آب و برق مهر

نه که از قدیم‌الایام به ما گفته بودند: «هرکس چاه می‌کند، از قبل فکر خاکش را هم می‌کند»؛ فلذا همچین خیال می‌کردیم که مثلا اگر دولت قبلی، طرح خوب مسکن مهر را راه انداخته، پس حتما و حکما فکر همه چی‌اش را کرده و لازم نیست بقیه غصه بخورند. چیزهای بهتری برای خوردن هست. (از مشاوران و متخصصان علم تغذیه سوال کنید، حتما راهنمایی‌تان می‌کنند.)
کد خبر: ۶۱۲۴۶۴
آب و برق مهر

هیچ وقت هم به شایعات واهی در این رابطه گوش ندادیم که چو انداخته بودند که در برخی مناطق، میزان مهر را چنان رقیق می‌کنند که خانه‌هایی می‌سازند با تیرآهن‌هایی کمی درشت‌تر از سیخ کبریت! (محض احتیاط، تاکید و تکرار می‌کنم که ما همواره این گونه شایعات کذب را محکوم کرده و الان هم که آن دولت رفته، باز هم محکوم می‌کنیم. به این به اصطلاح می‌گویند: «مرام»؛ هرچند که ما ادعایی نداریم.)

فرمایش وزیرنیرو: «وزارت نیرو تمام تعهدات خود در قبال آبرسانی و برق‌رسانی به مسکن مهر را انجام داده؛ منتها برای ادامه این آبرسانی و برق‌رسانی به واحدهای مسکونی مسکن مهر، منتظر اعتبار جدید هستیم.» ـ به نقل از جراید دنبال مسکن

بسته پیشنهادی: اگرچه ما در دولت گذشته به اندازه یک وجب و نیم هم از مسکن مهر استفاده نکردیم و عطایش را به لقایش بخشیدیم؛ اما چون هستند عده‌ای از ـ به قول دوست عزیزم محمد صالح‌علاء ـ «هموطنان جان»که هنوز درگیر مسکن مهرند و کلی هم پول پیش داده‌اند و نگران تامین مسائل جانبی و امکاناتی آن می‌باشند و حق دارند از بلاتکلیفی احتمالی آن حرص بخورند؛ لهذا شرط انصاف و جوانمردی حکم می‌کند که در این خصوص نیز از سر مهر(مهرورزی غیرسیاسی و بدون چشمداشت رای آوردن)، رهنمودهایی راهگشا داشته باشیم:

1ـ واگذاری جایگزین: تا زمان تأمین اعتبار لازم برای رساندن آب و برق لازم به واحدهای مسکن مهر، عجالتا و لااقل، وزارت نیرو به میزان لازم، شمع و آب معدنی در اختیار صاحبان و ساکنان مسکن مهر قرار دهد. به هرحال، کاچی بهتر از هیچی است. تا این که مشکل بتدریج حل شود. سعدی: ز مسکن مهر، مهری نشسته در دل‌ /‌بیرون نمی‌توان کرد، الا به روزگاران!

2ـ آب و برق مهر: دولت جدید هم به شکلی دیگر، مهرورزی درست و حسابی کند و حالی به ملت بدهد. تا مدتی آب و برق مسکن مهر را با ارفاقاتی چند و از سر مهر، تامین کند. ان‌شاءالله که اعتبارات آن هم تامین می‌شود. یک تعبیر دیگر «عزیزان مهربانی از دو سر بی» این است که دولت فعلی، دو سره مهرورزی کند. از یک سر، با خزانه نسبتا خالی به ارث رسیده از دولت قبل کنار بیاید؛ از یک سر دیگر نیز به صاحبان مسکن مهر، از سر مهر، آب و برق برساند. امروزی‌ها به این کار به اصطلاح «اِند مرام» می‌گویند.

3ـ مسکن اشتباهی: از آنجا که دولت جدید، طرح جایگزین‌کردن «مسکن اجتماعی» را با مسکن مهر در سر دارد؛ منتها دقت بفرماید که در فاصله این تبدیل و تغییر، ناخواسته یک«مسکن اشتباهی» مثل قارچ سر برنیاورد. مسکن بدون آب و برق بلاتکلیفی که نه جزو مسکن مهر به حساب آید که دولت باعث و بانی‌اش رفته است؛ و نه جزو مسکن اجتماعی که دولت جدید هنوز ابعاد اجرایی آن را روشن نکرده است. میان این دو مسکن هست راهی‌/‌غریبم، عاشقم، آن ره کدام است؟...

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها