مدیر عامل شرکت آب تهران: به خاطر کمبود اعتبار، امسال باروری ابر انجام ندادیم

کمبود تاریخی منابع آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کسری تاریخی آبی و میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گفت: 51 میلی‌متر بارندگی داشتیم و حـجم ذخایر سدها به 450 میلیون مترمکعب رسیده است که نسبت به سال گذشته حدود 250 میلیون متر مکعب کاهش دارد.
کد خبر: ۶۱۹۶۸۲

به گزارش ایسنا، خسرو ارتقایی با تاکید بر این‌که منابع آب در شرق استان محدودتر از غرب است، گفت: متوسط بارش دو ماهه اول سال آبی 52 میلی‌متر است، اما باید توجه داشت که در سال گذشته میزان بارش از ابتدای مـهر تا پایان آبان 70 میلی‌متر بوده است.

وی تصریح کرد: میزان ذخایر سدها نیز در دو ماهه نخست سال آبی گذشته حدود 700 میلیون مترمکعب بوده که همه این آمارها بیانگر این است که میزان بارندگی‌ها خوب نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تــهران با اشاره به کاهش حجم ذخایر سدها به حدود 35 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، میزان بارش در استان تهران عادی خواهد بود، اما با توجه به خشکسالی‌ای که در سال پیش داشتیم، دچار کسری تاریخی منابع آب هستیم.

ارتقایی با اشاره به این‌که سال قبل تـــــهران رتبه آخر را از لحاظ میزان بارش‌ها داشت، گفت: این در حالی است که سال گذشته میزان بارش‌ها نسبت به سال قبل‌تر 33 درصد و نسبت به درازمدت 20 درصد کم شده بود و اکنون شاهد کاهش 20 میلی‌متری بارش‌ها در دو ماهه نخست سال آبی نسبت به سال قبل هستیم.وی در مورد نوع برخورد با شهرداری که گاه از آب تصفیه شده برای موارد غیرلازم استفاده می‌کند، تصریح کرد:‌ گلایه ما از دوستان خودمان است؛ تاکید داریم که به هیچ عنوان نه‌تنها از آب تصفیه شده بلکه از آب خامی که به تصفیه‌خانه می‌رود نیز نباید در بخش آبیاری استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به این‌که شهرداری حدودا 150 میلیون مترمکعب از چاه‌های مجاز برای مصارف خود استفاده می‌کنند و به همین میزان نیز از چاه‌های غیرمجاز برداشت دارند که در مجموع می‌توان گفت، شهرداری بالغ بر 280 میلیون مترمکعب آب از چاه‌ها برداشت می‌کند.

ارتقایی با اشاره به این‌که اکثر چاه‌های به کار گرفته شده در مناطقی هستند که آب این چاه‌ها برای شرب مناسب نیست، گفت: شهرداری از آب خام قابل شرب نیز نباید استفاده کند.

وی با تاکید بر صدور مجوز برای 700 حلقه چاه غیرمجاز گفت: از ده هزار چاه غیرمجازی که در تهران وجـود دارد، به 700 حلقه در یک سال و نیم گذشته مجوز داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به این‌که به چاه‌های تهران پروانه داده می‌شود، گفت: در شهر تهران برای صدور پروانه محدودیت نداریم و در ساماندهی چاه‌ها، هدف ما کمک به تامین آب شرب است.

ارتقایی درباره باروری ابرها برای ایجاد بارندگی گفت: به خاطر کمبود اعتبار نتوانستیم امسال باروری ابر انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها