«مرد گرگی» به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل می‌شود. شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی این مجموعه تلویزیونی را با همکاری واحد تلویزیونی شرکت یونیورسال تهیه خواهد کرد. یونیورسال، مالک معنوی قصه مرد گرگی است و اجازه تولید نسخه تلویزیونی آن را به شبکه ان‌بی‌سی داده است.
کد خبر: ۶۲۵۸۰۵

این مجموعه تلویزیونی ترسناک و دلهره‌آور براساس خط اصلی قصه فیلمنامه فیلم سینمایی «مرد گرگی / ولف من» ساخته خواهد شد. این محصول، سال 2010 روی پرده رفت و نتوانست موفقیت زیادی در جدول گیشه نمایش سینماها کسب کند. مجموعه تلویزیونی مرد گرگی در حالی وارد مرحله تولید می‌شود که نسخه سینمایی آن هم دوباره‌سازی امروزی و مدرن یک فیلم کلاسیک بود. نسخه اصلی سال 1941 به نمایش عمومی درآمد و با استقبال تماشاگران و منتقدان سینمایی روبه‌رو شد. لون چنلی جونیور در این نسخه در نقش مرد گرگی بازی کرد.

مسئولان شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی از بنیسیو دل‌تورو، بازیگر مکزیکی‌تبار سینما دعوت کرده‌اند نقش مرد گرگی را جلوی دوربین آنها بازی کند. دل‌تورو در نسخه سینمایی ناموفق سال 2010 همین نقش را بازی کرد. وی هم‌اکنون در حال مذاکره با تهیه‌کنندگان این مجموعه تلویزیونی است و منابع نزدیک به شبکه ان‌بی‌سی
می‌گویند وی قرارداد بازی در نقش اصلی این مجموعه را امضا خواهد کرد. خود بازیگر هم در گفت‌وگویی از علاقه‌اش برای همکاری با این پروژه تلویزیونی صحبت کرده است.

دل‌تورو می‌گوید: «بازی در نقش مرد گرگی را دوست داشتم و فرصت بسیار خوبی برایم فراهم کرد در قالب شخصیت متفاوتی ظاهر شوم. مایل بودم فیلم با استقبال تماشاگران سینما روبه‌رو شده و صاحب دنباله و قسمت‌های تازه‌ای شود، اما در عمل این اتفاق نیفتاد. نمی‌دانم کجای کار اشتباه بود که چنین اتفاق بدی برای این فیلم افتاد. خبر تولید مجموعه‌ای تلویزیونی براساس قصه و ماجراجویی‌های مرد گرگی، خبر خوشحال‌کننده‌ای است. احساس می‌کنم آنچه را در نسخه سینمایی نتوانستم انجام دهم، اینجا در مجموعه تلویزیونی می‌توانم. مجموعه تلویزیونی مثل مجموعه فیلم سینمایی دنباله‌دار است که بازیگر می‌تواند یک نقش را برای چند بار تکرار کند و هر دفعه با ماجراجویی‌های تازه‌ای روبه‌رو شود.

دانیل کناف، فیلمنامه‌نویس و مدیر تولید سینما و تلویزیون (و نگارنده اصلی فیلمنامه «دراکولا») این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه اپیزود اول مجموعه مرد گرگی است. این اپیزود آزمایشی به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی یک ساعت و نیمه تهیه و تولید می‌شود و در آن شخصیت‌ها، لوکیشن‌ها و موقعیت‌های قصه به صورت کامل به تماشاگران تلویزیون معرفی می‌‌شوند. کناف در عین حال مدیر تولید مجموعه هم است و سرپرست گروه نویسندگان فیلمنامه اپیزودهای بعدی آن نیز خواهد بود. شخصیت اصلی قصه مردی سی‌وپنج تا چهل ساله به نام لاورنس تالبوت است. او یک نفرین قدیمی و باستانی را با خود دارد و در ارتباط با آن، مجبور به تحمل درد و رنج زیادی است. این نفرین قدیمی به گونه‌ای است که لاورنس را بدون تمایل و خواسته او به یک مرد گرگ‌نما تبدیل می‌کند. این اتفاق زمانی می‌افتد که ماه کامل در آسمان پدیدار می‌شود و لاورنس،‌ امکان فرار از این تغییر و تبدیل را ندارد. وقتی این تغییر اتفاق می‌افتد، لاورنس به یک موجود بسیار وحشی تبدیل می‌شود که کنترلی بر رفتار و اعمال خود ندارد.

اسکات استوبر یکی از تهیه‌کنندگان نسخه سینمایی سال 2010 در تولید مجموعه تلویزیونی آن نقش اصلی را دارد. او می‌گوید: این مجموعه اثری جذاب‌تر و تماشایی‌تر از نسخه سینمایی آن خواهد بود و او و همکارانش،‌ اشتباهات خود را در زمان تولید فیلم در دوران ساخت مجموعه تلویزیونی تکرار نخواهند کرد. مسئولان شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی هنوز زمانی را برای شروع کار فیلمبرداری آن تعیین نکرده‌اند. منابع نزدیک به مرد گرگی می‌گویند به احتمال زیاد کلید فیلمبرداری آن اوایل سال جدید میلادی زده خواهد شد تا برای پخش در تابستان 2014 آماده شود. فصل اول مجموعه در 13 اپیزود تهیه می‌شود و در صورت استقبال تماشاگران از آن، تولید فصل‌های بعدی هم در دستور کار تهیه‌کنندگانش قرار خواهد گرفت. شبکه ان‌بی‌سی قصد دارد این مجموعه را برای شب‌های جمعه آماده پخش کند. طبق یک سنت قدیمی در آمریکا، مجموعه‌های ترسناک و ماوراء طبیعی تلویزیونی در این زمان روی آنتن می‌رود و پخش‌های دیرهنگام شب‌های جمعه را به خود اختصاص داده‌ است. قبل از این، مجموعه‌هایی مثل «گریم» و «دراکولا» در این زمان روی آنتن رفته و با استقبال زیاد تماشاگران روبه‌رو شده‌ است.

هزینه تولید مرد گرگی تلویزیونی حدود ده میلیون دلار خواهد شد. پرسشی که از سوی تحلیلگران و منتقدان تلویزیونی مطرح شده این است که آیا آنتونی هاپکینز، بازیگر نسخه سینمایی مرد گرگی با نسخه تلویزیونی آن هم همکاری خواهد کرد یا خیر. او در فیلم در نقش سرجان تالبوت، پدر شخصیت مرد گرگی‌/‌ لاورنس تالبوت ظاهر شد و یکی از دو شخصیت اصلی قصه بود. تهیه‌کنندگان فیلم 150 میلیون دلار صرف تولید آن کردند، اما فقط 62 میلیون دلار از این رقم به جیب آنها برگشت.

این فروش پایین در سینماهای آمریکای شمالی، راه را بر تولید قسمت‌های بعدی آن بست. جو جانسون، کارگردان نسخه سینمایی برای مجموعه تلویزیونی آن دعوت به همکاری شده است، ولی معلوم نیست وی کارگردانی اپیزودهایی از آن را قبول خواهد کرد یا نه. با این حال به احتمال زیاد او کارگردانی اپیزود اول را که به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی تهیه می‌شود به عهده خواهد گرفت.

بنیسیو دل‌تورو، بازیگر نقش مرد گرگی، قبل از این هم با رسانه تلویزیون همکاری داشته است. او فعالیت بازیگری را از سال 1987 با بازی در کارهای تلویزیونی شروع کرد و تا به حال در شش مجموعه تلویزیونی بازی داشته است. آخرین همکاری او با رسانه کوچک در سال 1995 و با مجموعه «فرشتگان سقوط کرده» بود. پس از آن، وی که به یک بازیگر سرشناس دنیای سینما تبدیل شده بود در هیچ کار تلویزیونی دیگری ظاهر نشد. تماشاگران سینما دل‌تورو را در فیلم‌هایی مثل 21 گرم، قاچاق / ترافیک، سین‌سیتی و چه دیده‌اند.

ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها