با رضایت اولیا دم در آستانه عید سعید قربان

قاتل پای چوبه دار از مرگ نجات یافت

بخشش جوان اعدامی پس از 12 سال

با تلاش واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف استان قزوین، جوانی که 12 سال پیش در پی درگیری، مرد میانسالی را در قزوین کشته و به مرگ محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۶۰۵۵۵۳

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، بیژن شیبانی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین درباره این پرونده گفت: سال 1380 پسر بیست و یک ساله‌ای در پی یک درگیری، مرد پنجاه‌وچهار ساله‌ای را با چاقو به قتل رسانده بود.

وی افزود: متهم پس از دستگیری و بازسازی صحنه قتل، با قرار قانونی روانه زندان شد و مدتی بعد پرونده وی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و با درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص، متهم پس از محاکمه به قصاص محکوم شد. حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور نیز تائید و به واحد اجرای احکام دادگستری فرستاده شد.رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین یادآور شد: پرونده متهم پس از 12 سال حبس، برای جلب رضایت به شعبه ویژه مصالحه قتل عمد شورای حل اختلاف قزوین فرستاده شد. شیبانی خاطرنشان کرد: در پی ارجاع پرونده، اقدامات لازم برای حضور اولیای دم انجام و در همین رابطه جلسات متعددی برگزار شد تا این که محکوم با جلب رضایت اولیای دم، از مجازات قصاص نجات یافت. در همین خصوص، دختر مقتول گفته بود، از آنجا که پدرم را از دست داده بودم، نمی‌توانستم تحمل کنم پدر دیگری فرزندش را از دست بدهد. وی افزود: وقتی از شورای حل اختلاف برای سازش تماس گرفتند، از خانواده‌ام خواستم به خاطر خدا و پدر پیر قاتل، از قصاص وی گذشت کنند. گناهی بدتر از قتل عمد وجود ندارد؛ اما از خدا می‌خواهم قاتل عبرت بگیرد و از این به بعد درست زندگی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها