پلاتینی و طرح گسترش جام جهانی

پیشنهاد جام جهانی 40 تیمی!

میشل پلاتینی رییس یوفا اعتقاد دارد رقابت های جام جهانی فوتبال باید وسعت بیشتری بیابد و تعداد تیم های شرکت کننده در آن افزایش یابند.
کد خبر: ۶۱۰۲۵۰
پیشنهاد جام جهانی 40 تیمی!

سایت جام جم ورزشی- پلاتینی پیشنهاد داده که از سال 2024 تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی به چهل تیم برسد. سپ بلاتر نیز پیش از این طرح افزایش تعداد تیم های شرکت کننده را در جام جهانی داده است اما هدف او از این طرح افزایش تیم های آفریقایی در این رقابت هاست. هم اکنون آفریقا برای جام جهانی پنج سهمیه دارد و آسیا چهار و نیم سهمیه. پلاتینی گفت: من در مجموع با نظر سپ بلاتر موافقم که تعداد تیم های آفریقایی و حتی آسیایی شرکت کننده در جام جهانی بیشتر شود. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد لازم نیست که تعداد سهمیه های اروپا کم شود ، نظر من این است که بدون کاهش سهمیه دیگر قاره ها تعداد تیم های شرکت در جام جهانی را افزایش دهیم و به چهل تیم برسانیم. در طرح جدید می توانیم به قاره های آفریقا،؛ آسیا، آمریکا و اروپا سهمیه های بیشتری بدهیم و جام جهانی را 40 تیمی کنیم.

پلاتینی یادآور شد: فوتبال اکنون تغییر کرده است و جام جهانی با تعداد تیم های کنونی اش قطعا پاسخگوی پیشرفت فوتبال نخواهد بود. چرا نباید تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی افزایش پیدا کند؟ فوتبال با جام جهانی وسیع تر هیجان بیشتری پیدا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها