وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:

به آینده سینمای ایران امیدوارم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برغم مشکلات موجود سینما، به آینده این هنر امیدواریم و با همکاری اهالی سینما معضلات پیش رو دراین عرصه برداشته می شود و افق های روشنی در این عرصه رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۵۹۶۸۵۷
به آینده سینمای ایران امیدوارم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی در مراسم جشن سینمای ایران که جمعه شب در باشگاه دیپلماتیک برگزار شد با تبریک روز ملی سینما، گفت: امیدوارم این روز طلیعه همکاری، انسجام و همدلی بیشتر اهالی سینما باشد و از همه سینماگرانی که دراین محفل شرکت کرده اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

وی افزود: سینمای ایران یکی ازنقاط برجسته وافتخار آفرین برای ما است و درطول سه دهه گذشته سینما با تولید صدها فیلم وحضور درصدها جشنواره داخلی و بین المللی و کسب جوایز متعدد در رویدادهای داخلی وخارجی توانسته است افتخارات بسیاری را برای کشور به همراه بیاورد. وظیفه ما این است که برای تقویت، شکوفایی وبالندگی سینمای ایران تلاش کنیم.

جنتی به مشکلات سینما اشاره کرد و یادآور شد: به خوبی می دانم که سینمای ایران با چالش های بسیاری روبرو است و تعداد سینماهایی که درایران فعال هستند به تدریج به سمت فرسودگی رفته و سرانه صندلی های سینما هر روز کمتر می شود و مشکلات اقتصادی کشور نیز اثر خود را بر حذف بلیت سینما از سبد کالای خانوار گذاشته است.

وی اظهار کرد: مخاطب سینمای ایران در سال ۹۰، مجموعه ۱۳ میلیون و۴۰۰ هزار نفر بود که این رقم درسال ۹۱ به تعداد ۹ میلیون نفر رسید واین امر جای تاسف دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمبود اعتبار، ضعف حضور نیروهای متخصص و کارشناسان ماهر در سازمان سینمایی، کمبود تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی وبیمه، ضعف زیرساخت های سینمایی ازجمله سالن های سینمایی وشهرک سینمایی را از جمله مشکلات کنونی سینما دانست.

به گفته عضو کابینه دولت یازدهم، کمبود توانایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در سینما، ضعف بازاریابی و عرضه فیلم های ایرانی درصحنه جهانی از دیگر معضلاتی است که سینما امروز با آن مواجه است.ما برغم مشکلات موجود سینما، به آینده این هنر امیدواریم و با همکاری اهالی سینما معضلات پیش رو دراین عرصه برداشته می شود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد: دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز ضمن اشاره به مشکلات و نارسایی ها همواره از امیدواری به آینده سخن می گوید و من نیز امیدوارم با همکاری هنرمندان در بخش های مختلف همچون هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و دیگر عرصه ها بتوانیم آینده درخشانی را برای فرهنگ وهنر کشور رقم بزنیم.تلاش ما بر این است که از بودجه ای که در سینما داریم به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی همچنین از تلاش برای تصویب لایحه نظام صنفی سینما خبر داد و بر جلب اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از تلاش برای حل مشکلات مالیاتی سینماداران خبر داد و یادآور شد: امیدوارم در سایه تعامل با محافل بین المللی بتوانیم حضور فیلم های ایرانی را در بازارها و شبکه های ماهواره ای بین المللی افزایش دهیم.

جنتی از حقوق مالکیت معنوی آثار به عنوان یکی ازمشکلات پیش روی سینماگران یاد کرد و افزود که باید با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته شود.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین حذف قوانین دست وپا گیر را موجب افزایش مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما و ساخت شهرک سینمایی دانست.

جنتی با یادآوری این که تلاش می کنیم حقوق همه سینماگران را به عدالت رعایت کنیم، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای مجوزی که برای ساخت فیلم یا اکران یک اثر صادر می کند می ایستد و معنا ندارد که گروه های خودسر بخواهند که فیلمی را که مجوز اکران دارد از نمایش عمومی یک سینما پایین بیاورند و وزارت ارشاد نیز تسلیم این افراد شود.

وی به جلسه تودیع ومعارفه رییس سازمان سینمایی که چندی پیش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اشاره کرد و گفت:در آن جلسه گفتم که همه سینماگران و اهالی سینما برای من عزیز هستند و برای هیچ فیلمسازی تفاوتی قائل نخواهم بود؛ در صحنه مطبوعات نیز شرایط همینگونه است و وزارت ارشاد از روزنامه های مخالف دولت، موافق دولت و رسانه های خنثی و به دور از تنگ نظری و سلایق شخصی با همه گروه ها رفتار خواهد کرد.

جنتی با ابراز خرسندی از بازگشایی خانه سینما پس از یک سال و نیم، افزود: پنجشنبه روز خوشحال کننده ای برای من بود و حضور همه اهالی سینما در جشن روز ملی سینما نیز از بهترین لحظات زندگی ام محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که صمیمیت و روحیه مثبت ایجاد شده در سینما استمرار یابد و با پرداخت به مسائل اساسی سینما، آینده روشنی برای این هنر رقم زده شود.

جشن سینمای ایران به مناسبت ۱۱۴ سالگی سینما با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و بزرگان سینمای ایران جمعه شب در باشگاه دیپلماتیک برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها