روی خط جام‌جم ورزشی

پشیمانی سپ بلاتر

قطری‌ها به دلیل مشکلات زیادی که بابت برگزاری جام‌جهانی 2022 مطرح شده است، در خطر از‌دست دادن امتیاز میزبانی جام‌جهانی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۶۰۵۱۸۹

استفاده غیرقانونی و البته غیرانسانی از کارگران مهاجر برای ساخت استادیوم‌های جدید جام‌جهانی از یک طرف و دمای بالای 40 درجه قطر باعث شده است تا سپ بلاتر، رئیس فیفا از دادن امتیاز میزبانی جام‌جهانی به آنها پشیمان شود. اکنون کارگروه ویژه‌ای در مقر فیفا تشکیل شده تا امکان برگزاری جام‌جهانی در فصل زمستان مورد بررسی قرار بگیرد؛ موضوعی که بشدت با مخالفت کشورهای اروپایی مواجه شده است. اکنون بحث‌های دیگری در مقر فیفا در سوئیس مطرح شده است، از جمله این‌که امکان سلب‌امتیاز میزبانی از قطری‌ها بررسی شود؛ موضوعی که بعید به نظر می‌رسد، اما به هر حال برای نخستین بار در تاریخ فوتبال مطرح شده است. این خبر می‌تواند قطری‌ها را تحت‌فشار زیادی قرار بدهد.

تشدید جرایم تخلفات نژادپرستانه

فیفا در نظر دارد لایحه‌ای را تنظیم و تصویب کند که براساس آن لیگ‌هایی که موارد نژادپرستانه در آن دیده می‌شود، با جرایم سنگین‌تری روبه‌رو شود.

میشل پلاتینی، رئیس یوفا به همراه چند کارشناس متخصص آخرین بندهای مربوط به این لایحه را بررسی می‌کنند. اساس این لایحه بر اساس لیگ‌هایی است که بیشترین موارد مربوط به تخلفات نژادپرستی در آنها دیده می‌شود. کسر دو برابر امتیاز منفی از این لیگ‌ها و دو برابر کردن جرایم نیز مد نظر قرار دارد، اما قسمت مهم‌تر جلوگیری از ورود تیم‌هایی به لیگ قهرمانان است که در لیگ‌های نژادپرستانه بازی می‌کنند.

اظهارنظر جنجالی ویلشر

جک ویلشر، بازیکن ملی‌پوش تیم آرسنال درباره دعوت عدنان یانوزای، بازیکن دورگه بلژیکی-آلبانیایی منچستریونایتد به تیم ملی انگلیس واکنش منفی نشان داد.

اظهار نظر ویلشر درباره این بازیکن هجده ساله تا حدودی نژادپرستانه است. او گفته که فقط بازیکنانی باید به اردوی تیم ملی انگلیس دعوت شوند که ملیت انگلیسی داشته باشند. طبق قانون، اگر یانوزای تا سال 2018 به بازی در لیگ انگلیس ادامه بدهد آنگاه می‌تواند به طور دائم ملی‌پوش انگلیسی‌ها باشد. حال که بحث حضور او در تیم ملی انگلیس مطرح شده، ویلشر نخستین مخالف حضور او در تیم ملی انگلیس است. ویلشر گفت: معنی ندارد یک بازیکن با هر ملیت دیگری بخواهد برای تیم ملی انگلیس بازی کند. تا آنجایی که من می‌دانم یانوزای برای تیم ملی نوجوانان صربستان بازی کرده و درست نیست که حالا بخواهد در تیم ملی بزرگسالان انگلستان بازی کند.

بازگشت برکمپ به آرسنال

دنیس برکمپ، بازیکن سابق و هلندی تیم آرسنال در آستانه بازگشت به این تیم قرار دارد، البته این‌بار به عنوان مربی.

برکمپ، مهاجم سال‌های دور آرسنال به تلگراف‌پست گفته که بزودی به عنوان مربی به جمع آرسنالی‌ها برمی‌گردد. او که 11 سال برای آرسنال بازی کرد یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه لندنی است. برکمپ احتمالا در اواسط فصل به عنوان دستیار ونگر در این تیم مشغول به کار خواهد شد. برکمپ در این مورد گفت: بازگشت مجدد به آرسنال بهترین اتفاق ممکن برای من است. در آرسنال کارهای زیادی برای انجام دادن دارم و می‌توانم همانند گذشته برای این تیم مثمر ثمر باشم.

میلیتو، پردرآمدترین بازیکن سری A

دیه‌گو میلیتو، مهاجم آرژانتینی تیم اینترمیلان در آستانه تبدیل شدن به پردرآمدترین بازیکن سری A ایتالیاست.

باشگاه اینترمیلان این آمادگی را دارد که به منظور راضی‌کردن میلیتو برای ماندن، دستمزد او را آنچنان افزایش دهد که به گران‌ترین بازیکن سری A تبدیل شود. میلیتو هم اکنون یکی از پردرآمدترین بازیکنان سری A به شمار می‌رود. کوریره دلو اسپورت گزارش داد، اینترمیلان علاوه بر میلیتو قصد دارد قرارداد مدافع خود یعنی آندره رانوچیا را هم تمدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها