جشنواره‌های زمستانی رونق دوباره‌ای به سفر در فصل سرد داده‌اند

گرمای‌گردشگری‌در‌فصل‌سرد

زمستان، آدم‌ها را کوچ می‌دهد کنج خانه‌هایشان، این شاید خصلت سرما باشد. همین است که تعداد سفرها در این فصل بشدت کم می‌شود و افراد ترجیح می‌دهند به جای راهی جاده‌های سرد شدن، روانه خانه شوند و در کنار خانواده باشند. هستند افرادی هم که فصل سفرشان زمستان است؛ زیرا شمایلی را که آنها از طبیعت در این فصل می‌بینند، نمی‌توانند در هیچ فصل دیگری مشاهده کنند.
کد خبر: ۶۲۷۰۵۴

همین ویژگی دلیلی شد تا بسیاری به این فکر بیفتند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد؛ ظرفیت فصل زمستان برای گردشگری. به‌همین دلیل بسیاری از نقاط سردسیر جهان با راه‌اندازی جشنواره‌های زمستانی رونقی به کسب و کار گردشگری دادند و بسیاری از افراد را از همان کنج خانه‌هایشان در فصل سرد بیرون کشیدند و به مهمانی برف و سرما آوردند. ‌ایران هم با توجه به طبیعت چهارفصلش از ظرفیت بالایی برای این گونه جشنواره‌ها برخوردار است. ناگفته نماند که گردشگری زمستانی در این چند سال مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری ایران هم قرار گرفته و هر ساله در برخی‌ استان‌ها چنین جشنواره‌هایی برگزار می‌‌شود.

نوستالژی کودکی: آن وقت‌ها که بچه بودیم، برف برایمان اتفاق بود؛ اتفاقی که اگر می‌افتاد و خوب هم می‌افتاد نتیجه‌اش این می‌شد که صبح از خواب بیدار شویم و در حالی که با قیافه پکر و خواب‌آلود داشتیم یکی‌یکی لباس‌هایمان را می‌پوشیدیم ناگهان رادیو بگوید: مدارس ابتدایی و راهنمایی تعطیل... همین کافی بود تا درس و مشق تبدیل شود به آدم برفی و گلوله برف و صدای جیغ و خنده. به همین راحتی! شاید جرقه اولیه جشنواره‌های زمستانی از همین جا آغاز شد، این که بشود هر سال و با هر برف زمستانی این شادمانی قدیمی را دوباره تکرار کرد.

رونق گردشگری در شهرهای سرد: فارغ از همه شادی و نشاطی که این جشنواره‌ها به گردشگران هدیه می‌کند، نمی‌توان از تاثیرات اقتصادی این شهرها با برگزاری جشنواره‌ای زمستانی گذشت؛ تاثیراتی که گاه به اندازه جشن برداشت محصول برای منطقه سودآور است.

سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری زمستانی در پیست‌های اسکی، دریاچه‌های آبگرم و طبیعت بسیار مناسب استان‌های غربی کشور، بهترین و مطمئن‌ترین منبع اشتغال‌زایی برای ساکنان منطقه است و صنعت یخ‌زده گردشگری شهرهایی همچون شهرکرد را جانی دوباره می‌بخشد. ‌

علی محزون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها