یواشکی روزنامه ها

این پول‌شویان شریف!

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۵۹۶۸۰۷
تل‌آویو اولین قربانی حمله به سوریه است

نیویورک تایمز: حتماً باید سفیر آمریکا در سوریه نیز کشته شود؟!

کیهان نوشت : روزنامه نیویورک‌تایمز هشدار داد آمریکا از مداخله نظامی در لیبی نتیجه‌ای نگرفته که بخواهد کار دشوارتر از آن را در سوریه انجام دهد.
توماس فریدمن در این تحلیل خاطرنشان کرد: لیبی آخرین کشوری است که در سال 2011 به جرم آنکه «معمر قذافی» از خط قرمز تعیین شده غرب تجاوز کرده بود، هدف بمباران و مداخله نظامی «ناتو» قرار گرفت. در آن برهه، مدعای غرب و کشورهای اصلی شرکت کننده در مداخله نظامی اعم از آمریکا، انگلیس و فرانسه این بود که مداخله «ناتو» در لیبی نمونه موفق یک مداخله نظامی خارجی است اما واقعیتهای میدانی، حقیقتی متفاوت را گواه می‌دهد.
وی می‌افزاید: از لحظه حمله ناتو در تاریخ سوم سپتامبر 2011 تاکنون، کشور لیبی نه تنها شاهد رشد و پیشرفت نبوده، بلکه تا عمق درون بدترین بحران‌های سیاسی و اقتصادی غوطه‌ور شده و حاکمیت دولت مرکزی در اقصی نقاط کشور از هم پاشیده و متلاشی شده است. دیگر چه جای تردیدی بر کذب بودن صحت مدعای غرب در مورد موفق بودن حمله نظامی به لیبی وجود دارد. نیویورک تایمز تأکید کرد: دستاورد حمله غرب به لیبی را باید در تولید نفت این کشور که مرغوب‌ترین نفت جهان است مشاهده کرد.
 نفتی که تا قبل از حمله روزانه 1/4 میلیون بشکه تولید می‌شد امروز سطح تولید آن تنها به 160 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. اینک غرب مترصد است همان تجربه ناموفق را در مورد سوریه به جریان اندازد. داستان همه جنگ‌های اخیر ما یکی است. یک کشور عربی-اسلامی که باید مورد حمله قرار گیرد!فریدمن هشدار داده که اگر روزی سفیر آمریکا در دمشق نیز کشته شود، نباید تعجب کرد.
پیش از این سفیر آمریکا در لیبی در حمله معترضان به کنسولگری بنغازی به هلاکت رسید.

جاسوسی نیابتی آژانس امنیت ملی آمریکا برای اسرائیل!

کیهان ابراز کرد : «آمریکا اطلاعات شهروندان خود را به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل می‌دهد.»روزنامه گاردین این خبر را به نقل از ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد. بر اساس اسناد جدید افشا شده از سوی اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا، داده‌های اطلاعاتی خود از جمله اطلاعات درباره شهروندان آمریکا را با دولت اسرائیل به اشتراک می‌گذارد.

به گزارش دویچه وله ادوارد اسنودن از اوایل ژوئن سال جاری (2013) افشای گسترده برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را آغاز کرد.

برملا ساختن جاسوسی آمریکا در جهان، از جمله در اروپا و آلمان، وجهه ایالات متحده را در سطح بین‌المللی خدشه‌دار کرده است.بر اساس یک تفاهم‌نامه که متن آن توسط روزنامه «گاردین» در لندن منتشر شد مشخص می‌شود که آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها اطلاعات خود را با نهاد مشابه خود در اسرائیل به اشتراک می‌گذارد بلکه حدی قانونی ندارد تا معین باشد چه چیزهایی می‌تواند به اشتراک گذاشته شود.
هیچ سازوکار نظارتی‌ای برای این امر درنظر گرفته نشده و اطلاعات به صورت «خام» به اشتراک گذاشته شده‌اند؛ به این معنا که این اطلاعات بدون هیچ گونه «تصفیه» یا اقدام برای ناشناس کردن افراد به اشتراک گذاشته شده‌اند.

به گزارش «گاردین» تفاهم‌نامه بین اسرائیل و آمریکا در سال 2009 امضا شده است و بر اساس آن اسرائیل مجاز است تا یک سال هر فایلی شامل اطلاعات هویتی مردم آمریکا را حفظ کند.

این موضوع فایل‌هایی درباره مقامات کاخ سفید، بخش‌های مختلف کابینه، و همچنین سنا، مجلس نمایندگان و سیستم دادگاه فدرال ایالات متحده را در برمی‌گیرد.بر اساس سند منتشر شده، اسرائیل مجاز است داده‌های اطلاعاتی خارجی را منتشر کند به شرط این که اطلاعات شهروندان آمریکا از آن به گونه‌ای حذف شود که افراد قابل شناسایی نباشند.

روزنامه چاپ ترکیه: تل‌آویو اولین قربانی حمله به سوریه است

کیهان در خبری دیگر بیان کرد : آمریکا جنگ‌های منطقه‌ را به پیمانکاران واگذار کرده و به علت شرایط وخیم اقتصادی قادر به مداخله نظامی طولانی‌مدت در سوریه نیست.
این تحلیل را روزنامه آیندینلیک چاپ ترکیه منتشر کرد و در پاسخ این مسئولان که چرا آمریکا برخلاف تبلیغات انجام گرفته به سوریه حمله نکرد، نوشت: آمریکا بودجه لازم برای اشغال یک کشور جدید را ندارد و حتی وزیر خزانه‌داری آمریکا عنوان کرده بود که خزانه این کشور خالی است.محمدعلی گوللر در این تحلیل می‌نویسد: حزب کمونیست چین در آخرین کنگره خود تصمیمی مبنی بر اینکه منابع مالی چین در داخل این کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد اتخاذ کرده بود و این مسئله آمریکا را در تنگنا قرار داد و اکنون واشنگتن قادر به استقراض از چین نمی‌باشد. اکنون واشنگتن درصدد بازگرداندن منابع مالی خود از خارج به داخل کشور است و تصمیمات خزانه‌داری آمریکا را باید در این راستا ارزیابی کرد و این وضعیت و افزایش قدرت چین در اقتصاد جهانی نمایانگر آن است که اقتصاد آمریکا حتی با یک جنگ جدید نیز نمی‌تواند بهبود یابد.

به نوشته گوللر، آمریکا با لحاظ این واقعیت استراتژی جدید دفاعی خود را به اجرا گذاشته است و در این استراتژی واشنگتن در منطقه آسیا ـ پاسفیک راسا عمل می‌کند و اداره امنیت در خاورمیانه را نیز به پیمانکاران خود واگذار کرده و مجبور به ادامه این روند است.آ

یندینلیک معتقد است: فکر و ایده مداخله نظامی در سوریه از آن «باراک اوباما» و گروهی که وی نماینده آنان است، نمی‌باشد. اوباما خواستار تداوم سیاست آمریکا در سوریه از طریق ترکیه، عربستان و قطر است که این مسئله ایران و ترکیه را نیز رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد و این نیز به نفع آمریکاست.

به نوشته گوللر، اگر مداخله و اشغال نظامی آمریکا در سوریه نتیجه‌بخش نباشد و منوط به یک عملیات محدود هوایی باشد اولین قربانی این مسئله تل‌آویو خواهد بود و اسرائیل با لحاظ این مسئله نگرانی خود را از عملیات محدود نظامی اعلام کرد.

با بمباران سوریه توسط موشکهای تام هاوک آمریکا، گروه‌های حماس و حزب‌الله به اسرائیل حمله خواهند کرد و گروههای تاثیرگذار در آمریکا با لحاظ این مسئله به حمله‌ای که امنیت اسرائیل را تضمین نکند و حتی آن را به مخاطره اندازد مخالفت می‌کنند.

تصویب پیشنهاد وزیر احمدی نژاد در کابینه روحانی

خراسان نوشت : بر اساس مصوبه 13 شهریورماه هیئت دولت یازدهم که طی روزهای اخیر توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ارسال شده، پیشنهاد علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی مبنی بر امضای موقت موافقت نامه کشتیرانی تجاری – دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا به تایید کابینه رسیده و برای طی مراحل اجرایی ابلاغ شده است.

توضیحات توفیقی درباره دانشجویان ستاره‌دار

تهران امروز به نقل از ایسنا نوشت :جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه تابحال درباره حوادث 88 با هیچ‌کس صحبتی نکرده‌ام، گفته: بعد از معرفی به مجلس، درباره این قضیه صحبت خواهم کرد. توفیقی درباره بازگشت تحصیل دانشجویان محروم شده به دلایل سیاسی، گفته: فارغ از اینکه چه عنوانی به این دانشجویان داده شده است، همه تلاشمان را می‌کنیم که کسی به دلیل عقاید سیاسی و فعالیت‌های دانشجویی، در چارچوب ضوابط و مبانی از تحصیل محروم نشود.

دکتر توفیقی گفته: برای دانشجویان سال‌های قبل در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده که مشغول بررسی اعتراضات هستیم و نهایت سعی‌مان را می‌کنیم که مشکلات‌شان حل شود.وی گفته: هنوز در مرحله مقدماتی و در حال جمع‌آوری درخواست‌ها و دسته‌بندی آنها هستیم و با دانشگاه‌ها و کمیسیون‌های مختلف صحبت می‌کنیم تا پس از آن، نتایج آن مشخص شود.

گریه استادان علامه در واکنش به تهمت‌های ناروا

تهران امروز به نقل از مهر اعلام کرد :  پیش از افتتاح نمایشگاه بین‌المللی «آموزش و خدمات الکترونیک آموزش» در سالن کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی تهران برخی استادان دانشگاه و سرپرست وزارت علوم سخنرانی کرده‌اند که در میان حضار نیز بعضی از اساتید دانشگاه‌های تهران از جمله تربیت مدرس، علامه طباطبایی و تهران نیز بوده‌اند.

براساس این گزارش یکی از سخنرانان یک استاد دانشگاه تهران بود. وی در میان سخنانش که درباره آموزش و رسالت آن به دانشجویان، صحبت می‌کرد به نقل از یکی از استادان دانشگاه علامه گفته: «این استاد با ناراحتی مطرح می‌کرد که ما خجالت می‌کشیدیم وقتی شب به خانه‌مان می‌رفتیم، خانواده‌مان فکر می‌کرد ما روز را در دانشگاه علامه به اذیت و آزار ناموس مردم می‌پردازیم.»

این استاد دانشگاه تهران بلافاصله بعد از بیان این سخنان به گریه افتاد و با بغض تاکید کرد: ما استادان دانشگاه با وضو به کلاس وارد می‌شویم و چگونه است یک عده‌ای به ما تهمت‌هایی می‌زنند که خودشان می‌دانند کاملا واهی است.

آمریکا حتی یک روز را بدون «شکنجه کردن» ایران سر نکرده

تهران امروز به نقل از ایسنا اعلام کرد :  نوآم چامسکی، متفکر آمریکایی و استاد دانشگاه ام‌ای‌تی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اکنون دموکراسی» در پاسخ به اینکه «درگیری‌ها در سوریه چه مفهومی برای ایران دارد و آمریکا به‌طور کلی چگونه می‌تواند وضعیت خاورمیانه را تغییر دهد»؟

گفت: نکته مهم درباره ایران که باید بحث را با آن آغاز کرد این است که در 60 سال اخیر یک روز نبوده است که آمریکا ایرانیان را شکنجه نکرده باشد.

این از کودتای نظامی آغاز شد که دولت پارلمانی ایران را در سال 1953 سرنگون کرد و باعث روی کار آمدن شاه که یک دیکتاتور بی‌رحم بود، شد.سازمان عفو بین‌الملل او را یکی از بدترین و تندروترین شکنجه‌گران جهان نامیده است.

شورشیان سوری مشکلات خاص دارند!

جمهوری اسلامی به نقل از جام نیوز در خبری اعلام کرد : به اوج رسیدن بحران ترکیه و تحت فشار قرار دادن تروریست‌ها موجب رسوائی بیشتر آنان در زمینه مسائل اخلاقی و پشت پا زدن به احکام دین گردیده است.

با تشدید بحران در سوریه و فرار زنان سوری منتسب به ارتش آزاد سوریه و برخی دیگر از زنان کشورهای خارجی و سعودی که به عنوان شبکه‌های جهاد نکاح در این کشور فعالیت می‌کردند، هیاهوی شدیدی بین شورشیان ایجاد شده و آنها از مقامات خود خواسته‌اند برای رفع شهوت جنسی آنها کاری کنند.

براساس گزارش الخبر، بعد از این که سفر شورشیان سوری به خارج از این کشور برای مرخصی و تمتع منع شده، تعداد زیادی از این گروه‌ها و فرماندهان میدانی آنها اعتراض کرده و خواستار حل مشکلات جنسی شورشیان شده‌اند.

 این گزارش می‌افزاید: یکی از افسران ارتش آزاد به نام "ا. س" که ارتباط قوی با دستگاه جاسوسی ترکیه دارد،‌ به این کشور سفر کرده و در یکی از شهرهای معروف آن در نشستی با مدیر یکی از شبکه‌های روسپی‌گری در کافه‌های ترکیه دو طرف توافق کردند این مشکل را با استفاده از روسپی‌های ترکیه حل کنند.

براساس این گزارش، این افسران ارتش آزاد مبلغ 20 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت به مدیر این مرکز داده و قرار است همین مقدار نیز بعد از مرحله یک ماهه اول پرداخت شود. این افسر ارتش باصطلاح آزاد سوریه 5 هزار دلار نیز بابت این اقدام به سازمان جاسوسی ترکیه پرداخت کرده و این توافق به مرحله اجرا درآمده است.

پسر محسن رضایی شهردار کرج می‌شود

آرمان به نقل از تسنیم نوشت : شنیده شد که یک منبع آگاه از انتصاب فرزند محسن رضایی به عنوان شهردار کرج در روزهای آینده خبر داد.

در ساختمان آجودانیه چه خبر بود؟

آرمان به نقل از سلام نو در خبری اعلام کرد : شنیده شد که رای الهه راستگو به قالیباف در حالی اتفاق افتاد که تا روز قبلش، راستگو قسم می‌خورد که رایش محسن‌هاشمی است. سلام نو نوشت؛ این قضیه تاکنون از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است اما نقش جلسه‌ای که در خیابان آجودانیه برگزار شد را نباید نادیده گرفت.

یک منبع آگاه گفت: این جلسه که قبل از انتخاب شهردار برگزار شد، حواشی و حکایات جالبی دارد که به گوش ما رسیده است. در این جلسه چیزهایی رد و بدل شده است. برخوردها و عکس‌العمل‌های جالب توجهی در این جلسه اتفاق افتاده است.

آزادی 62 کارگر پاکستانی از سوی ایران

آرمان در خبری دیگر گفت : شنیده شد که رادیوی رسمی پاکستان اعلام کرد که ایران 62 نفر از کارگران پاکستانی را که اخیرا بازداشت شده بود، آزاد کرد.

روزنامه شعب مصر نوشت که رادیو پاکستان اعلام کرد نیروهای امنیتی ایران این افراد را در منطقه تفتان واقع در مرز استان سیستان و بلوچستان در جنوب غربی ایران به مسئولان پاکستانی تحویل دادند. به گفته منابع امنیتی اسلام‌آباد این افراد بعد از پایان یافتن مهلت مندرج در گذرنامه‌شان دستگیر شده بودند.

آماده همکاری با ایران هستیم

آرمان نقل کرد که : شنیده شد که رادیو سوا به نقل از نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که واشنگتن آماده همکاری با دولت جدید ایران است.

رادیو سوای آمریکا به نقل از ژوزف مک‌منوس اعلام کرد که واشنگتن آماده همکاری با دولت جدید ایران برای رسیدن به راه‌حلی دیپلماتیک است تا همه «نگرانی‌های جامعه جهانی» را درخصوص برنامه هسته‌ای تهران برطرف کند. بنابر گزارش الاهرام، وی گفت که امیدوار است تهران در ماه‌های آینده با در پیش گرفتن گام‌های ملموس، به تعهداتش درخصوص شفاف‌سازی و همکاری عمل کند.

انتقاد امام جمعه قم از برخی بازیگران

آرمان به نقل از صراط همچنین در خبری نوشت : شنیده شد که امام جمعه موقت قم روز پنجشنبه با انتقاد از حجاب و پوشش نامناسب برخی بازیگران سریال‌های صداوسیما در آیین‌های تجلیل گفت: سریال‌هایی در کشور ما پخش می‌شود ‌که بعد از مدتی اصحاب شرکت کننده در آن را برای تشویق دعوت می‌کنند؛ وقتی که اینها از آن لباس بازی و هنرپیشگی بیرون می‌آیند، چهره‌هایی متفاوت دارند. 

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: خانمی که در سریال دارای حجاب کامل بوده و به اجرای نقش پرداخته است، ‌در موقع تجلیل، چهره او 180 درجه متفاوت می‌شود یا آقایی که در فیلم با چهره مذهبی حضور یافته است، این بار با چهره‌ای متفاوت خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به پیام نامناسب چنین رویکردی گفت: خانمی که نقش زن محجبه یا مردی که نقش انسان مؤمنی را در فیلم بازی می‌کند و بعد از آن در چهره‌ای خلاف فیلم بازی شده دیده می‌شود، آورنده این پیام است که‌ای بینندگان! آن‌چه دیدید همه فیلم بود، اصل چهره او این است؛ در این شرایط تمام پیام‌های خوب سریال تبدیل به عکس آن می‌شود.

دلیل سفر وزیر کشور به خراسان شمالی

آرمان به نقل از سلام نو گفت : شنیده شد که وزیر کشور روز پنج شنبه سفری به خراسان شمالی داشته است. عبدالرضا رحمانی فضلی در این سفر غیر رسمی که به مناسبت مراسم عروسی برادرزاده‌اش در شیروان انجام شد، با جمعی از فعالین این استان نیز گفت‌وگو کرد.

فعالین خراسان شمالی در این گفت‌وگو از وزیر کشور خواستار انتخاب یک استاندار بومی شدند و در این زمینه دکتر احمد محقر و همچنین از گزینه‌های غیر بومی برای استانداری نیز جعفر رحمان‌زاده را پیشنهاد کرده‌اند. احمد محقر دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و از حامیان دکتر حسن روحانی در انتخابات اخیر است. وی در گذشته معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بوده و اکنون هم عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد است.

سارس سعودی در کمین حجاج ایرانی

آرمان همچنین اعلام کرد : شنیده شد که قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران از خطر شیوع نوع جدیدی از بیماری تنفسی در منطقه خاورمیانه خبر داد و گفت: این بیماری که به نام سارس سعودی شناخته می‌شود در کمین حجاج ایرانی است.

فرهنگ بابامحمودی با اشاره به اینکه از سال 2012 حدود یک سال پیش در منطقه خاورمیانه به‌ویژه در عربستان سعودی یک بیماری حاد تنفسی شروع شده است، افزود: این بیماری ابتدا توسط یک مرد 60 ساله سعودی با اختلال تنفسی آغاز شده که بیمار پس از مشکلات تنفسی با اختلال کلیوی مواجه و فوت شده است.

وی با بیان اینکه این به عنوان اعلام این بیماری در منطقه بود که به تدریج بیشتر شد، اظهار کرد: از آن زمان براساس آخرین اخبار از پنج کشور عربی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، یمن و تونس و در تعدادی از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه این بیماری گزارش شده است.

اجماع بوشهری‌ها بر استانداری تبادار

آرمان به نقل از پیغام گفت : شنیده شد که در حالی که به گفته وزیر کشور روند تغییر استانداران به زودی آغاز خواهد شد، تحرکات درون استان بوشهر ، از خواست عمومی برای انتصاب اسماعیل تبادار به عنوان نخستین استاندار دولت یازدهم در بوشهر خبر می‌دهد.

اگر چه در بیانیه مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان از گزینه مورد نظر برای استانداری بوشهر نامی برده نشده است اما به گفته مسعود شکوهی از اعضای این مجمع و از امضاکنندگان این بیانیه، «در مشورت با همه گروه‌های اصلاح طلب و نیز اعضای ستادهای دکتر روحانی در سراسر استان، گزینه اصلی و اول این مجمع مهندس اسماعیل تبادار است که علاوه بر سوابق ارزنده مدیریتی و اجرایی و کارنامه درخشانش در دوران استانداری اش، فردی معتقد، معتدل و مردمی و همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

دومین اخراج الهه راستگو

قدس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  مجمع زنان اصلاح‌طلب با انتشار اطلاعیه‌ای از لغو عضویت الهه راستگو دراین مجمع خبر داد.

پیشنهادهای تازه روسیه چیست؟

قدس به نقل از خبرآنلاین نوشت: اوشاکوف مشاور پوتین با اشاره به پیشنهادهای جدید همکاری در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه و بدون توضیح درباره پیشنهاد روسیه به ایران در ازای تحویل ندادن اس300 گفت: پیشنهادهای روسیه تازه است.

احتمال تغییرم وجود دارد

قدس به نقل از فارس اعلام کرد : فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد گفت: درجلسه اخیری که با آیت ا... هاشمی رفسنجانی داشتم موضوعات مختلف از جمله تغییر احتمالی اینجانب و بررسی آن در جلسه هیأت امنا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ورود به مسایل سیاسی ممنوع

قدس به نقل از جهان نوشت: علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران گفت: از این پس اعضای شورا مصمم هستند کمتر به مسایل سیاسی ورود کنند و موضوعات اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

یک ادعای شاخ دار دیگر

قدس به نقل از فردا نوشت : مرکز مطالعات راهبردی انگلیس در گزارش سالانه خود مدعی شد: هم اکنون مطالعات ما نشان می دهد ایران مقادیری از اورانیوم با غنای پایین در اختیار دارد که این مقدار به ایران این امکان را می دهد تا 6بمب اتم را تولید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها