خرید شارژ به زندگی پسر جوان پایان داد

جنایت اوباش مخوف تهران در نیمه‌های شب + عکس

شکسته شدن شیشه دوستی شیشه ای

دستگیری قاتل شرور با شلیک پلیس

مرد شرور که پس از قتل دوستش جسد او را در خانه رها کرده و گریخته بود، با شلیک ماموران پلیس زمینگیر شد.
کد خبر: ۵۹۷۲۸۲
دستگیری قاتل شرور با شلیک پلیس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، عصر روز جمعه هفتم تیر ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره فوت مشکوک در منطقه سه  راه آذری به کلانتری111 هفت چنار اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری و بررسی های اولیه مشخص شد فردی به نام «فرید» (28 ساله) در منزل دوستش به نام «حمید . الف» به علت مشکوکی فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فوت مشکوک» و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، جسد جهت تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل و پرونده نیز جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، نظریه تیم پزشکی قانونی علت مرگ را «ضربه مغزی ناشی از برخورد جسم سخت به ناحیه سر» اعلام کرد که بلافاصله پرونده با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد.

خانواده مقتول به کارآگاهان اظهار کردند:«چند روز قبل، یکی از دوستان فرید چندین بار به درب منزل ما مراجعه و جویای «فرید» شد و عنوان کرد که فرید یک دستگاه موتورسیکلت را از وی به امانت گرفته اما دیگر بازپس نداده است؛ پس از چند روز، همین شخص در آخرین مراجعه به درب منزل مدعی شد که دیگر موتور نمی خواهد و تهدید کرد که تنها به دنبال پیدا کردن «فرید» است».

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دوست «فرید» که اقدام به تهدید خانواده مقتول کرده، «امید . الف» (36 ساله) است که جسد «فرید» در خانه آنها پیدا شده؛ کارآگاهان جهت دستگیری سعید به درب منزل وی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که همزمان با اعلام خبر کشف جسد، او نیز از محل سکونت خود متواری شده است.
 
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «سعید» یکی از اراذل واوباش منطقه و مجرمان سابقه دار و حرفه ای است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف «شرب خمر» – «مواد مخدر» – «ایراد ضرب و جرح عمدی» – «اخلال در نظم عمومی» – «سرقت» و «حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز» دستگیر و روانه زندان شده است.

همچنین برابر تحقیقات تکمیلی مشخص  شد که سارقان و افراد سابقه دار منطقه نیز به واسطه ترس و وحشتی که از «سعید» دارند، هر بار و پس از انجام سرقت های خود، قسمتی از اموال بدست آمده در سرقت هایشان را به سعید تحویل می دهند.

با توجه به متواری بودن متهم و احتمال تردد سعید در سطح منطقه محل سکونتش، هماهنگی های لازم میان کلانتری 111 و اداره دهم انجام و دستگیری وی به اتهام «قتل عمد» در دستور کار مشترک کلانتری 111 و اداره دهم قرار گرفت.
 
بامداد روز چهارشنبه 26 تیر ماه 1392 مأموران کلانتری 111 در حین گشت زنی در خیابان «اردشیر» موفق به شناسایی «سعید . الف» می شوند که بلافاصله به وی دستور ایست داده اما او با مشاهده مأموران اقدام به فرار می کند.

مأموران در مرحله اول اقدام به شلیک چندین تیر هوایی کرده اما سعید بی توجه به شلیک تیرهای هوایی همچنان قصد فرار از دست آنها را داشت که نهایتا و با رعایت قانون بکارگیری سلاح، «سعید . الف» از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر می شود.

با پایان اقدامات درمانی، متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و همانند بسیاری از مجرمان سابقه دار و در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما نهایتا در برابر دلایل و مدارک غیر قابل انکار به ناچار لب به اعتراف گشوده و به کارآگاهان گفت:«فرید در کار سرقت لوازم و محتویات خودرو بود و اعتیاد شدیدی نیز به الکل و شیشه داشت و روزانه شیشه، کراک و الکل مصرف می کرد؛ قبلا هم به منزل ما می آمد و در آنجا مواد و الکل مصرف می کرد و من هم شیشه و مشروب استفاده می کردم و با هم دوست بودیم و رابطه خوبی داشتیم تا اینکه دو روز قبل از فوت، موتورسیکلت مرا به امانت گرفت و دیگر پس نداد که جلو منزلش رفتم اما خانه نبود؛ دنبال فرید می گشتم تا اینکه به مغازه یکی از دوستانم در یافت آباد رفتم که پاتوق است و اکثرا خلافکارهای محل در آن تجمع می کنند که فرید نیز آنجا بود و با هم درگیر شدیم؛ چند ضربه به سر و صورت وی زدم و چند ضربه نیز با مشت و لگد به سینه و شکمش زدم که تعادلش به هم خورد و سرش به کمد برخورد کرد و به زمین افتاد و از سرش خون آمد؛ بلافاصله با پراید ، فرید را به منزل بردم و چون من هم مشروب زیادی خورده بودم و حال خوبی نداشتم ، فرید را در اتاق پذیرایی گذاشتم و خودم نیز خوابیدم؛ فردای آنروز، مادرم که تازه از مسافرت آمده بود مرا از خواب بیدار کرد و گفت:«فکر می کنم که دوستت مرده»؛ بیدار شدم و دیدم که «فرید» هیچ حرکت و عکس العملی ندارد؛ ترسیدم و از خانه خارج و متواری شدم».

سرهنگ آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عموئی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
چرانیروی انتظامی اجازه میده درچنین مكانیك ه بظاهر محل كسب هست پاتوق خلافكاران و افراد معتاد بشه

نیازمندی ها