حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:

با تفکر دنیایی نمی توان رفتار دینی داشت

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:

حجاب را مسئله امنیتی و پلیسی نکنیم

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی در برنامه یاد خدا شبکه قرآن و معارف سیما گفت:آن چیزی که به غلط در جامعه ما جا افتاده است این است که به جوان بگوییم بدون علاقه ازدواج کن و توجیه مان این باشد که علاقه بعد از ازدواج ایجاد خواهد شد این یکی از مصادیق ازدواج اجباری است که مورد تأیید اسلام نمی باشد.
کد خبر: ۶۰۰۶۰۶
حجاب را مسئله امنیتی و پلیسی نکنیم

به گزارش جام جم آنلاین وی اظهار داشت: آن چه که در کانون خانواده برای خداوند اهمیت دارد ایجاد آرامش است و راهکار این آرامش این است که انسان برای زندگی اش هدف داشته باشد و یکی از مؤلفه های این هدف نیز حق انتخاب در زندگی و در امرازدواج است واین مؤلفه ها را باید بر مبنای دستور پیغمبر گذاشت.

وی ادامه داد: توصیه پیغمبر اکرم(ص) این است که هرگز فرزندانتان را نباید به ازدواج با فرد خاص مجبور کنید اول باید دید که جوان به آن فرد علاقه دارد یا خیر حتی شیخ طوسی نقل کرده است که در روایات آمده  وقتی امام علی (ع) حضرت زهرا را از پیغمبر خواستگاری کردند پیغمبر فرمودند که من باید مسأله را با فاطمه در میان بگذارم و این سیره عملی پیغمبر اسلام است.

وی تصریح کرد: مقدمه ی ایجاد آرامشی که در قرآن درباره ازدواج بیان شده علاقه است و برای رسیدن به این مقدمه نباید اجبار در کار باشد بلکه پدر و مادر تنها وظیفه دارند تا نقش مشاور را برای فرزندانشان داشته باشند نه این که آن ها را به انتخاب اجبار کنند وبرای این موضوع باید رابطه خوب بین والدین و فرزندان به خانواده ها آموزش داده شود اما اگر پدر و مادر به اجبارشان اصرار داشتند فرزندان باید با روشی بسیار مؤدبانه و طریقی خاص مخالفت خود را با پدر و مادرابزار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با تأکید بر این نکته که جوانان باید بدانند پروسه ازدواج با پروسه دوستی با جنس مخالف متفاوت است گفت: نفس این دوستی ها از نظر اسلام حرام است اما بعضی به بهانه شناخت جنس مخالف آن را توجیه می کنند حتی قشر مذهبی هم ممکن است چنین روابطی داشته باشند جوانان باید بدانند که این نوع ازدواج ها بزرگترین بیماری به نام سوءظن را در زندگی ایجاد خواهد کرد.
   
وی بیان داشت:ما دائما رابطه دو جنس مخالف را از دید اجتماعی و پلیسی و امنیتی نگاه می کنیم در صورتی که باید نگاهمان به این موضوع نگاهی دینی و خدایی باشد و من یک بخش از این موضوع را به دلیل کم کاری رسانه ملی می دانم هر چند باید از صدا و سیما به خاطر کارهای مفیدی که انجام داده است تشکر کرداما باید بگویم بعضی از تولیدات صدا و سیما کارهایی کلیشه ای و تکراری و فاقد ارزش است در صورتی که باید بیش از این به خروجی ها دقت کرد.

وی ادامه داد:باید بدانیم که موضوعاتی مانند رابطه دو جنس مخالف و حجاب موضوعاتی امنیتی و اجتماعی نیست که کارشناسان پلیسی و یا استاد جامعه شناسی درباره آن صحبت کنند بلکه این موضوع، موضوعی دینی و خدایی است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی در پایان در رابطه با جایگاه استخاره در زمان انتخاب در امر ازدواج گفت:در کل از استخاره باید در زمانی استفاده شود که درباره موضوع به خوبی تفکر و مشورت کرده باشیم و اگر بازهم به نتیجه نرسیدیم استخاره بهترین جواب را به ما خواهد داد در رابطه با ازدواج نیز استخاره به ما توصیه نشده اما توصیه به مشورت شده است
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
۰
۰
خدا پدر مادرت را بیامرزه خیلی عالی توصیف كردید

نیازمندی ها