چندوقت پیش در یکی از آرایشگاه‌های زنانه، تبلیغی دیدم که ادعا کرده بود، چین و چروک‌های پوست، جوش‌ها و جای آنها را براحتی از بین می‌برد و پوست را پاکسازی می‌کند. بعد که کمی بیشتر در این مورد پرس‌وجو کردم و توضیحات مسئولان آرایشگاه را شنیدم، متوجه شدم بسیاری از خدمات زیبایی پوست و مو را در اینجا به مشتریان‌شان ارائه می‌کنند و البته مشتریان زیادی هم دارند.
کد خبر: ۵۹۸۸۶۳

در صورتی که مشخص نبود کدام یک از این حرف‌ها واقعی است و کدام یک فقط جنبه تبلیغاتی دارد. البته بعضی خدمات‌ بیش از آن‌که به زیبایی مربوط باشد، به سلامت پوست مرتبط می‌شد و مسلما پزشک متخصص پوست و مو می‌توانست در مورد آنها نظر بدهد. در حالی که متأسفانه در این آرایشگاه همه این خدمات از سوی فردی ارائه می‌شد که دوره‌های مخصوص این کار را گذرانده بود و از نظر آکادمیک تحصیلات مرتبط نداشت.

خوب یا بد، حالا تبلیغات متعددی برای ارائه چنین خدماتی از زیبایی و سلامت پوست و مو گرفته تا لاغری و ریلکسیشن ارائه می‌شود. خدماتی که معلوم نیست از نظر علمی چقدر مورد تائید متخصصان است و تا چه حد می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما مشتریان زیادی هم دارد. ماساژ درمانی فقط یکی از این موارد است. در کنار آن، ارائه خدمات پوست و مو، شیوه‌های جدید چاقی و لاغری و ده‌ها مورد دیگر هم می‌توان دید و حتی تجربه کرد. اما آنچه مهم است و بیشتر باید مورد توجه باشد، این است که افراد نباید به این راحتی‌، فریب این تبلیغات را بخورند.

معمولا در این تبلیغات از جملات و کلماتی استفاده می‌شود که به کمک آنها بتوان افراد بیشتری را جذب کرد و خیلی‌ها هم برای این‌که این شیوه‌های جدید و بی‌ضرر را امتحان کنند و از نتایج منحصربه‌فرد آن بهره‌مند شوند، به این مراکز مراجعه می‌کنند. مثلا حالا که افراد زیادی به‌دنبال پیدا کردن شیوه‌های جدید لاغری و کاهش وزن هستند، ماساژ لاغری هم می‌تواند انگیزه خوبی برای استفاده از این خدمات و امتحان کردن‌ آن باشد یا رفع چین و چروک‌های پوست برای کسانی که نگران افزایش سن و ایجاد این خطوط ظریف روی پوست‌شان هستند.

اینها همه در حالی است که متخصصان تاکید می‌کنند به هیچ‌عنوان و در هیچ شرایطی نباید فریب تبلیغات را بخورید و از خدماتی که نسبت به بی‌ضرر بودن آنها یا نحوه ارائه‌شان‌ اطلاعات و آگاهی کافی ندارید، استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها