دیروز طی مراسمی از برنامه‌سازان ماه مبارک رمضان شبکه‌های مختلف رادیو نیز قدردانی به عمل آمد

رادیو «حماسه» شنیدنی شد

دیروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رادیو اینترنتی «حماسه» راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۵۹۹۷۶۹

در مراسم راه‌اندازی این رادیو که زیرمجموعه رادیو اینترنتی ایرانصداست، محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما و علی‌اصغر جعفری، مدیر مرکز بسیج رسانه ملی حضور داشتند.

علاقه‌مندان شنیدن برنامه‌های رادیو اینترنتی حماسه می‌توانند با ورود به سایت ایرانصدا به نشانی www.iranseda.ir وارد صفحه رادیو حماسه شوند و از برنامه‌های این سایت رادیویی که قابلیت دانلود هم دارد، استفاده کنند. برنامه‌های این رادیو مختص دفاع مقدس است.

در ادامه این مراسم، برگزیدگان برنامه‌های ماه رمضان رادیو در بخش‌های تهیه‌کنندگی، گویندگی، کارشناسی، گزارشگری، صدابرداری، سردبیری، نویسندگی و کارشناس- مجری معرفی شدند.

به گزارش جام‌جم، در این مراسم محمد حسین صوفی، معاون صدای سازمان صداو سیما ضمن گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره امام (ره) و شهدای دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون رسانه و اهمیت آن و مولفه‌های رسانه کارآمد گفت: رهبر معظم انقلاب در طول چند سالی که ریاست جمهوری را بر عهده داشتند و در سال‌هایی که سکاندار رهبری جامعه اسلامی هستند، در خصوص صدا و سیما مطالبی را بیان فرمودند و رسانه ملی را دستگاهی فنی، هنری و پیچیده دانستند. ایشان همچنین مولفه‌های اخلاق، امید، دین و آگاهی را به عنوان شاخصه‌های اصلی یک رسانه عنوان کردند.

وی تاثیرگذاری، اثربخشی، کارایی و موفقیت رسانه‌ای را از عوامل موثر در تراز رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: رادیو به عنوان رسانه مخاطب محور که عناصر آگاهی بخشی و هدایتگری را در برمی‌گیرد، باید عوامل تراز رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد؛ به همین دلیل در عرصه رقابتی و عصر ارتباطات با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران باید به یک تراز رسانه‌ای مطلوب برسد.

صوفی با اشاره به اهمیت رادیو بین رسانه‌های رنگارنگ در عصر ارتباطات تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در گردهمایی مسئولان رادیو بیان داشتند که رادیو رسانه مهمی است و با آمدن رسانه‌های دیگر همچنان نقش اثرگذار دارد و به دلیل همین امتیاز، وظیفه سنگین‌تری برعهده آن است و رادیو مصرع بلند تبلیغ در این کشور است.

صوفی تصریح کرد: رادیو نمی‌خواهد به شکل تصادفی حرکت کند و در برنامه‌سازی نیز با پشتوانه غنی مطالعه و پژوهش در مسیر هدایتگری و انتقال پیام و در عین حال رضایت مخاطب حرکت می‌کند و در این راستاست که بهبود کیفیت برنامه‌ها برای دست‌اندرکاران رسانه‌ای چون رادیو بسیار اهمیت دارد.

معاون صدای سازمان صدا و سیما توجه به ترازمندی رسانه را دغدغه دائم رادیو دانست و افزود: رادیو در تمامی فعالیت‌های رسانه‌ای خود کیفیت را مورد توجه قرار می‌دهد چرا که بدون توجه به تراز مطلوب هیچ پیشرفت و توسعه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی نظارت مستمر و رسانه‌ای را از مهم‌ترین گام‌های رسیدن به رسانه تراز عنوان کرد و افزود: برای تشخیص نارسایی و مشکلات جامعه باید نظارت مستمر وجود داشته باشد، چون بی‌توجهی به آنها تهدیدی برای رسانه است و ایجاد تغییرات لازم و رفع نارسایی‌ها و تقویت کارآمدی‌ها و توجه به منابع انسانی از ویژگی‌های توجه به رسانه تراز است.

معاون صدا در ادامه به برخی از شاخص‌ها و ویژگی‌های رسانه تراز اشاره کرد و گفت: رسانه تراز دارای ویژگی‌های حرفه‌ای رسانه است. این ویژگی‌ها در واقع اصولی پذیرفته شده هستند و کم و بیش در تمامی رسانه‌های جهان مورد توجه است و ما از آنها به عنوان اصول و قواعد دانش ارتباطات یاد می‏کنیم، که آنها ویژگی‌های عمومی است و بخش دیگر ویژگی‌های حرفه‌ای، بومی یا محلی است که رسانه تراز در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های حرفه‏ای عمومی از ویژگی‌های حرفه‌ای بومی نشأت گرفته و از الگوی اسلامی ایرانی و فرهنگی بهره می‌گیرد.

وی تولید برنامه‌هایی با کیفیت مطلوب را از ویژگی‌های حرفه‌ای عمومی رسانه تراز عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌هایی که از شکل‌گیری یک ایده تا تهیه یک برنامه مناسب، مسیر منطقی و درست و شایسته‌ای را پشت سر بگذارد همچنین تصویب طرح و برنامه در شورای طرح و برنامه، انتخاب عوامل و تولید و عرضه براساس مصوبات شورا در رسانه‌ای که مخاطب سرمایه اصلی آن است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل برنامه‌ها باید مخاطب محور نیز باشند و این امر مستلزم شناختی صحیح از سلایق، علایق و ذائقه مخاطبان است.

صوفی درباره مخاطبان در یک رسانه تراز افزود: در عصر ارتباطات نقش مخاطب در فرآیند پیام‌‌رسانی برجسته‌تر و حیاتی‌تر شده است. در دنیای امروز نمی‌توان بدون توجه موثر به مخاطب از رسانه موفق سخن به میان آورد. بنابراین رسانه تراز، باید بیشترین توجه را به مخاطب داشته باشد پس رسانه تراز در راستای چشم‌اندازهای کلان رسانه و مطلوبیت‌های موردنظر آن، به سازگاری با مخاطب به عنوان موجودیتی هوشمند، مطالبه‌گر و انتخابگر فکر می‌کند و در این نوع رسانه مخاطب از احترام بالایی برخوردار است و انتخاب او حرف آخر را می‌زند.

وی تاکید کرد: مساله اصلی و هدف ما از رسیدن به یک رسانه تراز دستیابی به مخاطبان هدف و تأثیرگذاری مطلوب بر آنهاست و شرط اساسی در این راه دقت و درایت مدیران و برنامه‌سازان است.

قدردانی از برگزیدگان

در ادامه این نشست اصفهانی، عضو هیات داوران انتخاب عوامل برگزیده برنامه‎های ماه مبارک رمضان رادیو به قرائت بیانیه هیات داوران پرداخت و از برگزیدگان برنامه‌های رمضانی رادیو قدردانی شد.

در بخشی از این مراسم شبکه‌های رادیویی جوان، ایران و معارف به عنوان موفق‌ترین شبکه‌های رادیویی در طول سال معرفی شده و بهنام احمدپور، حمید شیخ‌محمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر مدیران این سه شبکه رادیویی لوح یادبود و تندیس شبکه موفق رادیویی را دریافت کردند.

دیگر برگزیدگان این مراسم عبارتند از:

برنامه‌های افطار: پروانه طهماسب‌نظامی تهیه‌کننده، کرامت رودساز و الهام حسینی گوینده، مرعشی کارشناس، مصطفی داعی گزارشگر، اکبر حصاری صدابردار و مریم مقدس سردبیر و تهیه‌کننده.

برنامه‌های سحرگاهی: سیدابوالقاسم غضنفری سردبیر و نویسنده، عباس پیری تهیه‌کننده، محمدحسین نورشاهی و محی‌الدین تقی‌پور گوینده، سیامک احمدی‌پور صدابردار و زهرا یساقی نویسنده.

برنامه‌های شب قدر: حسین معصومی تهیه‌کننده، مهدی عابدی، مهدی طهماسبی و فاطمه آل‌عباس گوینده، مزینانی و مهدی رستمی کارشناس، سمیه رنجکش گزارشگر، فرازنده‌نیا نویسنده، رضا طاهری و مهدی یونسی صدابردار.

برنامه‌های روتین: آتی جان افشار تهیه‌کننده و سردبیر، شمسی فضل‌اللهی و امیر نوری گوینده، ناهید گودرزی سردبیر و تهیه‌کننده، شهرام زین‌العابدین سردبیر، اکبر کتابدار کارشناس و علی‌اکبر طاهری صدابردار.

برنامه‌های روز قدس: زهره شجاعی سردبیر، جواد فیاضی تهیه‌کننده و مهدی مهدی قلی گوینده.

برنامه‌های اذانگاهی: عطیه عسگری و نوشین رهگذر سردبیر. بخش مناسک: فاطمه فراهانی و مهسا حق‌پناه گوینده و قائد امینی و عظیم مهرورز کارشناس.

برنامه‌های عید فطر: علی اسماعیلی سردبیر و تهیه‌کننده، مریم قاسمی سردبیر، سیدحمید حسینی و سعید توکلی گوینده، عبدالله جوادی صدابردار، علی مرادی و مرتضی ترابی رپرتاژ.

بخش ماموریت شبکه: مسعودرضا خالقی و حسین معصومی سردبیر، سیدمرتضی موسوی‌نژاد کارشناس مجری، علی فروغی اصل سردبیر و تهیه‌کننده، توانایی، بابک بهار و مهدی سیف کارشناس.

درپایان این مراسم از تولیدات نرم‌افزاری رادیو معارف با عناوین سخنرانی حج ویژه سیستم عامل اندروید، نقد و نظر جنبش نرم‌افزاری و چهل داستان اخلاقی، مهارت‌های انتخاب همسر و ... رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها