اخبار لژیونرهای ایرانی

جهانبخش با نایمخن صعود کرد

در آینده حرف های بیشتری برای گفتن دارم

جهانبخش: هدف بعدی ام بوندسلیگاست

علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی تیم نایمخن هلند ابراز امیدواری کرد که حضور در این تیم باعث شود او به پیشرفت های بیشتری برسد.
کد خبر: ۶۰۴۵۹۵
جهانبخش: هدف بعدی ام بوندسلیگاست

سایت جام جم ورزشی- علیرضا جهانبخش پس از حضور در فوتبال هلند توانست خیلی زود در تیم ان‌ای‌سی نایمخن خودش را جا بیاندازد، هرچند که این تیم هلندی همچنان در قعرجدول جا خوش کرده و خیال جدا شدن از انتهای جدول لیگ برتر هلند را ندارد.

جهانبخش در هفته‌های اخیر یک گل برای ان‌ای‌سی نایمخن به ثمر رساند و از سوی دیگر در هفته اخیر یک گل به خودی به ضرر تیمش زد تا فعلا با این تیم هلندی حساب بی حساب باشد.

به همین بهانه و مسائل روز فوتبال فارس به سراغ لژیونر ایرانی حاضر در فوتبال هلند رفته و گفت و گویی را انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید: 

 

 یکی از آرزوهایت پیوستن به اردوی تیم ملی بود که سرانجام محقق شد، در این مورد چه نظری داری؟

خدا را شکر می‌کنم و از اینکه توانستم به اردوی تیم ملی دعوت شوم خوشحالم. به طور قطع برای حضور در تیم ملی خیلی انگیزه دارم و در گذشته هم گفته بودم که این موضوع برای هر فوتبالیستی یک آرزو است. از اینکه به تیم ملی رسیده‌ام خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم. در حال حاضر هم باید در کنار بهترین بازیکنان ایران تمرین کرده و بازی کنم و این می‌تواند برای بازیکنان جوان یک شانس بزرگ باشد. امیدوارم شرایط خوبی داشته باشم و بتوانم اردوهای خوبی را پشت سر بگذارم.

به نظر می‌رسد یکی از اهدافت هم حضور ثابت در ترکیب تیم ملی برای حضور در جام جهانی باشد.

به امید خدا. تمام کسانی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند تلاش می‌کنند و هدفشان رسیدن به جام جهانی است چرا که جام جهانی بزرگترین میدانی است که یک فوتبالیست می‌تواند در آن بازی کند و قطعاً تمام بازیکنان با همین طرز تفکر به اردو می‌آیند که من هم یکی از همین بازیکنان محسوب می‌شوم. بنابراین تلاش می‌کنم تا عملکرد خوبی داشته باشم.

در خصوص شرایطت در تیم ان‌ای‌سی نایمخن بگو؟ پس از تغییر مربی یک مقدار شرایطتان گویا بهتر شده است؟

خدا را شکر شرایط تیم ما در هفته‌های اخیر بهتر شده است. با حضور مربی جدید به هماهنگی خوبی رسیده‌ایم. از سوی دیگر تیم جوانی داریم و با بدشانسی نیز در چند مسابقه در دقایق پایانی گل خوردیم که کار را برای ما دشوار کرد.

 جو این تیم هلندی چطور است؟

هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، تیم نیز به وضعیت بهتری رسیده و سر و شکل بهتری نیز به خود می‌گیرد اما مطمئن باشید در آینده شرایط‌مان بهتر خواهد شد زیرا نیاز به هماهنگی بیشتری داریم اما چیزی که محسوس است پیشرفتی است که در تیم ما به وجود آمده و همه آن را می‌بینند

حضور در اروپا با سن کمی که داری سخت نیست؟ از انتخابت پشیمان نیستی؟

من هرگز از انتخاب هلند پشیمان نیستم و مطمئنم شرایطم در آینده بهتر خواهد شد. به تازگی 20 سالم شده و مطمئنم که با وضعیتی که در ان‌ای‌سی نایمخن دارم به طور حتم در آینده می‌توانم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشم.

 اگر در ایران پول بیشتری به تو می‌دادند باز هم به هلند می‌رفتی؟

فوتبال هلند را انتخاب کردم تا فوتبال یاد بگیرم و به صورت اساسی شرایط روز فوتبال را در اروپا تجربه کنم. فوتبال هلند فوتبال آکادمیک است که می‌تواند به بازیکنان جوان بیشتر از هر جایی دیگر کمک کند.

 اما قبول کن کسی هم فکر نمی‌کرد با این سن و سال به اروپا بروی.

این شانسی است که می‌تواند به هر فوتبالیستی برسد و وقتی این شانس بزرگ به من رسید، دوست داشتم به سرعت از آن استفاده کنم و به اروپا بروم. حال اینکه اگر در هفته‌های اول شرایطم نامناسب بود به این دلیل بود که متأسفانه تنها یک هفته قبل از آغاز لیگ هلند به این کشور رسیدم و همین موضوع مشکل بزرگی برایم ایجاد کرد. ضمن اینکه به یک فضای متفاوت رفته بودم و به یک فرصت دو سه ماهه نیاز داشتم تا بتوانم خودم را با فضای موجود مطابقت بدهم.

 لقب الماس ایرانی را از هلندی‌ها گرفته‌ای؟

من هم این موضوع را شنیده‌ام اما دوست دارم با عملکرد بهتر به تیمم کمک کنم.

در چه پستی بیشتر به بازی گرفته می‌شوی؟

در حال حاضر هافبک راست و چپ بازی می‌کنم.

الگویت در فوتبال روز دنیا کیست؟

فوتبالیست‌های زیادی هستند اما اینکه بخواهم یک بازیکن را تنها مدنظر داشته باشم، اینگونه نیست و از هر بازیکن بزرگ یک چیز یاد می‌گیرم.

 آرزویت بازی در کدام تیم است؟

گام اولم حضور در فوتبال هلند بود و ابتدا دوست دارم در این کشور موفق شوم تا با پیشرفتی که می‌کنم بتوانم شاهد تداوم این موفقیت‌ها در تیم ملی هم باشم. البته این هدف کوتاه‌مدتم است اما به شخصه لیگ آلمان را خیلی دوست دارم و این هدف برای آینده است. در حال حاضر می‌خواهم در ان‌ای‌سی نایمخن موفق باشم.

 دوست داری تیم ملی ایران در جام جهانی با کدام کشور هم‌گروه باشد؟

قطعاً با تیم‌های بزرگ دنیا هم‌گروه شویم، می‌توانیم محک جدی بخوریم و می‌توانیم کیفیت فوتبال خود را به خوبی نشان دهیم. مطمئن باشید اگر از حالا برای جام جهانی یک استارت خوب را زده و بتوانیم اردوهای خوب برگزار کنیم می‌توانیم در جام جهانی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. با این حال دوست دارم در مرحله گروهی با پرتغال هم‌گروه شویم.

 قبول داری همچنان جای پیشرفت داری؟

صددرصد همینطور است. باز هم تأکید می‌کنم فوتبال هلند را انتخاب کردم تا فوتبال یاد بگیرم. مطمئن باشید جا برای پیشرفت زیاد دارم.

در این هفته هم شاهد یک گل به خودی از تو بودیم در این خصوص چه صحبتی داری؟

این دیدار برای ما بسیار حساس بود و چون خارج از خانه برگزار می‌شد به هر سه امتیاز آن نیاز فراوانی داشتیم. جالب اینکه پس از این اتفاق از سوی هم‌تیمی‌ها و هواداران مشکلی برایم پیش نیامد و شرایط خوبی هم داشتم اما متأسفانه در ایران این موضوع را بسیار بد مورد پوشش قرار داده و گویا مقصر اصلی من بودم و این در حالی است که تا به این هفته، بهترین بازی‌ام را برای این تیم ادامه دادم و با ورودم به زمین شرایطم به طورکلی تغییر کرد و توانستیم در 30 دقیقه بازی باخته را به تساوی بکشانیم که این یک بازگشت خوب برای تیم ما بود.

از شرایط این بازی می‌گویی؟

در نیمه اول سه بر صفر عقب افتادیم اما در نیمه دوم و با 2 تعویضی که داشتیم، از جمله تعویض من و ورودم به زمین مسابقه توانستیم با زدن 3 گل کار را به تساوی بکشانیم. گلی هم به اشتباه وارد دروازه ما کردند بیشتر روی بدشانسی بود، چرا که شرایطی پیش آمد که باعث شد خیلی اتفاقی توپ به پای من برخورد کرده و وارد دروازه ان‌ای‌سی نایمخن شود. در این گل می‌توانستم هیچ دخالتی نداشته باشم و بیشتر برای قطع پاس مهاجم حریف تکل زدم که با برخورد پای دیگر مهاجم حریف به پای من باعث شد تا توپ به پای من برخورد کرده و گل شود و بیشتر معتقدم یک بدشانسی بود تا یک موضوع دیگر. قطعاً من مقصر نبودم و در این صحنه بدترین حالت برایم پیش آمد.

در مورد این گل مربی‌تان پس از بازی حرفی به تو نزد؟

پس از بازی، مربی ان‌ای‌سی نایمخن از من تشکر کرد و فقط به من گوشزد کرد که به خاطر بازی هجومی تیم من نباید در آن منطقه زمین حاضر می‌شدم.

 به عنوان سؤال آخر دوست داری با فوتبال جهان به کجا برسی؟

در این سن فوتبال اروپا را انتخاب کردم تا قطعاً به تیم‌های بزرگتری برسم. در حال حاضر هم یکی از بزرگترین آرزوهایم رسیدن به تیم ملی بود که فعلاً به آن رسیدم که امیدوارم این حضور تداوم داشته باشد اما مطمئن باشید تمام تلاشم را خواهم کرد که ضمن حضور موفق در تیم ملی بتوانم با فوتبالی که ارائه می‌کنم نماینده شایسته‌ای برای کشورم در فوتبال جهان باشم. اگر هم تا به امروز شرایط خوبی نداشته‌ام، به خاطر اتفاقاتی بود که برایم افتاد و مطمئن باشید تا رسیدن به هدف طولانی‌ام در فوتبال اروپا به هیچ وجه خیال بازگشت نخواهم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها