رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فرانسه نگران سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی باشد

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مواضع اخیر وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت : این مواضع نشان دهنده این واقعیت تلخ است که عملا ساختار سیاسی این گونه کشورها این است که آنها برای برداشتن هر گامی ناگزیر هستند با هماهنگی صهیونیست ها حرکت کنند .
کد خبر: ۶۱۴۸۲۹
فرانسه نگران سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی باشد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت تابش کوثر گفت:اینگونه موضع گیری ها هیچ گونه تاثیری در سیاست های جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت،به دلیل اینکه همه سیاست های جمهوری اسلامی ایران در عرصه فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای بر مبنای عهد نامه ان پی تی و مقررات آژانس است،بر خلاف رژیم صهیونیستی که با داشتن بیش از 200 کلاهک هسته ای ، یکی از مهمترین تهدیدات صلح و امنیت در خاورمیانه است.

بروجردی در ادامه تصریح کرد: بنابراین وزیر امور خارجه فرانسه اگر نگران صلح است باید تلاش کند که سلاح های اتمی و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی از بین برود و نه با ادعاهای واهی دنبال توقف فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران باشد.

حقیقت پور:ما برای رسیدن به این سطح از مذاکرات شهید دادیم

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به مواضع اخیر وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت : در این مذاکرات متوجه شدیم ، اسرائیلی ها نمایندگان جدی در گروه ۵+۱ دارند. نمی دانستیم که دولت به ظاهر دموکرات و آزاد فرانسه ، تولیت نمایندگی اسرائیل را عهده دار شده است و در واقع این مدعی دروغین آزادی را هم شناختیم .

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت : فرانسوی ها با توجه به اینکه دارای منافع فراوانی در منطقه خاورمیانه بودند و سیاست های پویای جمهوری اسلامی ایران درحال تعقیب فرانسوی ها از لبنان و فلسطین و سوریه و عراق است و انها لطمات فراوانی را در این صحنه ها از سیاست های انقلابی ما خوردند ، دیروز  تلاش کردند که به یک نحوی خسارت ای را که در این تعقیب خوردند ، در مذاکرات هسته ای بروز بدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:از طرف دیگر ما ضعف عمده امریکایی ها را هم در این مذاکرات دیدیم و متوجه اختلاف بین اروپایی ها و امریکایی ها در این قضیه شدیم .

وی افزود:اصول ما همان چیزی است که طرف مذاکره کننده ایرانی مطرح کرده است و گفته است از این هم عدول نخواهیم کرد.ما برای رسیدن به این سطح از مذاکرات شهید دادیم،تحریم و فشار های مختلفی را تحمل کردیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:ایران هسته ای ۱۳۹۲ با ایران هسته ای ۱۳۸۲ خیلی فرق کرده است و اینها باید این توانمندی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند  و حقوق هسته ای ما را به رسمیت بشناسند و بدانند که ما در شرایط تحریم به اینجا رسیده ایم.

وی افزود:ما روزی هجده هزار سانتریفیوژ فعال داریم و لذا به هیچ وجه من الوجوه دیپلمات های مذاکره کننده ما از این قضایا بر نخواهند گشت و همچنان پر شور و پرنشاط از منافع جمهوری اسلامی ایران انشاء الله دفاع خواهند کرد .

حقیقت پور در پاسخ به انتقاد هایی درباره محرمانه بودن مذاکرات گفت:به نظر من ، مردم باید به صداقت و توانمندی طرف مذاکره کننده ایرانی پی برده باشند.اگر قرار بود که طرف مذاکره کننده جمهوری اسلامی از منافع مردم ایران کوتاه بیاید دیشب در ژنو این بحث بسته می شد اما اینکه ادامه مذاکرات به ده روز بعد افتاد ، نشان دهنده این است که طرف مذاکره کننده ایرانی بر روی اصول خود محکم ایستاده است .

وی افزود:اگر تشخیص داده می شود که محتوی این مذاکرات باید محرمانه بماند و مردم که صداقت طرف ایرانی را دیدند  و همچنین مشاهده کردند که مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده به عنوان فرزندان انقلاب ذکر کردند باید وثوق  لازم نسبت به این عزیزان داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها