و میدان شهدا در ورودی شهر مهران نصب می‌شود.

جاسمی افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند در پایانه مرزی و گذرنامه، نصب سایت ثابت ارتباطی و افزایش ظرفیت‌های سایت‌های مسیر تردد ایلام به مهران را از دیگر اقدامات شرکت مخابرات در این شهرستان مرزی برای خدمات‌دهی بهتر به زائران و شهروندان عنوان کرد.

وی بیان کرد: پوشش آنتن‌دهی در مناطق شهری و روستایی شهرستان مهران اکنون به بالاترین مرتبه خود رسیده است.ورود روزانه نزدیک به 15 هزار زائر حسینی به مهران که برابر با جمعیت این شهر است باعث اختلال‌هایی در شبکه تلفن‌های همراه و سختی ارتباط تلفنی در این منطقه مرزی شده است.

امکانات مخابراتی و خطوط تلفن همراه تنها پاسخگوی جمعیت 25 هزار نفری شهرستان مهران می‌باشد در حالی که روزانه بیشتر از 60 درصد جمعیت این منطقه زائر وارد مهران می‌شود. پایانه مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام این روزها در آستانه اربعین حسینی به شلوغ‌ترین و پرترددترین منطقه مرزی ایران و عراق تبدیل شده است.

نزدیک به 200 هزار زائر ایرانی و غیرایرانی در ده روز گذشته از راه مرز بین‌المللی مهران برای شرکت در آیین‌های سوگواری اربعین امام حسین(ع) به کربلای معلی و دیگر شهرهای مقدس عراق سفر کرده‌اند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها