کد خبر: ۶۱۰۹۳۸
سلام المپیکی قهرمان

احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک لندن در پرتاب دیسک، عصر دیروز مهمان تحریریه جام‌جم بود تا از برنامه‌های تازه‌اش در عرصه قهرمانی و نگاه بلند مدتش به المپیک ریوی برزیل بگوید.

احسان که روابط عمومی خوبی دارد و با خونگرمی ویژه‌اش، زود با هر محفلی خو می گیرد، در بدو ورود به تحریریه خطاب به جمع سلامی بلند کرد، سلامی که در سکوت معمول تحریریه تمام نگاه‌ها را متوجه خود کرد تا به شوخی به وی بگوییم؛ «آقا احسان! المپیکی سلام کردی.»

این قهرمان سرشناس دوومیدانی ایران که در المپیک لندن مدالی تاریخی را به ورزش ایران هدیه کرد، مثل همیشه خندان و پر انرژی از برنامه‌های آینده‌اش برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، جهانی سال 2015 و در نهایت بازی‌های المپیک برزیل 2016 گفت. با این تفاوت که تاکید داشت در ریو نقره لندنش را به طلا تبدیل خواهد کرد و در این راه از کنار هیچ فرصتی بسادگی عبور نخواهد کرد . با این حال افتخارآفرین دوومیدانی ایران همچنان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد و با وجود تمام بی‌توجهی‌ها، کمبودها و مشکلات همیشگی در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ایران، نمی‌خواهد اجازه دهد که وضع موجود، انرژی‌های مثبتش را به تحلیل ببرد.

او که در شرایط غیرحرفه‌ای ورزش ایران مجبور است، تمام برنامه‌ریزی‌های آماده‌سازی و مسابقه‌ای را خود هماهنگ کند، تصریح دارد که اگر به جای پرداختن به حاشیه‌ها، تمام تمرکز خود را متوجه تمریناتش کند ، حتی می‌تواند دیسک را بالاتر از 70 متر پرتاب کرده و با این رکورد، چندین طلای جهانی و المپیک را برای دوومیدانی و ورزش ایران به ارمغان بیاورد.

اما افسوس که بعضا در عرصه ورزش ایران، ارزش این مدال‌ها دانسته نمی‌شود و تمام توجهات معطوف می‌شود به چند روز و چند هفته‌ای که از مدال‌آوری قهرمان سپری می‌شود و به مرور زمان، سردی خاصی فضای ورزش ما را در بر می‌گیرد تا در بحبوحه مسابقات مهم دیگری، فکر مسئولان ورزش به این سو متمرکز شود که قهرمانان و ورزشکارانی نیز هستند که در جهت مدال‌آوری، باید آنها را مورد توجه قرار دهند. بدیهی است یک طلای المپیک در رشته مادر و پایه‌ای چون دوومیدانی، این ارزش را دارد که برای آن هزینه کرد. موضوعی که از نگاه احسان حدادی نیز پنهان نیست و می‌گوید، روس‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای رسیدن به مدال‌های طلای المپیک، سالی یک میلیارد تومان برای هر ورزشکارشان هزینه می‌کنند و همه اینها در شرایطی است که در کشورما اگر صدای اعتراض یک قهرمان بلند نشود، کسی حتی سراغش را نیز نمی‌گیرد.

احسان حدادی در مدت یک ساعتی که مهمان تحریریه جام‌جم بود، از مسائل زیادی گفت که خواندنش می‌تواند رویکردهای تازه‌ای را پیش روی برنامه‌ریزان ورزش ایران قرار دهد. این قهرمان دوست داشتنی همانطور که ساده و بی‌ریا وارد تحریریه شده بود با گفتن خسته نباشیدی بلند و از ته‌دل، از جمع‌مان جدا شد تا بلکه در میدانی دیگر، پرچم ایران را به اهتزاز در آورد.

گفت و گو با او بزودی در جام جم منتشر می شود.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها