حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:

حجاب را مسئله امنیتی و پلیسی نکنیم

روحانی با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب از جوانان خواست هنجارهای جامعه را محترم بشمارند

رئیس‌جمهور: نیروی انتظامی، اجرای قانون را با رعایت کرامت انسانی پیگیری کند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی و لزوم اهتمام به آن، از همه مردم اخلاق‌مدار و بویژه جوانان رشید و فهیم کشور خواست با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند.
کد خبر: ۵۹۸۵۹۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانـی ریاست‌جمــــهوری، حسن روحانی در نشست دیروز هیات دولت که به ریاست وی برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

روحانی از نیروی انتظامی خواست در برخورد با موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، اجرای قانون را با رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هر گونه افراط و تفریط پیگیری کند و به وزیر کشور نیز ماموریت داد تا موضوع را در شورای اجتماعی کشور مطرح کند.رئیس‌جمهور به کمیسیون فرهنگی هیات دولت نیز دستور داد تا موضوع اخلاقی ـ اجتماعی عفاف و حجاب را بررسی و نتیجه را به هیات وزیران و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

در این جلسه جمشید انصاری به عنوان استاندار زنجان و سیدعلی‌اکبر پرویزی به عنوان استاندار خراسان شمالی تعیین شدند.پیشنهاد برخی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین نیز مطرح و به تصویب رسید.

براساس یکی از مصوبات دیروز هیات وزیران، اصلاحاتی در زمینه نحوه محاسبه مابه‌التفاوت کسورات بازنشستگی اشخاصی که مشمول نقل و انتقال صندوق بازنشستگی می‌شوند، انجام گرفت.

صالحی: شاهد گشایش‌هایی در موضوع هسته‌ای خواهیم بود

در حاشیه جلسه دولت هم طبق روال چهارشنبه‌ها، جمعی از اعضای کابینه در میان خبرنگاران حاضر شده و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

یکی از این اعضای دولت، علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بود که سه‌شنبه شب از مقر سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در وین به تهران برگشته بود.

به گزارش ایرنا، یکی از خبرنگاران از رئیس سازمان انرژی اتمی پرسید: شما در زمان تصدی وزارت امور خارجه، چند بار نسبت به حل موضوع هسته‌ای اظهار امیدواری کرده بودید؛ با توجه به روی کار آمدن دولت یازدهم، آیا این موضوع حل و فصل خواهد شد.صالحی گفت: قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز با اطمینان اعلام کرده بودیم که مردم در سال 92 خبرهای خوبی دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: امسال، در ماه‌های آینده شاهد ایجاد گشایش‌هایی در این موضوع خواهیم بود.

صالحی ادامه داد: همان‌گونه که پیش از این اعلام کرده بودم نسبت به فرآیندی که برای حل موضوع هسته‌ای شروع شده است، بسیار امیدواریم و انتظار داریم که در ماه‌های آینده شاهد آغاز فرآیند برون‌رفت از موضوع هسته‌ای باشیم.

وی با ارائه گزارشی از نشست اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین که خود نیز در آن حضور داشت؛ گفت: فضای نشست اخیر در آژانس بسیار مثبت‌تر از گذشته بود و به هیچ وجه قابل مقایسه با نشست‌های قبلی نبود.معاون رئیس‌جمهور دیدار خود و یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بسیار مثبت توصیف کرد و یادآور شد که در این دیدار درباره جلسه‌ای که قرار است پنجم مهرماه با حضور کارشناسان سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه ایران و کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شود، گفت‌وگو شد.

درباره تعطیلی سایت فردو صحبتی نکرده‌ام

صالحی در پاسخ به این سوال که رسانه‌های غربی اعلام کردند که در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تعطیلی سایت فردو سخن گفته‌اید، این موضوع را بشدت تکذیب کرد.وی تاکید کرد که بنده چنین چیزی نگفتم و هیچ اطلاعی از این مطلب ندارم، بعید می‌دانم کسی نیز چنین صحبتی را مطرح کرده باشد.

رئیس‌جمهور اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را اعلام می‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی در مورد ترکیب اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: اعضای این تیم کم و بیش مشخص شده است و رئیس‌جمهور آن را اعلام می‌کند.صالحی افزود: اکثریت اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران افرادی هستند که پیشینه و تجربه لازم را در این زمینه دارند.

سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات هم در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره فایل صوتی منتشر شده و منتسب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سوریه، گفت: این موضوع از سوی نهادهای مربوط در دست بررسی است که فعلا خبری از نتیجه نهایی آن در دست ندارم.

وزیر اطلاعات در پاسخ به خبرنگاری که پرسید؛ نظر شما درباره به‌کارگیری افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فتنه نقش داشته‌اند، در دولت چیست، نیز گفت: همه را به یک چوب نمی‌توان راند.

وی افزود: در مورد این موضوع در آینده به صورت مفصل صحبت خواهم کرد.

علوی درباره تشکیل جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی در دوره جدید افزود: مقدمات این کار آغاز شده است و این جلسات ادامه خواهد داشت.وزیر اطلاعات تصریح کرد: همه نهادهای اطلاعاتی فرزندان یک خانواده هستند و جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی در همین راستا کار خود را ادامه خواهد داد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره امکان بازگشت برخی منافقین که دستشان به خون افراد بیگناه آلوده نیست، گفت: در گذشته موارد متعددی به کشور بازگشته‌اند که الان زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند، اما درباره افراد جدیدی که متقاضی این کار باشند، اکنون اطلاعی ندارم.

وزیر ارشاد: روش تخصیص یارانه مطبوعات نیازمند تجدیدنظر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تاکید کرد: روش تخصیص یارانه مطبوعات نیازمند تجدیدنظر است و باید اصلاحاتی در آن انجام شود.

به گزارش ایرنا، علی جنتی درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از حل موقت مشکل بیمه روزنامه‌نگاران و هنرمندان خبر داد و گفت: بدهی صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران به تامین اجتماعی، دلیل این مشکل بوده است.جنتی تاکید کرد که قرار است مشکلات مربوط به بیمه روزنامه‌نگاران و هنرمندان به طور موقت حل شود.

وی درباره ارائه لایحه نظام صنفی اظهار کرد: بتدریج باید درخصوص لایحه نظام صنفی کارشناسی صورت گیرد؛ زیرا به زمان نیاز داریم.

توفیقی: به مجلس خوشبینم

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ تعاملات گسترده‌ای با نمایندگان مجلس داشته‌ام و درخصوص رای آوردنم در مجلس خوشبینم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفر توفیقی در پایان جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود‌: پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس هم در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها شرکت خواهم کرد.وی در پاسخ به این پرسش که چقدر اطمینان دارید رئیس‌جمهور شما را به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد کند، گفت‌: آخرین اطلاعاتم مبنی بر این است که من معرفی می‌شوم، اما در هر حال تصمیم با رئیس‌جمهور است.

توفیقی در پاسخ به این پرسش که موضوع رایزنی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهور برای معرفی فردی دیگری بجز شما برای وزارت علوم صحت دارد یا خیر، افزود: ‌درگیر این موضوع نبوده‌ام و اطلاع دقیق ندارم، اما این موضوع واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد.توفیقی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران افزود: حدود 500 دانشجوی ستاره‌دار داریم که پس از بررسی برخی اعتراضات، هفته گذشته بازگشت 15 نفر آنها قطعی شد.وی گفت: کارگروهی به منظور بررسی اعتراضات استادان و دانشجویان تشکیل شده و در هر جایی که حقی ضایع شده است، تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود و دراین‌باره محدودیتی از نظر سال ستاره‌دار شدن وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها