وزیر کشور با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: متاسفانه کوتاهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایفشان موجب شده که بار این کار به دوش نیروی انتظامی بیفتد و در موقعیت‌هایی که نباید نیروی انتظامی وارد می‌شده، وارد شده که این عملکرد آنها هزینه‌های اجتماعی در پی داشته است؛ در مقابل در مواقعی که باید وارد عمل می‌شده، خلأهایی وجود داشته است.
کد خبر: ۶۲۲۲۶۰
انتقاد وزیر کشور از عملکرد بعضی دستگاه‌ها درباره حجاب

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی که دوشنبه‌شب مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود، تاکید کرد: در صدد تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO)‌ها در حوزه عفاف و حجاب هستیم.

لاریجانی هم به عمان می‌رود

پس از پایان سفر وزیر امورخارجه کشورمان به سه کشور عربی منطقه از جمله عمان، حالا نوبت علی لاریجانی است که با سفر به مسقط (پایتخت عمان)‌ نشان دهد که نزدیکی به کشورهای منطقه در اولویت دیپلماسی خارجی ایران است.

در همین خصوص رئیس مجلس امروز در راس یک هیات پارلمانی عازم عمان می‌شود و در سفری سه روزه با سلطان قابوس پادشاه عمان، رئیس مجلس و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار می‌کند. این سفر به دعوت «خالدبن حلال بن ناصر المعولی» رئیس مجلس عمان انجام می‌شود.

در همین حال، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان هم قرار است امروز به امارات سفر کند.

عزل فرهاد رهبر تکذیب شد

درحالی که زمزمه‌های تغییر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران چند هفته‌ای است که به گوش می‌رسد، دیروز برخی رسانه‌ها از برکناری وی خبر داده و حتی محمد رحیمیان را جایگزین رهبر در دانشگاه تهران خواندند.

با این حال عصر دیروز خبر عزل فرهاد رهبر تکذیب شد و رحیمیان، استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران هم به تسنیم گفت: خبر عزل فرهاد رهبر و ریاست من بر دانشگاه تهران صحت ندارد و حتی پیشنهادی در این خصوص به بنده نشده است.

ادعای مذاکره پنهانی تهران و ریاض

یک روزنامه عربی چاپ لندن ادعا کرد، نمایندگان ایران و عربستان با وساطت دولت سوئیس در این کشور اروپایی سرگرم رایزنی برای کم کردن اختلافات هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه العرب در گزارش خود با اشاره به دیدار اخیر ظریف از چند کشور منطقه و ادامه این دیدارها نوشت که این دیدارها از حمایت آمریکا و روسیه برای رسیدن به توافق در مورد سوریه برخوردار است.

منشور حقوق دانشجویی هم تدوین می‌شود

پس از انتشار پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی که با نقد و نظرهای فراوانی هم روبه‌رو شده، حالا وزارت علوم قصد دارد منشور حقوق دانشجویی را منتشر کند.

در همین خصوص سید ضیاء هاشمی معاون وزیر علوم با بیان این‌که ما باید علاوه بر تقویت نظام صنفی استادان، منشور حقوق دانشجویی تهیه کنیم، اظهار کرد: به این ترتیب دانشجویان می‌توانند از حداکثر توان خود استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، وی با تشریح برنامه‌های روز دانشجو، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها، دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در مراسم روز دانشجو است که گمان ما این است که حضور ایشان باعث می‌شود تا تعامل بهتری بین دانشجویان و مدیریت اجرایی کشور ایجاد شود.

وحشت رژیم صهیونیستی از دیپلماسی ایرانی

با فعال‌تر شدن فعالیت‌های دیپلماتیک دولت، بی‌تابی مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله به مواضع کشورمان بیشتر شده و در تازه‌ترین اظهارات در این باره، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد: نظام تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به موجب توافق هسته‌ای ژنو، در حال از بین رفتن است.

به گزارش مهر و به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو که به رم سفر کرده از آنچه عجله کشورها برای کمک به تهران خوانده گلایه کرده و این را هم مدعی شده است که اگر نظام تحریم‌های ایران از بین برود، شانس توقف برنامه هسته‌ای ایران به روش صلح‌آمیز از بین می‌رود.

انتقاد از پهلوان‌سازی در موضوع انرژی هسته‌ای

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با تاکید بر لزوم دوری از افراط و تفریط در موضوع انرژی هسته‌ای گفت:‌ پهلوان‌سازی در موضوع انرژی هسته‌ای مناسب نیست.

به‌گزارش فارس، فریدون عباسی دیروز در دهمین یادواره شهدای دانشجویی آیه‌های سرخ شهرستان سوادکوه با بیان این‌که هدف دشمن از پایین کشیدن فتیله هسته‌ای کشور تحمیل حقوق بشر غربی است، تصریح کرد: ‌در موضوع انرژی هسته‌ای از قهرمان‌سازی و پهلوان‌سازی دوری کنیم؛ پهلوانان واقعی رزمندگان و شهدایی هستند که در سختی‌ها فناوری هسته‌ای را آغاز کردند.

رد اتهام قتل عمد ستار بهشتی

وکیل مدافع ولی‌ دم ستار بهشتی گفت: دادگاه کیفری کارکنان دولت اتهام قتل عمد مامور پلیس فتا را در مرگ ستار بهشتی نپذیرفت و آن را شبه‌عمد تشخیص داد.

گیتی پورفاضل در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: دادگاه درباره اختلاف‌نظر من و بازپرس مبنی بر قتل عمد یا شبه‌عمد بودن مرگ ستار بهشتی تصمیم گرفته و پرونده را به شعبه اول دادسرای جنایی تهران ارجاع کرده است.

وی گفت: طبق احضار قبلی دادسرا، به‌شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی مراجعه کردم که اعلام کردند چون دادگاه قتل عمد را نپذیرفته و پرونده اتهام قتل عمد بسته شده، برای رسیدگی به اتهام شبه‌عمد باید و درباره طرح دعوا کنیم.

پورفاضل اضافه کرد: طرح دعوای دوباره با اتهام شبه‌عمد را اکنون قبول نکرده‌ام و در این باره باید با موکلم مشورت کنم.

ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی بود که پس از بازداشت از سوی پلیس فتا، در بازداشتگاه درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
۰
۰
تورم و مسائل اقتصادی مردم و یك كمی هم حكومت عدالت در جامعه را روش كار كنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
لطفا به بحث حجاب رسیدگی جدی كنید واقعا وضعیت بد حجاب داره بیداد میكنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها