کودک درون آقای نماینده

کودک درون آقای نماینده این بار دسته گلی خوب به آب داد. این بار این کودک بازیگوش، خلاق و احساساتی که دوست دارد دیگران مراقبش باشند و دوست داشته شود، کلید تشکیل یک فراکسیون در مجلس را زده است.
کد خبر: ۶۰۳۸۳۳
کودک درون آقای نماینده

فراکسیون کودک و نوجوان مجلس که تا به حال جایش در میان فراکسیون‌ها خالی بود، محصول کودک درون نماینده مردم بجنورد در مجلس و تعدادی دیگر از همکاران او در خانه ملت است که از همین حالا با این که نهالی نوپاست، چشم‌های زیادی را به خود دوخته است.

قاسم جعفری که بانی تشکیل فراکسیون بوده، می‌گوید خاطرات خوب دوران کودکی همچنین حسی که تا‌به‌حال از نهضت سواد آموزی و کار کودکان گرفته، در کنار نکته‌هایی که خبرنگاران در مصاحبه‌هایشان به آن اشاره می‌کردند او را به فکر تاسیس فراکسیون کودک و نوجوان انداخته است.

حس مثبت این نماینده البته حس خوبی نیز به ما داد، این که کودکان و نوجوانان در مجلس صاحب فراکسیونی تخصصی شوند واقعا امیدوارکننده است، این که فعالان این حوزه بدانند از این پس برای رفع دغدغه‌ها باید دست به دامان کدام بخش از مجلس شوند، خوشحال‌کننده است و جای شعف دارد این که از این به بعد موضوعات مربوط به کودکان و نوجوانان در مرکز قانونگذاری کشور یک متولی دارد.

اما به همین اندازه، مسئولیت فراکسیون کودک و نوجوان مجلس سنگین است. این فراکسیون از همین حالا صاحبنظران، شخصیت‌ها و فعالان این عرصه را به کمک طلبیده و حتی از آنها خواسته اگر پیشنهاد یا طرح خوبی دارند، تا قبل از نهایی شدن بودجه سال بعد آن را با اعضای فراکسیون درمیان بگذارند که این یعنی شروعی خوب و امیدوارکننده. با این حال این شروع خوب مانع ادامه نگرانی‌ها در این حوزه نیست.

یک نگرانی از این بابت است که حجم گسترده مطالبات در این بخش، کم‌کم از حساسیت اولیه اعضا کم کند و کار نه با شور و حال روزها و ماه‌های نخست که با یکنواختی و فرسودگی معمول در بقیه فراکسیون‌ها دنبال شود و نگرانی دوم از این ناحیه که فراکسیون کودک و نوجوان نیز بتدریج به برخی فشارها و ملاحظه کاری‌ها تن بدهد و مثل برخی فراکسیون‌ها که خلاف رسالت خود حرکت می‌کنند، بانی طرح‌هایی شوند که به ضرر مخاطبانش تمام شود.

با وجود این نگرانی‌ها اما همچنان تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در خانه قانونگذاری کشور رخدادی قابل اعتناست چون از این پس قشری که صدایش همیشه بسختی شنیده می‌شود صاحب تریبونی اختصاصی خواهد بود.

مریم خباز‌ - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهشید فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
بسیار عالی است بخصوص اگر در وهله اول كارش را با رسیدگی به كودكان مفلوك و بی گناه و بی پناه و گرسنه سر چهار راه ها كه اغلب بغل كودكی دیگر هستند آغاز و متبرك سازد.

نیازمندی ها