گزارش یاهو اسپرت درباره مهم ترین بازگشت های ورزشی سال 2013

می رویم و برمی گردیم! /تصاویر

در ورزش روی مسائلی همچون خداحافظی از ورزش، آسیب دیدگی، بیماری، شکست های سنگین و موارد این دست زیاد حساب نکنید.
کد خبر: ۶۲۶۹۸۸
می رویم و برمی گردیم! /تصاویر

سایت جام جم ورزشی- تجربه و تاریخ ورزش نشان داده است که همیشه پس از خداحافظی و یا شکست های سنگین همیشه بازگشتی در کار است. سایت یاهو اسپرت به معرفی شگفت انگیزترین بازگشت های سال 2013 پرداخته است. با هم مروری به مهم ترین و پرسرو صدا ترین بازگشت های امسال می اندازیم:

 خوزه مورینیو

آقای خاص خیلی پر ادعا تشریف دارد. او فصل گذشته رئال را نه قهرمان لالیگا کرد نه قهرمان جام حذفی.

قوهای سپید با این آقای مورینیو در لیگ قهرمانان هم به هیچ جا نرسیدند اما با این حال او اعتقاد دارد برترین مربی تاریخ رئال مادرید است! شاید همین اعتماد به نفس بیش از اندازه باعث شد تا چلسی او را دوباره با کلی تمنا به این تیم لندنی برگرداند، هر چه باشد مورینیو که سال 2007 این باشگاه لندنی را ترک کرد قبلا این تیم را پس از 50 سال به مقام قهرمانی لیگ برتر رسانده بود. او پر سر و صداترین بازگشت سال را داشت.

 

تیم ملی فرانسه

قهرمان جام جهانی 1998 قرار بود به جام جهانی 2014 برزیل نرسد.

هر چه باشد آنها در پلی آف جام جهانی بازی رفتشان را سه بر صفر به اوکراین باخته بودند اما فرانسوی ها در دیدار برگشت یکی از فوق العاده ترین بازگشت ها را داشتند. این تیم با نتیجه ای که در دیدار رفت به دست آورده بود تقریبا جام جهانی را از دست داده بود اما در پاریس کل راهی را که رفته بود را دوباره برگشت. آنها سه گل به اوکراین زدند تا شیرجه ای تمام عیار به سمت جام جهانی داشته باشند.

 

 اریک آبیدال

خیلی هنر می خواهد بازیکنی دچار بیماری سرطان کبد شود، کبدش را از دست بدهد ، پیوند کبد کند و پس از همه این درد و رنج ها دوباره به فوتبال و البته ترکیب بارسلونا و صد البته تیم ملی فرانسه برگردد.

این کاری بود که اریک آبیدال انجام داد. روحیه ای که آبیدال برای مقابله با بیماری سرطان داشت برای همه قابل تحسین است و می تواند یک الگو باشد. البته آبیدال پیش از پایان فصل از بارسلونا جدا شد اما به هر حال او یکی از زیباترین بازگشت های ممکن به ورزش را داشت.

 

 رافائل نادال 

این تنیسور اسپانیایی 7 ماه پایانی سال 2012 را از دست داد ولی در سال 2013 رده اول رنکینگ جهانی را پس گرفت. افت او باعث شده بود همه افولی طولانی مدت برای او متصور باشند اما قهرمانی های با ارزش و متعدد او یکی از بزرگ ترین بازگشت های سال 2013 را رقم زد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها