نماینده ایران درسازمان ملل:

حل موضوع هسته ای طولانی نخواهد شد

ضرورت‌های تحقق دنیای بدون خشونت از نگاه ایران

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل گفت:ضرورت دنیای مخالف خشونت در گرو باز تعریف نقش نهاد اطلاع رسانی سازمان ملل است.
کد خبر: ۶۰۷۴۹۰
ضرورت‌های تحقق دنیای بدون خشونت از نگاه ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد خزاعی در نشست کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به طرح رییس جمهور ایران مبنی بر تلاش برای تحقق دنیای مخالف خشونت و افراطی گری، باز تعریف نقش و مسئولیت نهاد اطلاع رسانی این سازمان در بسط این ایده به مردم جهان را از طریق مجاری و سازمان های وابسته به این نهاد بین المللی خواستار شد.

وی افزود:مسئولیت بخش اطلاع رسانی این سازمان ملل را سنگین خواند و افزود: مهمترین وظیفه این بخش ارتقا سطح آگاهی جامعه بین الملل به کارکرد و وظایف این سازمان از طریق ارائه اطلاعات دقیق، جامع و غیر جانبدارانه با هدف تقویت حمایت بین المللی از فعالیتهای این سازمان است.

سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل با اشاره به افزایش روزافزون افراطی گری، تهدید افراد، اعمال خشونت و اقدام های تروریستی که به کشته شدن انسانها و آوارگی آنها منجر شده است، گفت: مبارزه با افراطی گری و جلوگیری از اشاعه خشونت نیازمند اقدام و همکاری جمعی جامعه بین المللی است.

وی همچنین از میان رفتن فاصله میان کشورهای در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته در دسترسی به ارتباطات و اطلاعات عمومی را خواستار شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با جدیت ایجاد شرایطی را خواستار است که بواسطه آن جریان آزاد و متوازن اطلاعات به شیوه ای شفاف در اختیار مردم جهان قرار گیرد.

خزاعی ایفای نقش فعال تر کمیته اطلاع رسانی سازمان ملل به عنوان نهاد ناظر این سازمان را دوباره یادآوری کرد.

نماینده کشورمان در سازمان ملل با اشاره به اقدام غیر قابل توجیه برخی کشورهای غربی در جلوگیری از پخش دهها شبکه رادیو و تلویزیونی ماهواره ای جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران این اقدام را قویا محکوم می کند و آن را نمونه بارز نقض قوانین و حقوق بین الملل و در تناقض آشکار با ادعای دفاع از آزادی بیان و مطبوعات می داند.

خزاعی با درخواست برای تجدیدنظر فوری در خصوص این تصمیم غیر قانونی، بر لزوم احترام به اصول آزادی و دمکراسی تاکید کرد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل در این باره از بخش اطلاع رسانی سازمان ملل به عنوان نهاد مسئول خواست در گسترش و پاسداری از حق آزادی بیان نقش خود را ایفا کند.

خزاعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که گفتگوی بین فرهنگ و تمدنها به میزان قابل توجهی به تفاهم میان ملت ها می انجامد و در این خصوص از نهاد اطلاع رسانی سازمان ملل

می خواهیم بر اساس قطعنامه های مجمع عمومی از همه امکانات و ظرفیت های خود در رسیدن به این مقصود استفاده کند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل در پایان با اشاره به موضوع فلسطین گفت: مایلم از این فرصت برای اشاره به وضعیت وخیم انسانی و مشکلات عدیده اقتصادی مردم بی گناه فلسطین استفاده کنم و بار دیگر مسئولیت خطیر نهاد

اطلاع رسانی سازمان ملل در افزایش آگاهی جامعه بین المللی نسبت به اثرات منفی اشغال غیرقانونی و متعاقب آن ایجاد وضعیت نابهنجار انسانی در سرزمین های اشغال شده فلسطین را گوشزد کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها