نزدیک‌شدن به شب یلدا بازار برخی اقلام میوه را داغ می‌کند چراکه بنابر اعتقاد ایرانیان خوراکی‌های این شب خیر و برکت به همراه خواهد آورد. بنابراین همه مردم سعی دارند با توجه به وسع مالی خویش، برخی از این اقلام را خریداری کرده و در شب یلدا از آن استفاده کنند. در این میان از هر چیز بتوان گذشت، میوه را نمی‌توان فراموش کرد؛ شاید به همین دلیل است که این روزها بازار میوه و قیمت‌های آن بسیار متنوع شده تا فروشندگان برای هر قشر و با هر درآمدی، چیزی برای عرضه داشته باشند.
کد خبر: ۶۲۷۴۳۹

هر نوع میوه با هر نوع کیفیت

اگر به بازار میوه سر می‌زنید، از این همه تنوع و شکل و اندازه و دسته‌بندی قیمت میوه‌ها تعجب نکنید. اگر میوه خوب و مجلسی می‌خواهید، بدانید که قیمت هر کیلو حدود 3 هزار تومان است. بسیاری از مغازه‌دارها میوه‌ها را دستچین کرده‌اند تا شما کمتر به زحمت بیفتید، اما متناسب با این دستچین شدن، قیمت‌های متفاوتی نیز به شما اعلام می‌شود.

اگر می‌خواهید هزینه کمتری کنید، خرید میوه‌های کوچک‌تر را مد نظر قرار دهید. همچنین در بازار برخی میوه‌های بسیار ریز نیز عرضه‌ می‌شود که از آن جمله می‌توان به نارنگی‌های بسیار ریز اشاره کرد. به نظر می‌رسد بازار پررونق شب یلدا و گرانی میوه‌ها و دست‌تنگی بسیاری از اقشار موجب شده است، برخی مطمئن باشند که این روزها هر نوع میوه‌ای را با هر کیفیتی به بازار عرضه کنند، روی دستشان نخواهد ماند.

قیمت هندوانه اوج می‌گیرد

مهم‌ترین و مورد توجه‌‌ترین میوه شب یلدا هندوانه است. اوج گرفتن قیمت این میوه با نزدیک‌شدن به شب یلدا موجب شده است در چند سال اخیر، برخی خانواده‌ها از خرید آن برای این شب صرف نظر کنند. این روزها هر کیلو هندوانه را با قیمت کمتر از 800 تومان نخواهید یافت. البته برخی وانت بارها طی این چند روز، هندوانه را با قیمت 700 تومان نیز عرضه می‌کنند، اما متوسط قیمت هر کیلو هندوانه 800 تا 2000 تومان است. در برخی نقاط بالای شهر، قیمت هر کیلو هندوانه به بیش از 2000 تومان نیز رسیده است.

روزهای پایانی دانه‌های یاقوت

اگر چه انار و دانه‌های یاقوتی آن از مهم‌ترین میوه‌های شب یلداست، اما این میوه پاییزی آخرین روزهای حضور خود را در بازار میوه سپری می‌کند. این روزها نیز قیمت انار بر حسب شکل ظاهری و رنگ و اندازه‌ آن در بازار بسیار متفاوت است، اما شما می‌توانید هر کیلو انار را با قیمت‌ 1500 تا 3000 تومان از بازار تهیه کنید.

بقیه میوه‌ها از جمله پرتقال، نارنگی، خرمالو و موز و حتی خیار چنین شرایطی دارند. این روزها قیمت‌ و کیفیت‌ متفاوتی از این میوه‌ها در بازار مشاهده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها