دکتر روحانی با بیان اینکه احساس می‌کنم که همه طرف‌های مذاکره‌کننده در موضوع هسته‌ای قانع شده‌اند که راه گذشته،‌ راه مناسبی نبوده است، گفت: اگر هدف ما ایجاد اعتماد دوجانبه است راه حل‌های بسیار بهتری نیز وجود دارد.
کد خبر: ۶۰۷۵۶۳
همه باید به فکر بازی برد، برد باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری  دکتر روحانی امروز در مراسم تقدیم استوارنامه جولیو هاز سفیر جدید سوئیس در تهران گفت: معتقدم در شرایط دنیای امروز بازی برد – باخت هرگز موفق نبوده و همه باید به فکر بازی برد – برد باشیم و در این راستا اراده سیاسی لازم در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

دکتر روحانی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 در ژنو سوئیس تصریح کرد: دولت سوئیس این ظرفیت را دارد که بالاتر از حد یک میزبان عمل کرده و در جهت پیشرفت و پیشبرد مذاکرات هم قدم‌های لازم را بردارد.

دکتر روحانی تصریح کرد: در ملاقات‌هایی که با سران کشورهای مختلف در حاشیه شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشتیم، احساس کردم که شرایط کاملاً با گذشته تفاوت کرده و نیز در ملاقاتی که با برخی رهبران کشورهای اروپایی داشتم، متوجه شدم امروز این فضا در اتحادیه اروپا به وجود آمده که باید مسیر جدیدی طی شود.

رییس جمهور تصریح کرد: معتقدم در اجلاس ژنو اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای طرفین آشکار شده است.

دکتر روحانی با مردود دانستن تحریم‌های یک جانبه و اینکه امروز حتی برای خرید دارو و غذا نیز با برخی از مشکلات بانکی مواجه هستیم، گفت: امیدوارم در راستای برطرف شدن این مشکلات قدم‌های موثری برداشته شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را می‌کند تا به جامعه بین‌الملل اعلام کند که همه اقدامات این کشور در چارچوب قانون است و هیچ موردی برای پنهان کردن وجود ندارد.

وی افزود: ملت ایران خواستار حقوق حقه خود در چارچوب مقررات بین المللی است و دولت سوئیس به عنوان دولتی مستقل و بی طرف که امروز جایگاه خاصی در جهان دارد می‌تواند نقش خود را در این مسأله به بهترین شکل که به نفع همگان خواهد بود، ایفا کند.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد تا سفیر جدید سوئیس در ایران به عنوان حافظ منافع آمریکا بتواند حسن نیت جمهوری اسلامی را به طرف آمریکایی منتقل کند.

رییس جمهور در ادامه این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید سوئیس در انجام مأموریت‌های خود در جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشور سوئیس همواره در نزد ایرانیان کشوری دوست و به ویژه به لحاظ فرهنگی قابل احترام است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در طول سالیان دراز روابط میان ایران و سوئیس، همواره یک رابطه اقتصادی و تجاری خوبی میان دو کشور برقرار بوده است.

رییس جمهور افزود: گر چه در یکی دو سال اخیر به خاطر مسائل مرتبط با تحریم قدری از روابط اقتصادی میان ایران و سوئیس کاسته شده، اما امیدوارم با شرایط سیاسی مناسبی که امروز به وجود آمده این نقص جبران شود.

جولیو هاز سفیر جدید سوئیس در ایران ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به اینکه حدود 140 سال از برقراری اولین روابط میان ایران و سوئیس می‌گذرد، گفت: بنده همه تلاش خود را در جهت ارتقا و گسترش سطح روابط اقتصادی دو کشور انجام خواهم داد.

سفیر جدید سوئیس همچنین تصریح کرد: معتقدیم که می‌شود از روند تحریم‌ها علیه ایران با توجه به اوضاع اقتصاد جهانی کاسته شود و لذا تمام تلاش خود را برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در این جهت به کار خواهیم بست.

وی از دولت جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب ژنو به عنوان محل مذاکرات هسته‌ای با 1+5، قدردانی کرد.

سفیر جدید سوئیس خاطر نشان کرد: ما معتقدیم سخنرانی دکتر روحانی در نیویورک عصر جدیدی از روابط ایران با جهان را آغاز کرده و این برای سوئیس افتخار بزرگی خواهد بود که در این مسیر در حد توان خود در کنار ایران باشد.

تأکید دکتر روحانی بر همکاری ایران و کوبا در سازمان‌های بین‌المللی

ولادیمر اندرس گزاس کسادا، سفیر جدید کوبا در تهران  نیز صبح امروز  با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور دیدار و استوار نامه خود را تقدیم کرد.

دکتر روحانی در این دیدار با بیان اینکه بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مسایل مهم بین المللی اشتراک نظر وجود دارد، گفت: ایران روابط خوبی با کشورهای آمریکای لاتین بوی‍ژه کوبا دارد.
رییس جمهور افزود: روابط دو کشور در سطح سیاسی بالاست و باید تلاش کنیم که همکاریهای دوجانبه در عرصه های فرهنگی ، اقتصادی و فناوری را نیز توسعه دهیم.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد که در دوران ماموریت سفیر جدید کوبا، تهران – هاوانا شاهد رشد هر چه بیشتر روابط دو کشور در تمامی زمینه ها باشند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همواره قدرت های بزرگ بین کشورهای مستقل از جمله ایران و کوبا مشکلاتی را بوجود آوردند، تاکید کرد: ما باید با وحدت و نزدیکی بیشتر ، به قدرت های بزرگ بفهمانیم که دوران زورگویی به پایان رسیده و آنها را وادار کنیم که در روابط با سایر کشورها برابری و عدالت را مد نظر قرار دهند.

دکتر روحانی افزود: ایران و کوبا با همکاریهای یکدیگر می توانند نقش مهمی در سازمان های بین المللی از جمله در جنبش عدم تعهد ایفا کنند.

رییس جمهور در پایان از پیام تبریک رییس جمهوری کوبا به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران و اعزام معاون رییس جمهور این کشور در مراسم تحلیف تشکر کرد.

ولادیمر اندرس گزاس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط هاوانا- تهران ، آمادگی کشور متبوعش را برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه های مختلف اعلام کرد.

وی روابط دو کشور را تاریخی با پیوندهای مستحکم دانست و گفت: ماموریتم در ایران این است که بیش از پیش روابط دو جانبه را گسترش و تقویت نمایم.

سفیر جدید کوبا همچنین با اشاره به مشترکات فراوان دو کشور در مسایل بین المللی از جمله در سازمان جنبش عدم تعهد ، حمایت کشور متبوعش را از فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها