تکمیل بزرگراه قائم‌شهر-ساری تا خرداد ۹۳

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه بزرگراه قائم‌شهر-ساری در صورت تخصیص اعتبار حداکثر تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: دو تونل در کیلومتر 209 این مسیر 210 کیلومتری وجود دارد که تا پایان سال 93 به اتمام می‌رسانیم.
کد خبر: ۶۰۲۶۲۵
تکمیل بزرگراه قائم‌شهر-ساری تا خرداد ۹۳

خیرالله خادمی درباره بزرگراه تهران-قائم‌شهر-ساری و عملیات اجرایی تکمیل این مسیر، تصریح کرد: مسیر بزرگراه از تهران تا ساری 210 کیلومتر است که در قالب پنج قطعه یا اجرا شده و یا در حال انجام است.

خادمی افزود: با توجه به اینکه این جاده جزو 4 محور اتصالی به شمال کشور است و شرایط توپوگرافی مناسبی برای بهینه‌سازی و بزرگراه شدن دارد، بهترین محور بزرگراهی به شمال کشور و استان مازندران است،  بنابراین برنامه‌ریزی شده است که تزریق اعتبار خاصی به آن صورت گیرد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها افزود: در حال حاضر 40 کیلومتر از کل مسیر باقی مانده است که عملیات اجرایی آن در قالب چهار قطعه در حال اجرا است.

خادمی با اشاره به اینکه در این پروژه بزرگراهی، سد و تونل وجود دارد که باید در مناطق جنگلی ساخته شود، تصریح کرد: به غیر از عملیات اجرایی ساخت تونل‌های این مسیر، بقیه پروژه به سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پیش بینی کردیم در صورت تخصیص به موقع اعتبار و منابع مالی عملیات اجرایی این پروژه غیر از دو تونلی که در نزدیکی قائمشهر است تا پایان خرداد 1393 به اتمام برسد.

اختصاص 100 میلیارد تومان به پروژه در سال جاری

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه امسال یکصد میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است، تصریح کرد: اگر این اعتبار تخصیص یابد ‌تا پایان خرداد 93 میزان 39 کیلومتر از 40 کیلومتر باقی مانده این مسیر بزرگراهی به اتمام برسد.

وی یادآور شد: برنامه ‌داریم دو تونل مذکور که در پایان مسیر است نیز تا اواخر سال 93 به اتمام برسد و به این ترتیب تا پایان 93 از تهران تا ساری در صورت تخصیص اعتبار به بزرگراه تبدیل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه در طول مدتی که دو تونل مذکور افتتاح نشده از مسیر موجود استفاده می‌شود، افزود: پس از اتمام عملیات اجرایی این مسیر، بزرگراهی مناسب و ایمن حدفاصل تهران تا مازندران خواهیم داشت.

خادمی توضیح داد: هم اکنون از طول کل 210 کیلومتری بزرگراه تهران-قائم‌شهر-ساری 170 کیلومتر آن چهار خطه تفکیک شده است و در 40 کیلومتر باقیمانده در حال احداث باند دوم هستیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها یادآور شد: البته محور موجود این 40 کیلومتر با عرض حدود 10 متر، دو خطه است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها