در واکنش به انتصابات در کمیته تایچی چوان

انتقاد شدید از "سواستفاده هنری" هدیه تهرانی در ووشو

فدراسیون ووشو با انتصاب هدیه تهرانی به عنوان نایب رییس این کمیته، از عنوان‌ این هنرمند سوءاستفاده هنری کرده است!
کد خبر: ۵۹۸۳۳۵
انتقاد شدید از "سواستفاده هنری" هدیه تهرانی در ووشو

شکوفه دیوانی که مدعی است معاون سبک تایچی‌چوان است و زیر نظر داداشی بنیان‌گذار ووشو در ایران تعلیم دیده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال 1370 فعالیتم را به صورت رسمی در تایچی آغاز کردم و اکنون حدود 21 سال است در این رشته فعالیت می‌کنم. این سبک را زیر نظر استاد داداشی یاد گرفتم و سختی زیادی کشیدیم تایچی به این‌جا رسید. در این سال‌ها شاگردان زیادی را تربیت کرده‌ایم. همین خانم «هدیه تهرانی» که اکنون برایش حکم زده‌اند در باشگاه من کار می‌کرد.

وی افزود: هدیه تهرانی تا حدود دو سال پیش که آخرین حکمش را خودم امضا کردم نشان قهوه‌ای داشت اما نمی‌دانم حالا چه شده که به یکباره اعلام می‌کنند او 6-7 سال است مربی است! مگر می‌شود که کسی دان نداشته باشد و مربی باشد. روال نشان‌ها در تایچی از بنفش به قهوه‌ای، قهوه‌ای به مشکی و بعد دان است و اینها حداقل چهار سال زمان می‌برد. واقعا از خانم هدیه تهرانی تعجب می‌کنم.

عضو اسبق کمیته فنی فدراسیون ووشو با انتقاد از عملکرد فدراسیون ووشو در قبال این سبک گفت: در این سال‌ها رییس فدراسیون چندین نفر را از سبک‌های دیگر به مسابقات مختلف برون‌مرزی اعزام کرد اما هیچ‌گاه از تایچی نفری را اعزام نکرد. رییس فدراسیون هیچ کمکی به تایچی نکرده و در مسابقات مختلف هم تنها به فکر اعمال نظر خودش است. این‌طور که نمی‌شود فدراسیون را اداره کرد.

شکوفه دیوانی ادامه داد: مسوولان فدراسیون بدون هماهنگی با پیشکسوتان تایچی چوان برای این نفرات حکم زده‌اند. رییس این کمیته یکی از شاگردان درجه پایین استاد داداشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نازنین شیوایی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
این خبر بیشتر به یك جُك شبیه بود!!!
اینجانب از ۱۲ سال گذشته در رشته تای‌چی‌چوان و به عنوان مربی این سبك فعال بوده‌ام. همه مربیان این سبك در جریان تمرینات غیرمستمر و جسته و گریخته خانم هدیه تهرانی نزد سركار خانم شكوفه دیوانی (نایب رییس پیشین) بوده‌اند… و البته جامعه ما هنوز داستان نمایشگاه عكس این خانم كه با حمایت اسفندیار رحیم مشایی برگزار شد را از یاد نبرده‌اند…
این ورزش در ایران توسط استاد حسین داوودی‌پناه (داداشی) در سال ۱۳۵۸ آغاز گردید و با پیگیری‌های ایشان در سال ۱۳۶۸ پس از تاییدسازمان تربیت‌بدنی و كمیته‌ی المپیك، ووشو و تای‌چی‌چوان از سوی سازمان رسماً با مسئولیت ایشان در كل كشور بنیانگذاری گردید. استاد شكوفه دیوانی از سال ۱۳۷۴ تاكنون به عنوان نایب‌ رییس فعال بوده‌اند و به عنوان اولین مربی زن، با زحمات بسیار آن را در عرصه‌ی بانوان كشور گسترش دادند.
حدود دو هفته پیش بود كه علیرضا خسروی جایگزین استاد داداشی شد و حالا او هدیه تهرانی را به جای خانم شكوفه دیوانی نشانده است!
گویا در آخرین روزها هم نزدیكان احمدی‌نژاد خیال ندارند از بی‌خردی‌ها و عوام‌فریبی دست بردارند…
این ماجرایی كه اتفاق افتاده فقط توهین به شعور جمعی‌ست و پایین آوردن این رشته در حد بازی و استفاده از نام یك بازیگر سینما…
jacob
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
واقعا افتضاحه.

نیازمندی ها