سازمان صدا وسیما پس از رادیو و تلویزیون ملی چین، بزرگ‌ترین سازمان رسانه‌ای جهان است

رونمایی از 5 طرح فنی تلویزیونی

روز دوشنبه، طی مراسمی پنج طرح فنی با تکیه بر توانمندی‌های مهندسان رسانه ملی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۱۳۱۰۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مراسمی که با حضور دکتر علی عسکری معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، مهندس شعبان‌پور رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مهندس عظیمی قائم‌مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه، دکتر طلوعی مدیر شبکه جام‌جم و جمعی از مدیران و مسئولان فنی رسانه ملی برگزار شد، پنج طرح فنی به بهره‌برداری رسید.

طرح بازسازی نودال تولید، بازسازی و به‌روزرسانی استودیو13، بهره‌برداری از سیستم اطلاعات الکترونیکی برنامه‌ها (EPG)، سیستم نور استودیو ایرانیان و اتوماسیون استودیوهای دوبلاژ تلویزیون از جمله این طرح‌ها بود.

طرح سیستم اطلاعات الکترونیکی برنامه‌ها (EPG) که در این مراسم به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید، امکان ارائه اطلاعات متنی برنامه‌ها و همچنین هرگونه محتوای متنی را در کنار سیگنال‌های صدا و تصویر فراهم می‌سازد. با بهره‌برداری از این سیستم 21 شبکه صدا و سیما روی آنتن دیجیتال، از این امکان برخوردار خواهند شد.

در این مراسم، معاون توسعه و فناوری رسانه با بیان این‌که رسانه، ترکیب پیچیده‌ای از مسائل فنی و محتواست، گفت: اگر رسانه را همانند انسان تصور کنیم، تجهیزات فنی جسم و محتوای روح رسانه است. وی سازمان صدا وسیما را پس از رادیو و تلویزیون ملی چین، بزرگ‌ترین سازمان رسانه‌ای جهان دانست و افزود: اکنون رسانه ملی 60 شبکه تلویزیونی و بیش از صد شبکه رادیویی دارد و یکی از سازمان‌های بزرگ رسانه‌ای در جهان است. عسکری افزود: گرچه رسانه ملی، یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های جهان است، اما از نظر بودجه با بسیاری از رسانه‌های دیگر جهان قابل مقایسه نیست.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با بیان این‌که کل بودجه رسانه ملی از بودجه یک شبکه انگلیس همچون «BBC1» کمتر است، تاکید کرد: آنچه باعث شده تا با وجود این کمبودها، رسانه ملی به یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های جهان تبدیل شود، بالا بودن بهره‌وری و وجود نیروی انسانی خدوم و از خود گذشته در این سازمان است. وی تجهیزات فنی صدا و سیما را بالاتر از استانداردهای جهانی و مطابق با آخرین فناوری‌های روز دانست و افزود: در رسانه ملی 140 استودیوی تلویزیونی و بیش از 200 استودیوی رادیویی فعال وجود دارد که با بالاترین کیفیت، فعالیت می‌کنند و وجود این حد از توانایی نه در سازمان صدا و سیما، بلکه در کل کشور یک پدیده است.عسکری با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده در حوزه فنی رسانه ملی همچون ساخت مرکز پخش جدید، به‌روزرسانی تجهیزات سیگنال‌رسانی، گسترش و استفاده از پهن‌باندها و ساخت فرستنده‌ها تصریح کرد: اقدام‌های انجام شده در حوزه فنی رسانه ملی، یک انقلاب تکنولوژیک است و تمامی این دستاوردها با تکیه بر توانایی‌های داخلی انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها