پس از دریافت مدارک جدید و تحقیقات نامحسوس، همه آنها را حائز تخفیف دانستیم.
کد خبر: ۵۹۶۸۸۶
تحقیق نامحسوس در تبانی لیگ یک

علیرضا صالحی درباره تخفیف عجیب و ابهام‌آمیز کمیته استیناف در قبال محرومین لیگ دسته یک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعجب‌ برانگیز بودن این تخفیف‌ها که مثلا محرومیت یکساله‌ای به شش ماه، یا شش ماهه به 4 ماه کاهش یافته را قبول دارم اما اگر پروسه کار را توضیح دهیم، تقریبا همه چیز روشن می‌شود.

 

وی افزود: کمیته استیناف در بررسی‌های مجدد پرونده‌ها و دلایل تازه‌ای که محرومین ارایه کردند، تحقیقات جدید و نامحسوسی را انجام داد و نهایتا آنها را حائز تخفیفات دانستیم. از میان این 12 یا 13 نفر تنها اعاده دادرسی رمضانی پذیرفته و بنابر دلایلی که ارایه کرد،‌ تبرئه شد و اعاده دادرسی مابقی برای این قضیه را رد کردیم اما در عین حال اشد مجازات را متناسب با تخلف‌هایشان ندیدیم.

 

صالحی در پاسخ به اینکه اعاده دادرسی از استیناف به معنای اعتراض به رایی است که استیناف صادر کرده، توضیح داد: طبق ماده 29 آیین‌نامه، اگر حکم کمیته انضباطی قطعی باشد، اعتراض‌ و درخواست رسیدگی مجدد از کمیته انضباطی می‌شود اما اگر حکم در استیناف صادر شود، اعاده دادرسی از این کمیته انجام می‌شود. پس از آنکه محرومین به حکم کمیته انضباطی اعتراض داشتند و پرونده به استیناف آمد، ما پس از رسیدگی رای را صادر کردیم اما بعد از آن، آنها درخواست اعاده دادرسی از استیناف داشتند که طبق اجازه‌ای که آیین‌نامه می‌دهد، ما بررسی دوباره‌ای را انجام دادیم.

 

رییس کمیته استیناف در واکنش به اینکه " با این حال چنین ابهامی همچنان وجود دارد که چرا کمیته انضباطی در بررسی‌هایش و یا کمیته استیناف در رسیدگی بعدی به دلایلی برای تخفیف دادن نرسیدند و چرا پس از اعاده دادرسی به چنین نتیجه‌ای رسیدند! " به ایسنا گفت: کمیته انضباطی حکم خود را براساس گزارش‌ها و مدارک رسیده از ستاد رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال (منشور اخلاقی) صادر کرده بود که این حکم هم تاحدودی کلی بود. ضمن اینکه از متخلفان برای ارایه توضیحات دعوتی هم نشده بود.

 

وی ادامه داد: همچنین در رسیدگی کمیته استیناف ما از آنها برای ارایه توضیحات دعوت کردیم. برخی از آنها اصلا نمی‌دانستند اتهام‌شان چیست و مثلا "سوءمدیریت" یکی از تخلفات آنها بود. هزار جور قسم خوردند که ما اینگونه رفتار نکردیم. نهایتا بعد از آنکه ما احکام آنها را شفاف‌سازی کردیم، فهمیدند که تخلف‌شان دقیقا چه بوده و به دنبال جمع‌آوری مدارک برای اثبات تخلف نکردن‌شان رفتند. مرحله بعدی درخواست اعاده دادرسی بود که انجام شد و بالاخره با بررسی مدارک‌های دریافتی، به این نتیجه رسیدیم که تخفیف‌هایی را اعمال کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها