چگونه فیسبوک یک میلیاردی شد...

1- مارک زاکربرگ، دامنه thefacebook.com را ثبت و در فوریه 2004 سایت آن را راه‌اندازی کرد. در ماه ژوئن «پیتر ثیال» اولین سرمایه‌گذاری را به مبلغ 500 هزار دلار روی فیسبوک کرد. «شان پارکر» مدیر فیسبوک می‌شود و در پایان سال سایت فیسبوک به یک میلیون کاربر می‌رسد.
کد خبر: ۶۰۷۳۲۶

2- در جولای 2005 فیسبوک به دبیرستان‌ها و شبکه بین‌المللی مدارس متصل می‌شود و دامنه‌اش به Facebook.com تغییر می‌کند.

3- سال 2006 یعنی دو سال پس از راه‌اندازی، طبق آمار «کام اسکور» ـ یک شرکت اینترنتی بازاریابی، تجزیه و تحلیل و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ناشران ـ هفتمین سایت با ترافیک سنگین در اینترنت می‌شود. با برداشته‌شدن دعوتنامه برای ثبت‌نام در فیسبوک و آزادشدن ورود همگان به این سایت در پایان سال فیسبوک به 12 میلیون کاربر دست می‌یابد.

4- سال 2007، مایکروسافت اعلام کرد 1.6 درصد سهام فیسبوک را به مبلغ 240 میلیون دلار میلیون خریداری کرده است و فیسبوک 15 میلیارد دلار ارزشگذاری شد.

در آوریل سال 2008 همچنین فیسبوک توانست با آمار بالای بازدیدکنندگان خود از Myspace سبقت بگیرد و به زبان‌های فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی راه‌اندازی شود. در همان سال «داستین ماسکویچ» و بسیاری از تیم اولیه ساخت فیسبوک شروع به ترک آن می‌کنند.

5- دکمه لایک را فیسبوک در فوریه سال 2009 معرفی می‌کند. در دسامبر 2009، در دیکشنری جدید آکسفورد آمریکا کلمه جدید Unfriend اعلام می‌شود.

6- سال 2010، ساخت مرکز داده‌های فوق‌کارآمد را در «پرین ویل» در ایالت ارگان آغاز می‌کند.

«شبکه اجتماعی»؛ فیلمی که در سینما به نمایش درمی‌آید و تصویر نامطلوبی از زاکربرگ و ارتباط او با اولین همکارانش را نشان می دهد. این فیلم برنده سه جایزه اسکار می‌شود.

7- زاکربرگ اعلام می‌کند قصد دارد به مدت یک سال هر روز به مطالعه زبان چینی بپردازد. وی سال 2011 عهد می‌بندد فقط گوشت حیواناتی که خودش ذبح کرده را استفاده کند.

8- سال 2012، زاکربرگ و تازه عروسش «پریسیلا چان» شرایط ارتباط خود را به «متاهل» تغییر می‌دهند.

فیسبوک پیشنهاد سهام عام به قیمت اولیه هر سهم 38 دلار را عرضه می‌کند و به سرعت نصف ارزش سهام خود را از دست می‌دهد.

9- و در اکتبر 2012 به یک میلیارد کاربر می​رسد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها