بسیاری از ساختمان​های قدیمی و تاریخی در این زلزله فرو ریخت

زلزله در فیلیپین با 144 کشته و 280 مجروح

در حالی که ماموران امداد و نجات فیلیپین به تلاش خود برای یافتن قربانیان زمین‌لرزه در میان مخروبه‌های یک کلیسا و یک بیمارستان ادامه می‌دهند، آمار تلفات زمین‌لرزه در این کشور به 144 نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۶۰۷۰۵۹

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بر اثر این زمین لرزه تاکنون 23 نفر ناپدید شـــــــده‌اند و تعدادی نیز هنوز زیر آوار یک بیمارستان دولتی، کلیسا و یک منزل مسکونی در شهر لون در جزیره بوهول در مسافت 630‌کیلومتری جنوب مانیل پایتخت فیلیپین مدفون هستند.

این زلزله که رانش زمین را نیز در پی داشت، خسارات زیادی به تاسیسات و زیرساخت‌های مناطق گردشگری بوهول و سبو وارد و حدود سه میلیون نفر از مردم این مناطق را بی‌خانمان کرده است.

تعداد مجروحان این حادثه نیز از مرز 280 نفر گذشت.

سازمان ملی مبارزه با بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کرد، دست‌کم 97 نفر در منطقه بوهول که زلزله‌ای به قدرت 2‌/‌7 در مقیاس ریشتر این منطقه را لرزاند، کشته شده‌اند.

در حالی که ارتباط با روستاها و مناطق فیلیپین برقرار شده، مقامات این کشور احتمال می‌دهند آمار تلفات باز‌هم افزایش یابد.

یک‌سوم کشته‌ها در جزیره بوهول و از ساکنان شهر لون هستند که حدود 43 هزار نفر جمعیت دارد. شهردار منطقه لون در این باره گفت: به دلیل این که جاده‌های این منطقه با صخره‌های بزرگ مسدود شده است، هنوز نتوانسته‌ایم به همه روستاها دسترسی پیدا کنیم.

تعداد زیادی از مردم مناطق زلزله‌زده از جمله بیماران بیمارستان شهر سبو به دلیل وقوع پس‌لرزه‌ها، شب را خارج از منازل و بیمارستان‌ها گذراندند.

موسسه زمین‌لرزه فیلیپین اعلام کرد بیش از 840 پس‌لرزه به مقیاس 1‌/‌5 در مقیاس ریشتر در مناطق زلزله‌زده این کشور به ثبت رسیده است.

مقامات فیلیپین اعلام کردند 18 پل از مجموع 20 پل در استان بوهول کاملا ویران شده و چهار جاده این استان نیز هنوز مسدود است.

بر اثر این زمین لرزه به 17 کلیسا که بیشتر آنها چند‌قرن قدمت دارد نیز خساراتی وارد شده است.

سخنگوی ارتش فیلیپین نیز گفت: نیروی هوایی این کشور تاکنون 11 تن لوازم موردنیاز به ساکنان منطقه بوهول ارسال کرده است.

بنیگنو آکوئینو، رئیس‌جمهور فیلیپین نیز در بازدید از مناطق استان بوهول، به افراد سودجو در این کشور در ارتباط با هرگونه سودجویی در افزایش قیمت اقلام خوراکی در این مناطق هشدار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها