لاریجانی در اجلاس سالانه حزب مؤتلفه:

آمریکا زیر توافق بزند تا ببیند چه می‌کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که اجرای هدفمندی یارانه گرفتار افکار پوپولیستی و عوام زدگی شد و به جای مجال برای توسعه کشور هزینه جاری را 27هزار میلیارد تومان افزایش داد.وی تاکید کرد: اگر بودجه کشور امروز متورم نبود،آیا زیاده خواهان می توانستند زیاده خواهی کنند و با ابزار تحریم حرف زور بزنند؟
کد خبر: ۶۲۱۰۹۳
هدفمندی یارانه ها گرفتار عوام زدگی شد

«علی لاریجانی» روز یکشنبه در آغاز جلسه علنی مجلس در سخنانی با گرامیداشت روز مجلس، کسب استقلال در زمینه های مختلف را از اهداف شهید مدرس عنوان کرد و اظهار داشت: این شهید به شدت مخالف خرج تراشی در هزینه های جاری کشور بویژه در مواردی بود که به وابستگی کشور ختم می شود.

وی خطاب به نمایندگان گفت: آیا مشکل امروز کشور این نیست و آیا نباید سخن مدرس را با طلا نوشت بر سر در دولت و مجلس نصب کرد؟

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بودجه کشور امروز متورم نبود، زیاده خواهان می توانستند زیاده خواهی کنند و با ابزار تحریم حرف زور بزنند؟

لاریجانی اظهار داشت: در همه ادوار، دولت ها بر کوچک کردن خود سخن گفته اند، اما کدام موفق شده اند؟ امروز متاسفانه درآمد کل کشور صرف هزینه های اداری و جاری می شود و برای عمران کشور بودجه ای وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ریشه آن این است که دولت ها و مجالس با رای مردم سر کار می آیند، اما جراحی های اقتصادی وقتی در کشمکش های سیاست داخلی قرار می گیرد، کسی شجاعت آن را ندارد و با افکار پوپولیستی و عوام زدگی با مردمی بودن اشتباه می شود.

رییس مجلس اظهار داشت: نمونه این را در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دیدیم که به جای مجال برای توسعه کشور هزینه های جاری کشور را 27 هزار میلیارد تومان اضافه کرد.

رییس مجلس به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و با طرح این پرسش که آیا صنعت و اقتصاد واقعا در دست ملت است؟ افزود: اکثر پروژه های عمرانی ذیل اصل 44 قانون اساسی است.

وی افزود: با توجه به گزارش رییس جمهوری و در شرایطی که 400 هزار میلیارد تومان داریم و حداکثر 20 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی می توان برای سال آینده در نظر گرفت، تصمیم بگیریم پروژه ها را بر حسب پند مدرس به مردم واگذار کنیم.

لاریجانی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: اکنون که در آستانه تدوین بودجه سال آینده قرار داریم، شما قدرت تغییر شرایط را دارید.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها