کاردار غیرمقیم انگلیس که به عنوان اولین مقام دیپلماتیک دولت انگلستان پس از ماجرای قطع روابط تهران ـ لندن به‌ایران سفر کرده، گفته است که گفت‌وگو‌های «دقیق و سازنده‌ای» با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات ایران داشته؛ او از همتای ایرانی خود تشکر کرده است.
کد خبر: ۶۲۲۷۱۱
اولین اظهارات کاردار غیرمقیم انگلیس در تهران

به گزارش ایسنا، آجای شارما «پیشبرد روابط دوجانبه‌مان براساس یک مبنای گام به گام و دوجانبه» را محور مذاکرات تهران و لندن دانسته است.

 16 آذر چه کسانی به دانشگاه می‌روند؟

همزمان با شانزدهم آذر، روز دانشجو، بسیاری از چهره‌های برجسته سیاسی کشور به دانشگاه می‌روند تا در مراسم‌ ویژه این‌روز به ایراد سخن بپردازند.

براساس آخرین خبرها در این باره، حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز دانشجو به دانشگاه شهید بهشتی می‌رود تا در مهم‌ترین برنامه این روز حضور یابد.

همچنین دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفته است که حضور قالیباف، جلیلی و صفارهرندی درمراسم شانزدهم آذر دانشگاه تهران قطعی شده است.

حمایت ۶۳ درصدی مردم آمریکا از توافق با ایران

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از مردم این کشور پس از دریافت اطلاعات کامل درباره توافق‌نامه ژنو، از آن حمایت کرده‌اند.

به‌گزارش مهر، این نظرسنجی جدید از سوی موسسه «هارت ریسرچ» و با همکاری شبکه ان.بی.‌سی‌نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال انجام شده است.

در ابتدای این نظرسنجی بدون آن‌که اطلاعات زیادی درباره توافق‌نامه ژنو به شرکت‌کنندگان داده شود، ۳۴ درصد فقط بر اساس اخبار پخش شده از رسانه‌ها اعلام کردند که از این توافق حمایت می‌کنند.

بر همین اساس ۲۲ درصد نیز اعلام کردند که با این توافق مخالف هستند. با این حال پس از دادن اطلاعات کافی به شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ۶۳ درصد اعلام کردند که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.

جاعل فیسبوکی محسن رضایی شناسایی شد

درحالی که این روزها استفاده دولتمردان از شبکه‌های اجتماعی به موضوع روز محافل سیاسی تبدیل شده است، پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی دیروز گزارش داد فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، اخباری را در ارتباط بادبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جعل می‌کرد، شناسایی شد.

گفته می‌شود شناسایی این فرد به دنبال جعل خبری درخصوص یکی از صحابه پیامبر اسلام(ص) که در فیسبوک از قول رضایی منتشر شده بود، صورت گرفته است.

سؤالات «آشنا» به جای پاسخ به پرسش‌ها

تاکید رئیس‌جمهور بر تبدیل نویسندگان ممنوع‌القلم به سریع‌القلم در این دولت در جریان گزارش صد روزه همچنان با واکنش مسئولان و صاحب‌نظران مواجه است.

در همین‌باره دیروز حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس در واکنش به انتقادها از اظهارات روحانی گفت که «از کجای وزارت ارشاد مصاحبه کرده‌اند که نویسنده ممنوع‌ القلم نداریم؟»

گفتنی است، این موضعگیری در حالی است که حسینی، وزیر پیشین ارشاد دیروز در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم در پاسخ به پرسشی در این خصوص وجود افراد ممنوع‌القلم در دولت قبل را تکذیب کرده بود.

حضور دوباره وزیرعلوم در مجلس طی دو هفته آینده

چند روزی است که موضوع استیضاح وزیر علوم به دلیل برخی انتصابات در مجلس کمتر مطرح می‌شود، اما رفت و آمدهای او به بهارستان ادامه دارد.

بر همین اساس معاون پارلمانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از حضور دوباره فرجی‌دانا، وزیر علوم در مجلس طی دو هفته آینده خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه روزسه‌شنبه وزیر علوم در مجلس، گفت: در این جلسه دو پرسش مطرح شد که یکی از آنها مربوط به تغییر رئیس جهاد دانشگاهی بود که نمایندگان قانع شدند و پرسش بعد در ارتباط با برگشت به تحصیل دانشجویان محروم از تحصیل بود که قرار بر این شد وزیر دوباره برای توضیحات بیشتر در مجلس حاضر شود.

 ۳ نکته مهم در پرونده کرسنت از نگاه نادران

الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: فساد، رعایت نکردن منافع ملی در قیمت‌گذاری گاز و نقض حاکمیت ملی، سه مساله مهم در پرونده کرسنت است.

به گزارش فارس، نادران در جمع خبرنگاران در توضیح این سه مساله گفت: اولین مساله بحث فساد است که موجب ابطال این قرارداد در دادگاه لاهه شده است و در لایحه دفاع ایران این مساله به عنوان دلیل ابطال قرارداد ذکر شده است.

وی افزود: باید لایحه سوم به دادگاه لاهه ارسال شود و متاسفانه دولت در این مساله تاخیر کرده است و دولت نیز یک مهلت یک ماهه گرفته و آن‌طور که وزیر نفت گفته‌اند لایحه دفاع طی یکی دوهفته آینده به این دادگاه ارسال خواهد شد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: نکته دوم بحث حاکمیت ملی و نقض آن است که در این قرارداد مورد توجه قرار نگرفته است. در صورتی که در این قرارداد شرکت خارجی در مرزهای حاکمیت ملی ایران مشغول به کار باشد باید با پرچم ایران کارکند و در صورتی که بخواهد با پرچم امارات به فعالیت خود ادامه دهد باید در خارج از آب‌های ایران به فعالیت بپردازد.

نادران گفت: نکته بعدی بحث قیمت‌گذاری گاز است که در آن منافع ملی مورد توجه قرار نگرفته است و با توجه به میزان قیمت نفت و گاز باید این قرارداد مورد بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: در مورد قضیه کرسنت دو مطلب باید اتفاق بیفتد که اولین آن ابطال این قرارداد است و نکته بعدی نیز در نظر گرفتن این سه مساله در بستن قرارداد جدید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها