مردم در صدر الکی نچرخند

روز اول این هفته اتفاق خوبی در پایتخت افتاد. مردم تهران بعد از 26 ماه شاهد افتتاح بزرگ‌ترین پروژه شهری کشور، یعنی بزرگراه طبقاتی صدر با شعار زیبا و دارای ایهام قشنگ «مردم در صدر» بودند.
کد خبر: ۶۲۱۸۷۶
مردم در صدر الکی نچرخند

اگر سعدی علیه‌الرحمه گفت که: «هنرمند قدر بیند و بر صدر نشیند» و این قضیه را فقط به هنرمندان مختص کرد، به دلیل این بود که منظورش پل صدر و بزرگراه طبقاتی صدر تهران نبود. رفتن از کنار آب رکناباد تا گلگشت مصلی که نیاز به بزرگراه و پل طبقاتی و این چیزها نبود.

الان اگر یک پروژه عظیم شهری مثل بزرگراه طبقاتی صدر راه‌اندازی می‌شود، هنرش این است که مال کل مردم شهر و کشور است. فقط هنرمندان از آنجا رد نمی‌شوند یا در اطراف آن نمی‌نشینند. فلذاست که شعار «مردم در صدر» به دل ملت نشست.

این نشست، برخلاف نشست پل، خیلی خوب است. نترسید، پل دچار نشست نشده است؛ ما همین‌طور یک چیزی کلی گفتیم.

با همه این تواصیف و با وجود این که پل صدر متعلق به همه مردم است، در این چند روز آغاز به کار این پل عظیم‌الجثه، چنان با استقبال مردم مواجه شده که شاید بیش از همیشه بر ترافیک سنگین اطراف آن افزوده شده و آدم خیال می‌کند که واقعا همه مردم در صدر هستند.

توصیه‌های ایمنی: با عنایت به آنچه گفته شد، بیان چند نکته ایمنی شهری مختصر و مفید، خالی از لطف نیست:

1ـ حلوا پخش نمی‌کنند: مردم تهران در جریان باشند که در روزهای نخستین گشایش بزرگراه طبقاتی صدر، بالای پل حلوا پخش نمی‌کنند. فلذا اگر کار ضروری ندارند، برای گذشتن از روی پل و تماشای آن هجوم نیاورند. ممکن است این هجوم چنان ترافیک را سنگین کند که به چشم خودتان تحقق این مثل معروف را شاهد باشید که: «هر که از پل بگذرد، خندان بود»!

2ـ پل به همه می‌رسد: این چند روز چنان در بالا و پایین و روی ستون‌ها و چسبیده به گاردریل‌های بزرگراه طبقاتی صدر، خودرو وول می‌زد که آدم خیال می‌کند ملت خیال کرده‌اند که اگر دیر به پل برسند، یحتمل پل تمام می‌شود. پل چوبی نیست که موریانه بخوردش!.... لهذا به مردم اطلاع‌رسانی شود که شلوغ نکنند، به همه می‌رسد.

3ـ پل عوارض بگیری: چون بزرگراه طبقاتی صدر، وقتی که تب و تاب مردم بخوابد، نقش بسیار زیادی در کاهش بارترافیکی بزرگراه‌های اطراف آن خواهد داشت، از این‌رو اگر این روزهای آغازین راه‌اندازی نیز می‌خواهیم که شاهد کاهش ترافیک خود بزرگراه صدر و روی پل 11 کیلومتری آن باشیم، همین امشب از رسانه‌ها اعلام شود که سر پل عوارض می‌گیرند.

(دقت شود کسی نفهمد که پلیس راهور تهران بزرگ گفته است که به هیچ وجه برای ورود به روی پل، عوارضی از مردم دریافت نمی‌شود و این کار از نظر ایشان امکان‌پذیر نیست و به بروز حوادث ترافیکی منجر می‌شود. این قسمت عرایض ایشان شایع شود که گفتند: «مگر سامانه‌ای راه‌اندازی شود که از روی پلاک خودرو بشود عوارض را اخذ کرد.».... این قسمت آخر را همه مطلع شوند!)

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها