رئیس‌جمهور فرانسه پس از ورود به سرزمین اشغالی درباره ایران و گفت‌وگوهای سازش موضع‌گیری کرد و گفت: ما تمام تلاش خود را برای صلح و امنیت اسرائیل به کار می‌گیریم.
کد خبر: ۶۱۶۲۹۷
برای امنیت اسرائیل هر کاری می‌کنیم

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در بدو ورود به اسرائیل در جمع خبرنگاران با ابراز امیدواری عمیق درباره نتیجه‌بخش بودن مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل گفت: گفت‌وگوهای صلح باید به پایان بحران و تمامی ادعاها منجر شود و من می‌خواهم تاکید کنم که ما تمام تلاش خود را برای صلح و امنیت اسرائیل به کار می‌گیریم.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز که یکی از محورهای اصلی مذاکرات وی با مقامات اسرائیلی خواهد بود نیز گفت که کشورش تکثیر تسلیحات هسته‌ای به خصوص در ایران را خطری بزرگ می‌داند و مدعی شد: «تسلیحات هسته‌ای در ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و تمامی جهان است.»

اولاند در ادامه گفت: می‌خواهم تاکید کنم که ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا صلح و امنیت اسرائیل محقق شود.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت: تا زمانی که مطمئن نشویم ایران به کار گسترش تسلیحات هسته‌ای نمی‌پردازد، تحریم‌ها را متوقف نمی‌کنیم.

وی همچنین به عبری از اسرائیل به عنوان دموکراسی قدرتمند یاد کرد که باید به خود افتخار کند، و گفت: «فرانسه موضع اسرائیل درباره ایران را جدی تلقی می‌کند و شکافی در این مورد بین ما وجود ندارد.»(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها