جک بائر در فصل نهم مجموعه «24»

شکارچی هم شکار می‌شود

واحد تلویزیونی شرکت فوکس قرن بیستم با همکاری شرکت ایمجین تلویژن در تدارک تولید فصل تازه‌ای از مجموعه اکشن و دلهره‌آور «24» است. این فصل از مجموعه با نام «24: روزی دیگر زندگی کن» جلوی دوربین خواهد رفت. تهیه‌کنندگان فصل جدید 24 روی یک تفاوت اساسی آن با فصل‌های پیشین تاکید می‌کنند: فصل جدید، لوکیشن‌های متنوع و متعددی خواهد داشت که از اقیانوس اطلس تا شهر لندن را در بر خواهد گرفت. به این ترتیب، شخصیت‌های اصلی این مجموعه پربیننده راهی یکسری ماجراجویی بین‌المللی دلهره‌آور و پرتنش می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۴۱۶۸

کیفر ساترلند همچنان نقش اصلی این درام پرجایزه را بازی خواهد کرد. این بازیگر در عین حال یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه هم خواهد بود. دیدار تازه ساترلند در نقش جک بائر، افسر جان‌سخت و لجباز مجموعه 24 با تماشاگران، پس از چند سال دوری او از این مجموعه و ماجراجویی‌های آن است.

ایوان کاتز یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه در ارتباط با تغییراتی که فصل تازه با آنها روبه‌روست، چنین می‌گوید: این درام ماجراجویانه و دلهره‌آور توانست مورد پسند تماشاگران خارجی و بین‌المللی قرار گیرد و ما دیدیم آنها هم استقبال خوبی از قصه و حال و هوای آن کردند. همین نکته ما را مجاب کرد که قصه فصل جدید را گسترده‌تر کرده و حال و هوایی بین‌المللی به آن بدهیم.

تاریخ سیاسی و اجتماعی اروپا بشدت غنی است و جای زیادی برای کار دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم ماجراهای 24 جدید را به خاک اروپا بکشانیم و از تاریخ و معماری کهن آن استفاده کنیم. سبک قصه‌گویی فصل جدید به سبک داستانسرایی اروپایی‌ها نزدیک‌تر می‌شود و معماری آن به عنوان پس‌زمینه قصه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قصد داریم کار فیلمبرداری را به گونه‌ای انجام دهیم که تماشاگران در حین تماشای ماجراجویی‌های قصه احساس کنند در خود محل رخدادها حضور دارند و خودشان را در کنار بازیگران، ماجراها و لوکیشن‌ها ببینند.

تهیه‌کنندگان 24 به این نکته اشاره می‌کنند که قصد دارند با تولید فصل جدید آن، یک حادثه خلق کنند و این فصل، نقطه عطفی در کل تاریخ آن خواهد بود. بر این اساس، شخصیت جک بائر وارد یک دنیای کاملا تازه و متفاوت خواهد شد و شخصیت او هم با تغییراتی به نمایش گذاشته خواهد شد. چهار سال قبل و زمانی که آخرین اپیزود فصل هشتم مجموعه روی آنتن رفت، شخصیت جک بائر در حالی به عنوان یک آدم فراری رها شد که هنوز به دنبال عدالت است. قصه فصل جدید او را در شهر لندن پیدا می‌کند، در حالی که چهار سال از زمان رها کردن او گذشته است. کیفر ساترلند که به دلیل بازگشت به نقش جک بائر خوشحال به نظر می‌رسد، می‌گوید: جک یک بار دیگر راه فرار را پیش می‌گیرد. این بار او در خیابان‌های لندن سرگردان است و ماجراجویی‌های تازه‌ای را در سطح بین‌المللی دنبال می‌کند. او در سری جدید مجموعه سر از مکان‌های مختلف مثل نیویورک، واشنگتن و لس‌آنجلس درمی‌آورد و پس از آن حضور در شهرهای بزرگ قاره اروپا و حتی شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی را تجربه می‌کند. جک در این مکان‌ها از یک سو به دنبال طعمه‌های خود (آدم‌ بدهای قصه) برای شکار آنهاست و در همان حال، به صورت طعمه‌ای برای شکار درمی‌آید.

مجموعه 24 اولین بار ششم نوامبر 2001 روی آنتن رفت. کل فصل‌های مجموعه، نامزد دریافت 73 جایزه امی شد و در مراسم گلدن گلوب (کره طلایی) در رشته تلویزیون هم جوایزی به دست آورد. داوران مراسم امی سال 2006 جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی در رشته درام را به 24 دادند. در کل هشت فصل از این مجموعه تولید و پخش و دو فیلم سینمایی تلویزیونی هم از این مجموعه ساخته شد. کیفر ساترلند، بازیگر نقش جک بائر هفت بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد مراسم امی و یک بار موفق به دریافت آن شد. کیفر ساترلند، یکی از شخصیت‌های ماندگار تاریخ رسانه تلویزیون را خلق کرده و برخی هم گفته‌اند نوع شخصیتی که او در این مجموعه به تصویر کشیده، تا به حال در هیچ یک از مجموعه‌های درام تلویزیونی به نمایش درنیامده است. در حالی که گفته می‌شود جک بائر به صورت بخشی از فرهنگ عامه آمریکا در آمده است،‌ بسیاری از منتقدان هنری و تلویزیونی مجموعه 24 را کاری سطحی و کم ارزش ارزیابی کرده‌اند.

یکی از دلایلی که باعث شهرت 24 شد، نوع تصویرسازی آن از اکشن قصه بود. قصه مجموعه در یک فاصله محدود بیست و چهار ساعته رخ می‌داد و برای اولین بار در تاریخ مجموعه‌سازی، صفحه کوچک تلویزیون به دو تا چهار بخش تقسیم شد. این بخش‌ها به صورت همزمان، رخدادهای قصه مجموعه را که در مکان‌های متفاوتی اتفاق می‌افتاد، به نمایش می‌گذاشت. به این ترتیب،‌ تماشاگران در یک زمان سیر ماجراها را در چند لوکیشن مختلف دنبال می‌کردند و می‌توانستند نتیجه و واکنش صحنه اصلی را روی صحنه‌های فرعی مشاهده کنند. هیچ یک از مجموعه‌های تلویزیونی آمریکایی بعدها از این شیوه ساخت تقلید نکرد و کار سازندگان 24 به نوعی در انحصار خود آنها باقی‌ ماند. تهیه‌کنندگان مجموعه که حاضر به افشای خط اصلی قصه فصل جدید آن نشده‌اند، می‌گویند اپیزودهای مختلف آن را به همان سبک و سیاق فصل‌های قبلی تولید خواهند کرد و صفحه تلویزیون با پخش این مجموعه، یک بار دیگر به دو تا چهار تصویر مستقل و مجزا تقسیم خواهد شد. این فصل در 12 اپیزود تهیه می‌شود و برای اوایل فصل تابستان 2014 روی آنتن خواهد رفت. شبکه تلویزیونی فوکس، پخش مجموعه را به عهده دارد.

ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها