اعلام آماده‌باش در استان بوشهر

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی بوشهر مبنی بر بارش شدید باران در روزهای شنبه و یکشنبه، دستگاه‌های اجرایی این استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۱۱۳۳۵
اعلام آماده‌باش در استان بوشهر

 صبح امروز نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با هدف آمادگی برای مقابله با سیل احتمالی در سالن اجتماعات کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

در این نشست که حسنوند استاندار بوشهر نیز حضور داشت، دستگاه‌های مختلف گزارشات خود را در مورد اقدامات پیشگیرانه ارائه کردند.

همچنین مدیرکل هواشناسی بوشهر نیز آخرین وضعیت جوی استان در روزهای آینده را تشریح کرد.

هشدار به مردم برای احتمال وقوع سیل در برخی شهرها

استاندار بوشهر در این نشست با اشاره به حساسیت استان بوشهر در زمینه وقوع سیل گفت: با وجود ویژگی‌های استان بوشهر، احتمال خسارت در زمان وقوع سیل در بوشهر زیاد است، به همین دلیل همه دستگاه‌ها باید آماده‌باش باشند.

فریدون حسنوند با تاکید بر آمادگی شهرستان‌ها و فرمانداران و شهرداران برای مقابله با سیل احتمالی بیان داشت: فرمانداران به صورت ویژه جلسات مختلف خود را برای مقابله با سیل احتمالی برگزار کنند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی شفاف به مردم گفت: اطلاع‌رسانی باید به صورت شفاف صورت گیرد و مردم را از احتمال وقوع سیل آگاه کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به آماده بودن سیستم ارتباطی دستگاه‌های اجرایی برای ارتباط بهتر در زمان وقوع بحران خاطرنشان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات امدادی دستگاه‌های اجرایی باید با یک برنامه‌ریزی خوب در مناطقی که احتمال وقوع سیل وجود دارد، مستقر شوند.

احتمال وقوع سیل در گناوه، دیلم و دشتستان

حسنوند با تاکید بر تقسیم کار از سوی معاونت عمرانی و مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع سیل در شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشتستان بیشتر است، مسئولان این شهرستان‌ها باید آمادگی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: آماده کردن مواد غذایی، دارویی و مایحتاج عمومی از سوی دستگاه‌های مختلف برای ارسال به مناطقی که احتمال بحران و سیل وجود دارد ضروری است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تهیه چند بالگرد در نقاط مختلف استان گفت: نانوایی سیار، آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

حسنوند بر ممنوعیت تردد شناورها در روزهایی که شاهد بارش باران خواهیم بود، تاکید کرد و گفت: در ایامی که شاهد بارش باران هستیم، هیچ شناوری اعم از صیادی و تجاری حق تردد در دریا را ندارد.

وی بیان داشت: فرماندار بوشهر و بخشدار ویژه خارگ نیز از هم‌اکنون به فکر ارسال ارزاق و مایحتاج عمومی برای مردم باشند تا در زمان بارش باران و ممنوعیت تردد شناور، مشکلی برای تامین ارزاق عمومی در خارگ وجود نداشته باشد.

بیشترین بارش در دیلم، گناوه و دشتستان

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال 70 میلیمتر بارش در استان بوشهر در روزهای آینده گفت: احتمال بارش در شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشتستان بیشتر از دیگر نقاط است.

نادر شفی خدایی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارندگی موثر در استان بوشهر از روز شنبه یا عصر جمعه از بخش شمالی آغاز و به تدریج به شهرهای جنوبی می‌رسد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها