از خیابان تا آرامستان

بعضی خبرها در ظاهر ربطی به هم ندارند؛ حال آن‌که در باطن اصلا ربطی هم ندارند. اما نه که ما جماعت اهل طنز، یک چیزیمان می‌شود و گاهی رطب و یابس را به هم می‌بافیم و زمین را به آسمان می‌دوزیم تا یک چیزی را به یک چیز دیگری ربط بدهیم که علی‌الظاهر هیچ ربطی به هم ندارند؛ فلذا به سادگی و سلامت نمی‌توانیم از کنار این دو خبر چاپ شده در یک صفحه و در دو ستون چسبیده به هم در یک روزنامه منتسب به مدیریت شهری عبور کنیم.
کد خبر: ۶۱۶۹۱۹
از خیابان تا آرامستان

خبر اول: «نابسامانی تصمیم مسئولان این روزها همزمان با افزایش آلاینده‌های جوی به اوج خود رسیده است.»

خبر دوم: «استمداد مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از دولت برای تأمین فضای آرامستان مورد نیاز تهران»

تکذیبیه فوری: بدینوسیله و قبل از هرگونه پیش قضاوتی از سوی خوانندگان محترم، وجود هرگونه ارتباطی میان فحوا و محتوای این دو خبر فوق‌الذکر را شدیدا ـ و بلکه هم محکم‌تر ـ محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم که هرگونه برداشت سوء از این مطلب، متوجه شخص سوءاستفاده کننده می‌باشد و هیچ ربطی به ما ندارد. ما همان اول بسم‌الله خیلی روشن عرض کردیم که ارتباط میان این دو خبر، به مثابه ارتباط میان دو مصرع خبری این یک بیت شعر معروف می‌باشد که فرمود:

کلنگ از آسمان افتاد و نشکست

وگرنه من کجا و بی‌وفایی؟

مخلص کلام: با عنایت به اطلاعیه و تکذیبیه خودجوش فوق که مو لای درز آن نمی‌رود، بار دیگر تکرار و تأکید می‌شود که هیچ یک از معانی متصور زیر، منظور نظر نگارنده محترم (خود حقیر) نبوده و به ضرس قاطع مردود و محکوم می‌باشد:

1ـ توسعه هدفمند آرامستان: هر وقت این کلمه «هدفمند» به گوش ما می‌خورد، نمی‌دانم چه مشکلی این گوش بی‌صاحب ما دارد که مور مورمان می‌شود. کل هیکل موزون و مانکن‌مان می‌رود روی ویبره!... این نتیجه‌گیری که چون مسئولان ما کماکان همچنان دچار نابسامانی در تصمیم‌گیری برای کنترل آلودگی هوای تهران می‌باشند و به هیچ راهکار مشکل‌گشایی دست نیازیدند؛ پس به اجبار، قصد توسعه فضای آرامستان‌های شهر تهران را دارند که بالاخره یک کاری کرده باشند؛ یک نتیجه‌گیری نادرست و بلکه مغرضانه است که خیلی هدفمند از سوی برخی دشمنان دانا و دوستان نادان، دامن زده می‌شود.

2ـ آلودگی غیرسیاسی: آلودگی هوا از قبل از این دولت و از قبل‌تر از آن دولت، متأسفانه در فضای پایتخت حضور به زور داشته و متاسفانه راهکارهای عقلانی کلانی همچون آبپاشی سطح معابر و خیابان‌ها نیز علی‌رغم نیت خالص مسئولان مربوط، در عمل نتوانست ره به جایی ببرد. زوج و فرد کردن هم به هکذا.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها